تابناک گزارش می دهد
به منظور سر و سامان دادن به وضعیت هویتی اسب های استان با حضور کارشناسان فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی کار شناسنامه دار کردن اسب ها در استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 05 October 2020

از اسب به عنوان حیوان نجیب نام می برند . تاریخ بشر همواره از حضور اسب در کنار انسان خبر می دهد . این حیوان که در زمان های قدیم همواره در جنگ و صلح از ملزومات زندگی انسان ها بوده است و هیچ وقت از اهمیت آن کم نشده است ، سال ها است که به یک صنعت تبدیل شده است و البته اوج و تبلور نمود اسب طی چند دهه گذشته مربوط به حضور آن در مسابقات متعدد بوده است .
هیئت های سوارکاری در ایران متولی برنامه ریزی برای مسابقات با محوریت اسب است . آنچه که طی چندین سال به صورت نکته مهم در خصوص اسب مطرح بوده است ، هویت گذاری اسب بوده است به گونه ای که حضور اسب در مسابقات رسمی ملی و بین المللی مستلزم داشتن شناسنامه ای موثق است.
رئیس هیئت سوارکاری کهگیلویه و بویراحمد گفت : به منظور سر و سامان دادن به وضعیت هویتی اسب های استان برنامه دعوت از کارشناسان فدراسیون در دستور کار قرار گفت .
فرشاد نگین تاجی افزود : برای اولین بار و با حضور کارشناس حوزه معاونت فنی فدراسیون سوارکاری اقدام به برنامه ریزی جهت هویت گذاری اسب های این استان آغاز شد .
نگین تاجی گفت : تلاش می شود با برنامه ریزی های مدون رونق ورزش سوارکاری در استان را شاهد باشیم و در برنامه های بعدی فعالیت هیئت های دیگر شهرستان هایی که اکنون فعالیت ندارند را هم راه اندازی کنیم .
کار هویت بخشی 50 راس اسب
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در یکی از باشگاه های سوارکاری یاسوج و محل انجام تست های شناسنامه دار کردن اسب های استان ، گفت : با هماهنگی های صورت گرفته با فدراسیون سوارکاری ، کار هویت گذاری اسب های استان آغاز شده است .
سید محمد تقی علوی افزود : در شهرستان بویراحمد کار شناسنامه دار کردن حدود 50 راس اسب در مرحله اول این اقدام ، در شهرستان های بویراحمد و دنا آغاز شده است.
علوی افزود : میکرو چیپ گزاری و شناسنامه دار کردن اسب ها باعث می شود که اسب های استان ضمن هویت دار شدند بتوانند در مسابقات رسمی شرکت کنند.
وی گفت : در روزهای یک شنبه و دوشنبه کار هویت گذاری اسب های شهرستان بویراحمد و طی روزهای بعد این اقدام در شهرستان های گچساران و کهگیلویه انجام خواهد شد.
علوی در پایان اظهار داشت : استقبال از این برنامه خوب بوده است و انتظار داریم کسانی که در ورزش سوارکاری فعالیت می کنند همکاری های لازم را داشته باشند تا کارها به نحو بهتری انجام گیرد.
کارشناس معاونت فنی فدراسیون سوارکاری کشور هم گفت : برنامه هویت گذاری ، ثبت و نمونه گیری DNA اسب های استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور شناسنامه دار کردن آن ها انجام می گیرد.
مصطفی معارف وند افزود : در کار هویت گذاری اطلاعات همه نژاد های موجود در کشور صورت می گیرد و ثبت می شود .
معارف وند گفت : پس از هویت گذاری و ثبت در فدراسیون ، مدارک هویتی از جمله  شناسنامه ، کارت ورزشی و پاسپورت بستگی به نژاد اسب صادر می شود.
وی ادامه داد : در کار هویت گذاری ، سن و سال اسب ، فتو شیپ اسب (شکل ظاهری اسب) و برخی موضوعات دیگر مورد بررسی و تست قرار می گیرند که در فتوشیپ ، کار تشخیص نژاد هم صورت می گیرد .
معارف وند در پایان گفت : یکی از مزایای هویت گذاری اسب ، صدور مجوز رسمی برای شرکت در مسابقات رسمی است .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کشاورز
|
United States
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
درود موفق باشید
واقعیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
الان یه اسب از یه ایرانی گرانتر است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار