گفت و گوی تفصیلی تابناک خوزستان با رئیس اسبق دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان؛
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان اگر مدیریت درستی داشت و درگیر مسایل حاشیه ای نمی شد، می توانست نقش مهمی در کشاورزی استان و به ویژه طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان معروف به طرح مقام معظم رهبری داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲ 06 October 2020
به گزارش تابناک خوزستان، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان یکی از مراکز مهم دانشگاهی در بخش کشاورزی است. مرکزی که در این سال ها اگر به درستی هدایت و مدیریت می شد و درگیر مسایل حاشیه ای نمی شد، می توانست نقش مهمی در کشاورزی استان و به ویژه طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان معروف به طرح مقام معظم رهبری داشته باشد.
مدیریت سیاسی، غفلت از پژوهش، مدیریت پرتنش و پرابهام و حذف نیروهای دلسوز ماحصل دولت روحانی و تیم منصوب آن در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان بوده است.
مسائلی که هر آدم منصفی در رابطه با آنها موارد متعددی را ذکر کند. البته در شرایط فعلی، سرپرست جدید دانشگاه با پرهیز از سیاسی کاری و ایجاد انضباط مالی و استفاده از همه دلسوزان دانشگاهی، این مرکز مهم را می تواند به جایگاه اصلی و موثر خود برگرداند.
برای بررسی جایگاه این دانشگاه در استان و نقشی که می توانست در مدیریت بخش کشاورزی استان ایفا نماید، گفت و گویی را با دکتر بیگی نصیری از اساتید مومن و انقلابی دانشگاه و رئیس اسبق دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان داشتیم که مشروح آن از نظر می گذرد:
 
 
تابناک خوزستان: باسلام و سپلس از این که فرصتی دادید تا در باره این مساله مهم با شما گفت و گویی داشته باشیم؛ به ویژه آن که فضا طوری است که ممکن است این مصاحبه برای شما هزینه زا باشد و تیم تندرو به حذف حضرتعالی اقدام کنند. حذفی که در تاریخ چند سال اخیر موارد متعددی داشته است، از جمله آقای دکتر آجیلی و سایر همکاران که ذکر نام همه آنها بحث را به درازا خواهد کشاند. برای شروع آقای دکتر بیگی نصیری بفرماید، چه زمانی وارد این دانشگاه شدید و از فضای آن زمان دانشگاه برای ما بگویید.
 
من پیش از انقلاب، دانشجوی همین دانشگاه بودم که در آن موقع دانشگاه نبود و به صورت دانشکده دام پروری و عمران روستایی در حال فعالیت بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از اساتید رفتند و دانشکده به یک آموزشکده تبدیل شد و شروع به تربیت دانشجو در مقطع کاردانی کرد، ما ناچار به دانشگاه شیراز منتقل شدیم و تحصیل مان را در دانشگاه شیراز به اتمام رساندیم.
با توجه به شناخت که از این دانشگاه داشتم بلافاصله پس از گرفتن مدرک کارشناسی در شیراز به اینجا برگشتم و پس از بررسی درخواست پذیرفته شدم و کارم در این مجموعه شروع شد. فعالیت‌های مختلفی از جمله کارهای میدانی و مزرعه ای ، سپس مسئولیت بخش دانشجویی و آموزش در یکی از آزمایشگاه های مجموعه که تبدیل به مجتمع عالی آموزشی شده بود به ما واگذار شد. کار در بخش مختلف شناخت عمیق‌تری از بخشهای اجرایی و آموزشی برایم فراهم کرد.
 
تابناک خوزستان: برای تحصیلات تکمیلی کجا رفتید؟
مقطع ارشد را دردانشگاه تربیت مدرس تهران گذراندم و برای مقطع دکتری به خارج از کشور رفتم. به دلیل تعهد کاری و بورسیه بودن به همین جا برگشتم. کار من در اینجا در ابتدا با مدیر گروه علوم دامی شروع شد. مجتمع عالی می توانست شامل سه دانشکده باشد و در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی می‌توانست دانشجو بپذیرد.
در دوران دولت اصلاحات ما در بایکوت بودیم و ناچارا فقط به کارهای آموزشی و پژوهشی می پرداختیم ولی تا آنجایی که می توانستیم به مجموعه برای تعالی و رشد کمک می کردیم. در پایان دولت هشتم در سال 83 مشروط به پشتیبانی استانداری وزارت علوم پذیرفته بود که مجتمع تبدیل به دانشگاه شود بدون اینکه سازماندهی و زیر ساخت مناسب برای این کار فراهم شده باشد، فقط نامی از مجتمع عالی به دانشگاه تغییر یافته بود. در سال 84 با شروع کار دولت نهم، دوستان با توجه به لطف و شناختی که داشتند، بنده را برای پذیرش مدیریت دانشگاه معرفی کردند. بنده با شرط پشتیبانی قوی وزارت علوم مسئولیت را پذیزفتم تا بتوانیم این دانشگاه را به جایگاه حقیقی خودش در زمینه عمرانی، آموزشی، جذب هیئات علمی و دانشجو برسانیم.
اساتید قدیمی می توانند شهادت دهند، که این دانشگاه فقط اسم دانشگاه را یدک می کشید با وجود تلاش های شده ولی نواقص زیادی داشت، از نظر بودجه و امکانات در مضیقه بود. شاید باورش سخت باشد وقتی مسئولیت پذیزفتم، کل اعتبارعمرانی در دانشگاه تنها 29 میلیون تومان بود که آن هم تنها جهت بخش تعمیرات دانشگاه اختصاص داده شده بود و هیچ اعتباری برای کارهای عمران در نظر گرفته نشده بود.
 
تابناک خوزستان: برای جبران این کاستی ها چه اقداماتی انجام دادید؟
ببینید من هم می توانستم بنشینم و به روال سابق مدیریت کنم، ولی با پیگیری به وزارت علوم فشار آوردم و مسیر های توسعه را مشخص و پیگیری کردم. ضرورت توسعه تهیه طرح جامع دانشگاه دانشگاه بود که پروسه ای زمانبر و نیاز به داشتن مهندسین مشاور در شرکتهای شناخته شده و با تجربه بود تا بر اساس آن چارت سازمانی دانشگاه با توجه مقررات موجود طراحی شود که این کار هم نیاز به تجارب خاص خود داشت.
این موارد پس از انجام باید به تایید وزارت علوم و مراجع ذی ربط می رسید تا بعد بر مبنای آن اعتبار لازم برای برای مطالعه، تهیه نقشه پروژه های عمرانی و اجرای آنها در خواست شود. این کار بیش از یک سال زمان برد تا توانستیم با همکاری یک گروه مهندسی از یک شرکت در تهران طرح جامع ما را با توجه به نگاه ما و موقعیت موجود طراحی کنیم و چارت سازمانی دانشگاه را با توجه به نیاز و ظرفیتهای موجود تهیه کنیم.
 
تابناک خوزستان: برای طرح جامع دانشگاه چه مواردی در نظر گرفته بودید؟
تیم کارشناسی و با نظر ما برای دانشگاه، 3 دانشکده در جا یابی و فضا های آموزشی، خوابگاههای دانشجویی و مسکونی را با توجه به امکانات موجودجایابی کرد. محل احداث دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی، کشاورزی و مهندسی زراعی را تعیین کردیم.
تعداد گروه های آموزشی کمتر از ظزفیت دانشکده ها بود، مثلا دانشکده علوم دام فقط دو رشته علوم دامی و صنایع غذایی داشت و پس از آن پیگیری مجوز رشته طیور را گرفتیم. همه اعضای گروه آبیاری موجود به دانشکده آب رفته بودند و آن گروه تعطیل شده بود فقط گروه مکانیزاسیون و ترویج در دانشکده مهندسی زراعی وجود داشت. به همین خاطر لازم بود گروههای آموزشی بیشتری در چارت سازمانی منظور شود تا تخصص های لازم در دانشگاه فراهم شود. ظرفیت دانشگاه را برای ده هزار دانشجو طراحی کردیم به همین خاطر ۱۱ رشته و گروه مربوطه در طرح جامع منظور شد. فعالیت تحصیلات تکمیلی فقط در گروه زراعت و در گروه علوم دام فقط دانشجوی کارشناسی و ارشد در دو گرایش شروع کرده بود، برای رسیدن به ظرفیت تعریف شده در طرح جامع لازم بود ضمن اخذ مجوز برای سایر گروهها راه اندازی تحصیلات تکمیلی ضروری بود. با همکاری و همفکری با روسای دانشکده گروه های آموزشی جدید مثل بیماریهای گیاهی، اقثصادکشاورزی و غیرو راه اندازی شد، برای جذب هیئات علمی و بورسیه کردن دانشجویان ممتاز سایر دانشگاهها تلاش زیادی شد و تعداد اعضای هیئات علمی به ظرفیت لازم برای راه اندازی تحصیلات تکمیلی در همه بجز افتصاد کشاورزی رسید .
گروه آبیاری با بورسیه کردن تعداد لازم سایر دانشگاهها آماده فعالیت شد. مجوز راه اندازی مقطع دکتری در گرایشهای تغذیه و اصلاح نژاد دام پیگیری شد و به نتیجه رسید. راه اندازی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، مجموعه آزمایشگاههای خاکشناسی زمینه را برای گسترش پژوهش در مقطع تحصیلات تکمیلی گروههای دیگر را فراهم کرد. البته هر کدام از این موارد با تلاش و پیگیری تیم کاری دانشگاه، معاونتها و همکاران دلسوز مجموعه به نتیجه رسید.
 
تابناک خوزستان: یعنی چارچوب اصلی دانشگاه زمان شما بسته شد و تبدیل به یک دانشگاه تخصصی حوزه کشاورزی شد؟
مجموعه قبل از ما برای دانشگاه نام گذاری شده بود، اما سازماندهیی نداشت که بصورت دانشگاه اعتبار لازم داشته باشد. بله، مشخصا چهارچوب اساسی دانشگاه از همان سال ۸۴ به بعد که مسئولیت به ما واگذار شد بسته شد. وقتی به سازمان مدیریت کشور مراجعه کردم دیدم قرار است یک فضای آموزشی به سه هزار متری در نظد بگیرند، آنهم چون طرح جامع نبود معلوم نبود در کجا و با چه نقشه ای.
چون طرح را تهیه کرده بودیم، با تلاش فراوان توانستیم مجوز را در قالب دو پروژه برای فاز اول دو دانشکده تعریف کنیم. در بخش عمرانی سازمان مدیریت اعتراض و پیگیری ما به نتیجه رسید و فاز اول دانشکده های علوم دامی و کشاورزی تصویب و برای آنها بودجه عمرانی منظور شد. با پیگیریهای بعدی ظرفیت این دو دانشکده توسعه بیشتری داده شد و کار ساختشان انجام شد. این پیگیریها موجب شد که بتوانیم اعتبار 29 میلیون تومانی تعمیرات را به 8 ملیارد تومان با ارزش پول آن زمان برسانیم که به ذهن نمی رسید در این فرصت کوتاه چنین اعتبار بی سابقه ای در دانشگاه جذب و هزینه شود.
مساله دوم دانشگاه، اسکان دانشجویان بود. دانشجویانی که به دلیل فضای کمی که در دانشگاه بود اکثر آن ها برای اسکان با مشکل مواجه می شدند و چون ظرفیت پذیرش دانشجو بالا رفته بود بیشتر دختران در خوابگاههای خصوصی اهواز سکونت داشتند و تعداد زیادی از پسران در اهواز و روستاهای اطراف دانشگاه برای خود خانه می‌گرفتند. در زمانی که دولت احمدی نژاد سفری به استان خوزستان داشت و وزیر علوم را با وجودی که برنامه ای برای دیدار از دانشگاه ما را نداشت، با اصرار به دانشگاه آوردیم.
پس از آمدن وزیر علوم وقت به دانشگاه از وزیر قولِ ساختن خوابگاه پسران را گرفتیم و همان موقع ایشان با رییس بنیاد مستضعفان جناب آقای فروزنده تماس گرفتند و نیاز دانشگاه به خوابگاه را مطرح کردند و ایشان هم قول ساختن یک خوابگاه دیگر را نیز دادند، پس از تهیه نقشه به سرعت ساخت دو خوابگاه فعلی پسران با بودجه ملی و اعتبار بنیاد مستضعفان شروع شد.
طراحی سلف سرویس موجود دانشگاه در دو طبقه به اتمام رسید و ساخت فاز اول آن به مناقصه گذاشته شد و کار آن شروع شد.
توسعه و لوله گذاری کانال اصلی خووجی آب زهکشی مزارع دانشگاه در زمان ریاست دکتر آجیلی رئیس که معاونت پشتیبانی دانشگاه را اینجانب به عهده داشتم طراحی گردید. البته هنگام اجرای آن من با عنوان معاونت فرهنگی در دانشگاه حضور داشتم.
 
تابناک خوزستان: در بخش حقوق اساتید و افزایش رتبه علمی دانشگاه چه اقداماتی داشتید؟
در زمان تیم مدیریت ما جذب هیئت علمی و دانشجو یان تحصیلات تکمیلی شروع شد وقتی چنین ظرفیتی در دانشگاه، فراهم شد، این موارد پایه ای برای افزایش تعداد مقاله های علمی دانشگاه گردید، هر چند این روند رشد علمی در دوره مدیریت اخیر کاهش یافته است.
در بخش حقوق و مزایا ببینید عمده اعتبار ما صرف کار عمرانی می شد و رفته رفته توانستیم بودجه جاری را هم افزایش دهیم ولی این گونه نبود که همه چیز را صرف جاری کنیم و از زیرساخت و چشم انداز دانشگاه غفلت کنیم.
 
تابناک خوزستان: جناب آقای دکتر در داخل دانشگاه در زمان مدیریتتان مشکلی نداشتید؟
من در دو جبهه تلاش می کردم یکی تلاش در سطح ملی و جهت اعتلای دانشگاه برای جذب اعتبارات و بودجه دانشگاه و از طرفی عده ای از تیم سابق که باورشان از این همه توسعه دانشگاه در آن زمان کم غیرقابل قبول بود و در جهت تخریب و تضعیف مدیریت دانشگاه عمل کردند. یادم است سالهای 85-86 در حال ساخت سردر دانشگاه بودم ، افراد مغرضی در میان دانشجویان شایعه پراکنی می کردند که مدیریت دانشگاه از بودجه تغذیه دانشجویان کم کرده و صرف کار عمرانی می کند. دلیل شان برای این ادعا این بود که مگر در عرض 3 ماه این همه کار عمرانی شدنی است؟ باور کنید علنا می گفتند!
 
تابناک خوزستان: از دیگر اقدامات عمرانی برای دانشجویان بفرماید؟
برای دانشجویان متاهل که خوابگاه نداشتند ما صحبت کردیم و قرار شد ۱۴ واحد خوابگاه متاهلی کنار دانشکده باغبانی ساخته شود. شهرکی در پشت نیروگاه رامین بود تخلیه شد و حدود ۲۸۰ تا منزل داشت دانشگاه چمران مدعی بود و می خواست آن را به اسم خود درآورد که من یک سال و نیم به دنبال گرفتن آن بودم و با خانمی که مسئول حقوقی بودن به نام خانم نظریان(شماره تماس ایشان موجود است) صحبت کردم و به ایشان گفتم که هر طور شده سند قطعی این مجموعه را بگیرد و به نام دانشگاه رامین بزنید.
با اقدامات فراوان حقوقی توانستیم سندش را برای دانشگاه ثبت کنیم و به دلیل اینکه پسران در دانشگاه خوابگاه نداشتند ما پسران را به آنجا منتقل کردیم و شام آنها را با خودرو به محل اقامت آنها می فرستادیم.
 
تابناک خوزستان: در بخش هیات علمی چه اقداماتی انجام دادید؟
من قبل از هر چیز معتقدم بیش از کار عمرانی باید کرامت و حرمت اساتید حفظ شود. نه اینکه اگر استادی با بنده مخالفت کرد از زندگی ساقط کنم و متاسفانه در دوره اخیر کرامت استادی حفظ نشد. بسیاری از اساتید جوان را تحت فشار قرار دهیم که چه شود؟ با این وجود ما در آن زمان مشکل خانه برای هیئت علمی‌ها داشتیم و چند خانه‌ای که داشتیم را یکی در اختیار بخشدار ملاثانی و یکی در اختیار دادگاه بود که پس از کشمکش هایی که با قاضی داشتیم دستور تخلیه را به او دادیم.
موضوع کمبود مسکن را با بنیاد مستضعفان مطرح کردیم، به آنها گفتم که ما حدود ۵۰ دستگاه منزل برای همکارانمان نیاز داریم، پیگیری تیم مدیریت ما آنها راضی به ساخت ۳۰ دستگاه منزل ؛ ۱۰ دستگاه ۳ خوابه و ۲۰ واحد ۲خوابه کرد.
 
تابناک خوزستان: در بخش ادارای چه اقدامی در دوران شما صورت گرفت؟
دانشگاه ما از دانشگاه چمران با این که چندسالی بود که جدا شده بود، ولی هیچ حقی به ما داده نشده بود یعنی باید از دانشگاه چمران که ما قبلا متعلق به آن بودیم حقی به دانشگاه رامین می دادند. در وزارت علوم جلسه گذاشته شد و پس از پافشاری های زیاد قبول کردند که اعضای هیئات علمی دانشگاه ما که در کوی اساتید دانشگاه شهید چمران بودند تا پایان خدمت در آنجا سکونت داشته باشند و پنج منزل ویلایی دانشگاه شهید چمران در منطقه ملی راه اهواز به عنوان سهم مسکونی هیئت علمی به دانشگاه ما واگذار شود و سند آنها بنام دانشگاه ما انتقال یابد و این کار انجام شد.
مدیریت دانشگاه ما در این دولت از فروش این منازل ویلایی توانست آپارتمان هایی در اهواز بخرد که حالا در اختیار همکاران ما هستند. در همان نشست در وزارت علوم مکانی برای نماینده دانشگاه ما در تهران در دفتر مرکزی دانشگاه شهید چمران تصویب شد. در مدیریت ما و سه مدیر بعد از من این دفتر نمایندگی می دانم فعال بود.
این امکانات در شرایطی به دانشگاه ما واگذار شد که به هیچ یک از دانشگاههای دیگری که از دانشگاه شهید چمران استقلال یافته بودند (خرمشهر، بهبهان و دزفول) داده نشد.
 
تابناک خوزستان: یکی از اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز در بیانی تحقیر آمیز به دانشگاه رامین، اظهار داشت قبل از تحویل گرفتن آن توسط دکتر سیادت دانشگاه رامین مخروبه ای بیش نبوده است؟
ببینید وقتی کسی سیاست باز باشد همه چیز را با عینک سیاسی می بینند و مطامع سیاسی و مالی را در نظر می گیرد. متاسفانه این بی انصافی ها نشأت از قبیله گری سیاسی است و ملاک این حضرات که سالها استان را با سیاسی کاری به عقب انداختن هم حزبی است. این افراد که عموما عضو حزب منحله هستند، دنبال سیاسی بازی هستند. ما خانه‌های هیئت علمی، خوابگاه ها، سردر ، شهرک برای اسکان پسران، دانشکده ها ، همه این ها را ظرف سه سال و نیم ساختیم . قطعا هر آدم منصف و عاقلی می تواند قضاوت کند که ایا مخروبه بوده یا که نه کار شده است.
 
تابناک خوزستان: برای اینکه یک طرفه به قاضی نرویم، آیا در دوره ریاست 6و نیم ساله دکتر سیادت اقداماتی صورت نگرفت؟
ای کاش یک روزی فضای باز آزاد اندیشی در دانشگاه حاکم باشد تا همه بتوانند بدون واهمه و ترس حرف خود را بگویند و آن موقع شما ببیند واقعیات چه هستند و این بزک های تحت عنوان اقدام عمرانی دوران دکتر سیادت چیست.
مدت ریاست دکتر سیادت که دو برابر زمان ما بوده و همه نوع حمایت از استاندار به دلیل همشهری و هم حزبی بودن داشت، ببینید چه اقداماتی صورت گرفته است.در زمان ریاست ایشان فقط دانشکده مهندسی زراعی ساخته شده که نحوه ساخت و شکل ساختمان آن مورد اعتراض دانشجویان و اساتید هست و ایرادتی نیز دارد که به عنوان مثال میتوان به نشت آب از سقف دانشکده اشاره کرد؛ این ها بیت المال هستند که به هدر رفتند ...
دکتر سیادت مدعی ساخت استخر هستند، در حالی که شروع ساخت استخر در زمان ریاست دکتر آجیلی شروع شده بود و پیشرفت فیزیکی زیادی داشته ولی زمان دکتر سیادت افتتاح شد. مجموعه گاومیش داری و حوضچه های ماهی عظیمی که برای تاسیس آن نیاز به هزینه های بالایی داشتیم در گذشته تاسیس شده بود که متاسفانه در دوره آقای سیادت همه آن ها که متعلق به گروه علوم دامی بودند، از دست رفتند، بخشی از آنها را بدون رضایت گروه علوم دامی به گروه خودش اضافه کرد، استخرهای پرورش ماهی به کلی تخریب کرد، آثاری از آنها باقی نگذاشته است. قسمت هایی از گاومیشداری که پتانسیل خوبی برای پرورش گاومیش که دام بومی استان است با صرف هزینه هایی تبدیل به ساختمان های دیگری شد که امکان تحقق آنها به روش دیگری موجود بود. مسئله اسکان اساتید و دانشجویی اگر اقدامی انجام دادند ، بفرمایند توضیح دهند.
ایشان در بخش فرهنگی تنها تشکل دینی را تعطیل کردند. تنش و دودستگی میراث شومی بود که رفافت و صمیمت بین اساتید دانشگاه را از بین برد. خود حضرات خارج استان هستند و این مشکلات گریبان دانشگاه را گرفته است.
 
تابناک خوزستان: دکتر نصیری برخی از این مسئولان مثل اینکه دنبال پرونده سازی برای شما بودند، صحت دارد؟
متاسفانه وقتی اخلاق و انصاف نباشد در محیطی مثل دانشگاه این مسایل رویه می شود. نه برای من متاسفانه برای اساتید دیگر نیز مشکل بوجود آوردند. مدیریت برخی افراد، مدیریت ایجاد تنش بود تا بتوانند به راحتی به هر کاری خواستند برسند. کلی وقت گذاشتند و پرونده شخصی و مدیریتی بنده را بالا و پایین کردند ولی هیچ نقطه سیاهی پیدا نکردند. مثلا یک قصه تلخ و خنده دار خدمتتان بگویم، رفته بودند شکایت کرده بودند که چرا برای اعتبار فرزندان شهدا و ایثارگر بعنوان امضای دوم چک امضا کردید، این مورد را علاوه بر گزارش به کمیته انتظامی تخلفات کارکنان دانشگاه شهید چمران برای پیگیری تخلف همسر من به شعبه یک بازپرسی اهواز هم گزارش و هر دوی ما را متهم کرده بودند، این عمل بدعت ناپسندی بود که تا کنون در دانشگاه ما تا آنجایی که من می دانم سابقه نداشته است و فضای دانشگاه برای همیشه متاثز از آن خواهد شد، وقتی چنین حرکتی صورت می گیرد مشابه آن تکرار خواهد شد، وقتی کمیته تخلفات اعضای هیئات علمی در دانشگاه وجود دارد، چرا جایگاه دانشگاه و دانشگاهی با این بدعت آسیب ببیند.
لازم به ذکر است همسر بنده در آن مقطع مسئول شاهد و ایثارگر دانشگاه بوده،که این مسولیت نیز به پیشنهاد، بنیاد شهید و ایثارگران بوده است چرا که همسر بنده خواهر دو شهید هستند و مدیریت فرهنگی فرزندان شهدا و اردوها به عهده خانم بنده بود. یک سال و نیم رفت آمد به بازپرسی و آگاهی داشتیم که در انتها از همه اتهامات دادگاه مارا مبرا دانست.
 
تابناک خوزستان: این ادعا که اقدامات عمرانی دوره اخیر بیش از شما بود را چگونه ارزیابی می کنید؟
ما که بخیل نیستیم انشالله که این گونه باشد ولی ببینید باید بین آمار حقیقی و آمار ارائه شده تفکیک قائل شد. بالاخره کار عمرانی اینگونه نیست که نشود مشاهده کرد و ارزیابی کرد. متاسفانه دوره اخیر یک اتفاق غیر آکادمیک رخ داد این بود که مرتب شاهد بودیم هر روز یک نفر از وزارت را می آوردند و تابلو می زدند افتتاح شد!
با این که جناب رییس در پایان مدیریتشان عدله نامعلوم و غیر قابل قبول را می آوردند ولی مجبور به استعفا شدند، وحالا مشخص نیست امضاهایی که از اساتید گرفته شده که ایشان را مدیری بی عیب و نقص نشان دهد برای ارائه به کدام بخش از وزارت خانه و یا ارگان دیگری گرفته شده است. سوال این است چند نفر از این اساتید با رغبت قلبی موضوع جمع آوری امضا مطرح و پیگیری کردند؟
در پایان باید عرض کنم که پیام تقدیر و تشکر اساتید دانشگاه ها چمران راجب دانشگاه ما کار صحیحی نیست و دخالت در اموریست که با انها مربوط نیست آن هم در حالی که در جهت تخریب افراد باشد و این اظهار نظرها ما را به این شک می اندازد که ریاست دکتر سیادت منفعتی برای آقایان داشته که الان این گونه ناراحت هستند.
چون دیدم در پیام یکی از این همکاران چمرانی افکار متحجر و منحوس مطرح شده است. البته بهتر است افکار منحوس و متحجر شناسایی و معرفی شوند. شاید منظورشان همکاران دانشگاهی نباشد. توضیح بیشتری می دادند خوب بود.
البته من خیلی مشتاق به پاسخ دادن به تخریب صورت گرفته در رابطه با عملکرد مدیریت گذشته دانشگاه و مخروبه نشان دادن گذشته آن نبودم. چون می دیدم این ایده ای بود در سطح کشوری به آن می پرداختند و چهار سال اول دولت مستقر کارش این بود، اما شانسش نگرفت، وضعیت اقتصادی و قیمت دلار اوضاع را خلاف میل آنها به مردم نشان داد. اما بیاد می آوردم تیمی دلسوز در آن موقع در معاونتها و مدیران رده های پایینتر و کارکنان همکاری داشتند، در آن مقطع زمانی علیرغم کارشکنی های موجود خستگی ناپذیر و جانانه برای توسعه دانشگاه زحمت کشیدند، در حقیقت بیشتر زحمت را آنان کشیدند اینجانب در خدمت آنها بودم و حیفم آمد اجازه دهم زحمات آنان سبک و بی قدر جلوه داده شود؛ به همین خاطر حاضر شدم این مصاحبه را بپذیرم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
کامنتا رو نمایش بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار