همرزم شهید همدانی با تاکید بر اینکه دولت بشاراسد پیشنهاد سردار مبنی بر تشکیل بسیج مردمی و دفاع وطنی را مصوب کرده و این مجموعه به فرمان بشار آغاز به کار می‌کند افزود: سردار همدانی از همان زمان از دمشق و شهر‌های اطراف دمشق نیروی بسیجی جذب کرده و آن‌ها را آموزش می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 07 October 2020
همرزم شهید همدانی با بیان اینکه تدبیر و درایت سردار همدانی مثال‌زدنی بود، گفت: اگر درایت ایشان در تشکیل بسیج وطنی در سوریه نبود این کشور سقوط می‌کرد.

به گزارش فارس، بهرام دوست‌پرست با گرامیداشت یاد و نام سردار همدانی اظهار کرد: این شهید والامقام در همان ماه‌های اول حوادث سوریه و حضور نیرو‌های تکفیری در این کشور به عنوان مستشار برای مقابله با داعش و تروریست‌ها در آنجا حضور یافت.

وی با بیان اینکه سردار همدانی از همان ابتدای امر موضوع بسیج مردمی را با بشاراسد و اعضای دولت سوریه مطرح می‌کند گفت: دولتمردان سوری زیر بار نیروی بسیج مردمی نمی‌رفتند و تاکید داشت هرکس می‌خواهد بجنگد باید تحت ارتش سوریه باشد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه با پیگیری و نقش‌آفرینی سردار همدانی، بشاراسد این طرح را می‌پذیرد افزود: در همان روز‌ها نیز تروریست‌ها به چند صد متری ریاست جمهوری رسیده بودند.

وی گفت: با این طرح باید اسلحه در اختیار مردم دمشق برای درگیری با تروریست قرار می‌گرفت که با تحقق این امر و حضور نیرو‌های مردمی، تروریست‌ها از شهر خارج می‌شوند و خطر قطعی سقوط دمشق با این کار سردار رفع می‌شود.

همرزم شهید همدانی با تاکید بر اینکه دولت بشاراسد پیشنهاد سردار مبنی بر تشکیل بسیج مردمی و دفاع وطنی را مصوب کرده و این مجموعه به فرمان بشار آغاز به کار می‌کند افزود: سردار همدانی از همان زمان از دمشق و شهر‌های اطراف دمشق نیروی بسیجی جذب کرده و آن‌ها را آموزش می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: مدافعان مدنی سوریه به قدری علاقمند شروع به کار می‌کنند که مسوولان دسته خیلی سریع به فرمانده گروهان و فرمانده گردان و بالاتر می‌رسند به طوری که فردی به نام حسن از کسبه بازار دمشق موفق به ارتقا تا فرماندهی لشکر می‌شود و وقتی می‌خواست برای مرخصی برود، ژنرال‌های سوری از سردار خواهش می‌کنند که این فرد جا به جا نشده و بماند.

تأکید سردار به لزوم کمک به خانواده‌های شهدا در سوریه و ایران

دوست‌پرست با بیان اینکه این نیرو‌ها از دستگاه‌های دولتی دمشق و از مکان‌های ارتش که آزاد می‌شد، دفاع می‌کردند گفت: نیرو‌های مدافع وطنی پشتیبانی قوی برای ارتش سوریه می‌شوند و ارتش نیز کاملا این حرکت مبارک سردار همدانی را به عینه لمس می‌کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در عراق حشدالشعبی و در سوریه دفاع مدنی پشتیبان قوی برای ارتش این دو کشور شده‌اند گفت: این دو گروه حاصل تدبیر سردار سلیمانی در عراق و سردار همدانی در سوریه بود که الان هم با قوت در جای جای کشورشان در حال دفاع هستند.

همرزم شهید همدانی بیان کرد: در دومین سالگرد سردار همدانی و در زمان حیات سردار سلیمانی سرلشکر باقری رییس ستاد فرماندهی کل قوا اشاره می‌کند که اگر درایت شهید همدانی نبود سوریه سقوط می‌کرد و سردار جعفری فرمانده کل سپاه نیز می‌گوید اگر شهید همدانی نبود دمشق به طور حتم سقوط می‌کرد.

وی در ادامه یکی از منش‌های سردار همدانی را توجه به صله رحم دانست و افزود: ایشان هرگاه فراغتی پیدا می‌کرد و به همدان می‌آمد، حتما به فامیل و دوستان سرکشی می‌کرد، زیرا به صله رحم اعتقاد عجیبی داشت.

دوست‌پرست با بیان اینکه سردار با همین خصلت اخلاقی در دمشق نیز سیستمی راه انداخت که کمک به خانواده‌های مستمند بسیجی بود گفت: شهید همدانی در سوریه نیز کار‌های فرهنگی داشت به طوری که با راه‌اندازی NGO‌هایی توسط خانم‌ها و کسانی که توانایی جنگ نداشتند از خانواده شهدا و بسیجیانی که در دفاع مدنی فعال بودند، سرکشی می‌کردند.

وی با بیان اینکه ایشان هیچگاه از کمک به مستمندان دریغ نکرد افزود: هرگاه شهید به همدان می‌آمد، بار‌ها دیدم پشت ماشین بسته‌هایی مواد غذایی و پول نقد آماده کرده بود و با هم در جای جای شهر که خودش خبر داشت، به مستمندان کمک می‌کردیم.

اجرای پروژه مدافعان حرم کل کشور

این رزمنده دوران دفاع مقدس به یک خاطره از شهید اشاره کرد و یادآور شد: یادم است یک ماه قبل از شهادتش مرا صدا کرد، دیدم پشت ماشین حدود یکصد قلک پلاستیکی تهیه کرده و گفت «این‌ها را بین رفقای پاسدار توزیع کنید و ماهانه پول جمع کنید و از این پول به بسیجیان مستضعف به صورت محترمانه کمک شود».

وی با بیان اینکه با ادامه کار‌های خیر شهید همدانی، مرکز خیریه ثارالله با حضور خود ایشان ایجاد شده و اکنون هم برپاست گفت: این مرکز اکنون به خانواده‌های بسیجی که سن آن‌ها بالا رفته و وضع مالی خوبی ندارند، از همان کمک مخصوص مرکز خیریه که پایه‌ریز آن سردار بود، کمک می‌کند.

دوست‌پرست از دیگر دستاورد‌های سردار همدانی به موسسه خیریه ثارالله، هیات رزمندگان ثارالله، مجمع فرماندهان و مسئولان جهاد و شهادت استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۶ مجمع فرماندهان جهاد و شهادت با ۶۰۰ نفر عضو برگزار شده که تا برگزاری نوزدهمین مجمع را خود سردار در قید حیات بودند.

وی باغ موزه دفاع مقدس همدان را یادگاری از سردار همدانی دانست و گفت: متولی و موسس اصلی باغ موزه شهید همدانی بود به طوری که ایشان خود کار را مدیریت و پشتیبانی مالی می‌کرد.

وی از جمله کار‌های فرهنگی سردار همدانی در تهران را ایجاد موسسه نشر ۲۷ عنوان کرد و یادآور شد: این مرکز در چهارراه ولیعصر (عج) تهران قرار دارد و از موسسات برجسته نشر کتاب‌های دفاع مقدس به شمار می‌رود.

دوست‌پرست با اشاره به اینکه سردار در عرصه سینما، تئاتر، هنر و موسیقی دفاع مقدس نیز فعالیت‌هایی را داشت بیان کرد: این شهید بزرگوار همواره با کارگردانان دفاع مقدس جلسه می‌گذاشت و موضوعاتی را با آن‌ها بررسی می‌کرد.

وی در ادامه به مجموعه بنیاد فرهنگی هنری سردار همدانی اشاره کرد و گفت: متولی اصلی این مرکز سردار مظاهری جانشین ایشان در دوران دفاع مقدس بود و اکنون آقای عزیزی و بنده هم در این مرکز که بعد از چهار ماه از شهادت ایشان تشکیل شد، حضور داریم.

همرزم شهید همدانی با بیان اینکه ساختمان این مرکز را شهرداری در اختیار ما گذاشته است افزود: در این مرکز استخراج فعالیت‌ها و دستاورد‌های سردار همدانی و همچنین خاطرات سردار همدانی که در کتاب‌های «حدیث حاضر غایب»، «رقص خاکریزها» و «ده متری چشمان کمین» و... چاپ شده است، را دنبال می‌کنیم.

وی یکی از کار‌های فاخر این مجموعه را اجرای پروژه مدافعان حرم کل کشور دانست و گفت: در این مجموعه مقرر شده کتاب، اپلیکیشن، تمبر و هدایایی برای خانواده‌ها به همراه بسته‌های فرهنگی در زمینه مدافعان حرم تولید شود.

دوست‌پرست با بیان اینکه ۷۰ درصد این پروژه انجام شده و به زودی با امضای فرمانده کل سپاه رونمایی می‌شود گفت: از سوی دبیرخانه بنیاد شهدای مدافع حرم کشور متولی این برنامه به همدان واگذار شده که برای شناسایی شهدا، استان به استان تشکیل پرونده شده است.

وی با بیان اینکه از این پروژه فقط بخش‌هایی از کتاب باقی مانده است گفت: یکی از نویسندگان کاشانی در حال آماده‌سازی این کتاب است که داستانکی از کل شهدای مدافع حرم را به عنوان مرجع نگاشته است و پس از آن به دنبال استخراج خاطرات شهدا از بین کتاب‌های خاطرات مدافعان حرم کشور هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار