مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۵۲ نفر در منابع آبی این استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۹۰۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ 09 October 2020

منصور شیشه‌فروش افزود: در مجموع این مدت  ۷۲ نفر دچار غرق‌شدگی در منابع آبی مختلف استان اصفهان شدند که ۲۰ نفر آنها نجات یافتند.

وی ۸۰ درصد این جان باختگان را مرد اعلام و اضافه کرد: بیشترین مورد غرق شدگی در استخرهای کشاورزی و باغ ها با ۱۸ مورد و پس از آن در طول مسیر رودخانه‌ها از جمله زاینده‌رود و در سمیرم با ۱۷ مورد بوده است.

شیشه‌فروش سایر موارد غرق‌شدگی را ۱۴ مورد در کانال‌های منشعب از رودخانه‌ها و هفت مورد در سدها از جمله زاینده‌رود، خمیران تیران و حنای سمیرم ذکر و تصریح کرد: بیشترین عامل غرق‌شدگی‌ها، خطای انسانی بود.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی به مردم و اقدامات پیشگیرانه نقش موثری در کاهش آمار تلفات غرق شدگی در اصفهان داشت، خاطرنشان کرد: امسال موارد زیادی از غرق شدگی در ماه خرداد داشتیم و از طرفی بدلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیل بودن استخرها و گرمای هوا، افراد زیادی در منابع آبی مانند رودخانه‌ها، شنا و آب تنی می‌کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهارداشت: با توجه به حوادث غرق‌شدگی در نیمه نخست سال جاری لازم است که اقدامات پیشگیرانه برای سال آینده از هم اکنون آغاز و اجرا شود.

وی به ۲۵۰ کیلومتر طول کانال‌های منشعب از رودخانه‌های استان اشاره و اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از اکنون موظف به بررسی همه کانال‌ها و ایمن‌سازی آنها بویژه در مناطق پر خطر و نزدیک محل سکونتگاه‌های شهری و روستایی با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ساماندهی رودخانه زاینده‌رود به عهده شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است، خاطرنشان کرد: این روزها که سطح رودخانه خشک است، فرصت خوبی برای این کار و رفع مکان‌هایی که حالت خندقی و گردابی دارد، است.

وی ادامه داد: همچنین شرکت آب منطقه‌ای باید نسبت به استقرار و تقویت واحدهای گشت و نظارت، امداد و نجات و غواصی در کنار سدهای استان اقدام کند.

وی با اشاره به سه هزار و ۵۰۰ استخر کشاورزی در استان اصفهان، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید به مالکان همه این استخرها درباره ایمن‌سازی آنها اطلاع‌رسانی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار