امام جمعه پاتاوه همچنین ضمن تشکر از آحاد مردم بزرگ استان، شهرستان و به ویژه پاتاوه، گفت: بنده از تمام شما حلالیت می طلبم و به همه شما عرض می کنم که اگر متوجه شدید کسی از دست بنده ناراحت است شماره بنده را به ایشان بدهید و یا اینکه بنده را خبر کنید تا شخصآ بیایم و ایشان را از دست خودم راضی کنم .
کد خبر: ۹۰۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱ 10 October 2020
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «ابراهیم چراغی» ظهر امروز ( 18 مهرماه ) در آخرین خطبه نماز جمعه پاتاوه، در ادامه مبحث هفته های گذشته در مورد فریب دادن شیطان، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه 53 می فرماید «شیطان در دلهای افرادی که بیماری دل دارند از لحاظ روحی مریض هستند و دل های سفت و محکمی به خاطر گناه دارند اینها را شیطان فریب و گول میزند».
 
امام جمعه پاتاوه گفت: یکی از گروه هایی که بیمار دل هستند و شیطان این افراد را فریب می دهد، افرادی هستند که در مقام عمل و دستورات دین درست عمل نکرده، به احکام  و مسائل شرعی دین اهمیت نمی دهند و شیطان اینها را فریب می دهد.
 
وی به اشاره به روایتی از امام معصوم، ادامه داد: امام صادق علیه السلام در روایت نورانی می فرماید «فرا گرفتن یک مسئله شرعی در رابطه با حلال و حرام از شخصی که راستگو بوده را یاد بگیرد برای تو بهتر از تمام دنیا و زر و سیم های دنیا است».
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه گفت: وقتی انسان عالم شد، دیگر شیطان قادر به فریب دادن این انسان نیست.
 
چراغی در بخش دیگری از خطبه، اربعین، زیارت اربعین و زیارت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را از نشانه های شیعه دانست و یادآور شد: امسال مردم شیعه یک نشانه که در روایات ما از آن یاد شده به منصه ظهور رساندند و آن نشانه اطاعت از مقام ولایت بود.
 
وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه دستور دادند تابع ستاد ملی کرونا باشیم، گفت: این ستاد تصمیم گرفت مردم به دلیل وضعیت بیماری کرونا به سفر زیارتی کربلا نروند و مردم اطاعت کردند و این اطاعتی که در روایات ما از مقام ولایت برای شیعیان تعریف شده، امسال به صورت عملی و علنی به همه دنیا و خاضعانه به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اعلام شد.
 
امام جمعه پاتاوه در آخرین خطبه نماز جمعه خود در این شهر تاکید کرد: در هر جایگاهی دیگری که باشم، نسبت به رسیدگی به مردم عزیز پاتاوه دریغ نخواهم کرد.
 
وی اضافه کرد: حال که از استان و این بخش عزیز می روم از هیچ کسی ناراحتی و دلخوری ندارم، و هر کس از من ناراحت و دلخوری دارد، من به دیدن ایشان بروم و از اینها حلالیت بطلبم. هرگز برای انتقام و یا سرزنش دیگران، مطلبی در خطبه ها بیان نکرده ام، الا اینکه در مواردی احساس تکلیف کردم.
 
چراغی از همه عوامل برگزاری آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهر پاتاوه در طول سه سال و نیم گذشته و مجموعه فرماندهان سپاه پاسداران در استان و فرماندهان سپاه شهرستان و مجموعه بسیج بخش، نیروهای نظامی و انتظامی و شورای اداری بخش و مسولین ادارات نهادها و قاطبه مردم قدردانی کرد.
 
امام جمعه پاتاوه همچنین ضمن تشکر از آحاد مردم بزرگ استان، شهرستان و به ویژه پاتاوه، گفت: بنده از تمام شما حلالیت می طلبم و به همه شما عرض می کنم که اگر متوجه شدید کسی از دست بنده ناراحت است شماره بنده را به ایشان بدهید و یا اینکه بنده را خبر کنید تا شخصآ بیایم و ایشان را از دست خودم راضی کنم .
 
وی یادآور شد: ما در این دنیا چیزی نداریم به شما بدهیم، بارها به مسئولین بخش عرض کردم هر اندازه جمعیت بخش زیادتر باشد بدبختی من بیشتر است؛ چرا که در آن دنیا تک تک این افراد را من باید راضی کنم، این یک واقعیت است، بیت المال و حق الناس شوخی بردار نیست.
 
چراغی اضافه کرد: درست است که مسولیتی را قبول کردم، اگر قبول نمی کردم خدا یک جا مرا چوب می زد، از سر تکلیف آمدم و امام جمعه شدم، چون امام جمعه کم داریم.
 
بنابراین گزارش؛ در حالی که امروز جمعیت بسیار بالایی جهت خداحافظی در مصلی محل برگزاری نماز جمعه حضور داشتند، سخنان حجت الاسلام چراغی در نماز جمعه و خداحافظی او با مردم واکنش های عاطفی بسیاری را از سوی مردم و اهل فرهنگ در پی داشت.
 
سرهنگ ستوده نیا، فرمانده سپاه شهرستان، بهمن یار، مسئول روابط عمومی ستاد نماز جمعه، دانسته، مسئول تبلیغات بخش پاتاوه به نیابت از نیروهای خود و منطقه و اعضای ستاد مردمی از زحمات چندین ساله امام جمعه پاتاوه قدردانی کردند.
 
لازم به ذکر است، امام جمعه پاتاوه به عنوان امام جمعه جدید شهر قمشچه اصفهان منصوب و در هفته آتی در آن شهر معارفه خواهند شد و نماز عبادی سیاسی جمعه شهر پاتاوه تا تعیین و معرفی امام جمعه دائم، توسط خطیب موقت اقامه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
کمشچه در حدود ۲۰ کیلومتری شمال شهر اصفهان واقع شده‌است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار