کارگران شهرداری دهدشت خواستار برآورده شدن مطالبات صنفی خود در زمینه پرداخت حق فنی شدند.
کد خبر: ۹۰۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 11 October 2020
کارگران شهرداری دهدشت خواستار برآورده شدن مطالبات صنفی خود در زمینه پرداخت حق فنی شدند. این کارگران که رای اداره کار را برای دریافت حق فنی دارند روز گذشته (۱۹ مهر ماه) در اعتراض به اجرا نشدن این رای مقابل ساختمان اداره کار کهکیلویه اعتراض کردند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، منابع کارگری در شهرداری دهدشت در شهرستان کهکیلویه به خبرنگار ایلنا گفتند: علاوه بر حقوق و مزایای متعارف مبلغی به عنوان حق فنی به صورت ثابت و ماهانه دریافت می‌کردیم اما این مزایای بعد از ۲۱ سال سابقه کار از زمان شهردار سابق از حقوق‌مان کسر شده و پرداخت نمی‌شود.
این کارگران اظهار داشتند: پرداخت ۱۵ درصد حق فنی در کمیته کارگری شهرستان نیز تصویب شده اما شهرداری زیر بار این مصوبه قانونی نمی‌رود.
کارگران شهرداری دهدشت همچنین تصریح کردند: دلیل اصلی این اتفاق (حذف حق فنی) اختلاف شهردار وقت با کارگران بود.
آنها درباره پیگیری مطاالبات خود گفتند: برای وصول این مطالبه آن زمان به اداره کار شکایت کردیم و اداره کار رای به پرداخت همه کسورات داد ولی به دلیل مخالفت مدیرکل امور شهری استانداری تاکنون اجرایی نشده است.
این کارگران تصریح کردند: ما کارگران تابع قانون کار هستیم رأی اداره کار مبنی بر پرداخت مطالباتمان صادر شده است لذا از شهرداری می‌خواهیم رأی صادره را اجرایی کند.
 خادمی (رئیس اداره کار شهرستا‌ن کهکیلویه) که در جمع کارگران معترض شهرداری حاضر شده بود، گفت: اداره کار شهرداری را ملزم به پرداخت حق فنی کرده است و شهرداری باید این آیتم را در حقوق کارگران لحاظ کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار