فوق تخصص کنترل و درمان درد گفت: بهترین درمان درد ناشی از کرونا استفاده از مسکن‌های ساده مانند استامینوفن و ناپروکسن است و به هیچ عنوان استفاده از آسپرین برای این بیماران که به ویژه دارای تب‌های ویروسی هستند، توصیه نمی‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵ 12 October 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از بهداشت نیوز، حسن محمدی،  فوق تخصص کنترل و درمان درد همزمان با روز جهانی مبارزه با درد، اظهارداشت: یکی از شایع‌ترین علل مراجعه به کلینیک‌های درمانی، درد است که در میان انواع درد، سردرد وکمردرد شایع‌ترین است.
وی افزود: در صورتی که درد بیش از حد اندازه طول بکشد و یا مدت زمان ماندگاری آن بیش از ۳ تا ۶ ماه باشند، درد مزمن است.
 
این فوق تخصص کنترل و درمان درد ادامه داد: کمردرد یکی از شایع‌ترین دردها محسوب می‌شود و درمان آن با روش های متعدد انجام می‌گیرد که در گام نخست تغییر سبک زندگی باید مدنظر قرار گیرد،فرد وزن خود را کاهش دهد و نشستن و برخاستن و یا نحوه بلند کردن اجسام توسط آن به صورت صحیح انجام گیرد.
 
محمدی بیان داشت: پس از تغییر سبک زندگی، انجام فیزیوتراپی و استفاده از داروهای ساده مانند مسکن مدنظر است و باید توجه داشت اگر استفاده از داروهای مسکن بی‌جا و خودسرانه باشد مشکلات کلیوی، گوارشی و حتی خونریزی در فرد ایجاد می‌شود.
 
این فوق تخصص کنترل و درمان درد ادامه داد: در صورتی از طریق این روش‌ها درد بهبودی نیابد و درمان نشود از راهکارهای مانند ازن درمانی، تزریق ژل و لیزر و در نهایت جراحی استفاده خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که کلینیک‌های درد در کشور ایجاد شده‌اند، گفت: تمرکز این کلینیک‌ها در تهران است و توسعه کلینیک‌های درد در استان‌های مختلف حایز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین در حال حاضر ۸۰ پزشک فوق تخصص درد مشغول خدمت‌رسانی به بیماران جهت بهبود وضعیت درد آنها هستند.
 
 محمدی درباره دردهای ناشی از بیماری کرونا، گفت: شایع‌ترین دردها به دلیل ابتلا به کرونا سردرد است؛ همچنین دردهای استخوانی و عضلانی اطراف ستون فقرات و عضلات می‌تواند برای بیمار کلافه کننده باشد.
 
 این فوق تخصص کنترل و درمان درد اضافه کرد: بهترین درمان درد ناشی از کرونا دارو درمانی و استفاده از مسکن‌های ساده مانند استامینوفن و ناپروکسن است و به هیچ عنوان استفاده از آسپرین برای این بیماران که به ویژه دارای تب‌های ویروسی هستند توصیه نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار