امام جمعه دهدشت
حجت الاسلام وحدانی فر : در بازار دهدشت خیابان به خیابان قیمت‌ها فرق دارد بازاریان انصاف داشته باشند مسوولان هم نسبت به مسیله گرانفروشی اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 16 October 2020

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت به گرانفروشی در بازار دهدشت اشاره کرد و با بیان اینکه گرانی با گرانفروشی متفاوت است، گفت: در بازار دهدشت خیابان به خیابان قیمت‌ها فرق دارد بازاریان انصاف داشته باشند مسوولان هم نسبت به مسیله گرانفروشی اهتمام داشته باشند.

وحدانی‌فر نقش مردم در مبارزه با گرانفروشی را مهم دانست و گفت:مردم تذکر بدهند اینکه بی تفاوت نباشند.

وحدانی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر رهبری در جمع افسران و دانش‌آموختگان این نکات را راهبردی دانست و اظهار داشت: بیانات رهبر انقلاب برای مسؤولان و آحاد ملت مورد توجه قرار گیرد روح این سخنرانی توکل و اعتماد به خداوند، باور مردم و عقلانیت و امید بود.

امام جمعه دهدشت گفت: ایشان اضلاع سه گانه امنیت و اقتدار ملی را در توانایی، استحکام و ثبات اقتصادی و قدرت دفاعی دانستند.

وی اضافه کرد:مبنای این سه ضلع اقتدار، امنیت انقلابی و برخورداری از دستگاه محاسباتی درست و دقیق می باشد.

خطیب نماز جمعه دهدشت در ادامه تبیین سخنان رهبری تصریح کرد: فرمودند عقلانیت به معنای ترس از دشمن و وادادگی نیست ترسوها عاقل نیستند چرا که با آمدن ترس اولین چیزی که زایل خواهد شد عقل است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه ترسوها باید دستگاه محاسباتی‌شان را درست کنند، افزود:از نشانه‌های عقلانیت انقلابی تحلیل درست از قوت‌ها و ضعف‌ها و برنامه ریزی برای آن است.

وی ادامه داد:عقلانیت انقلابی انصاف در تحلیل‌ها و بکارگیری تعابیر درست است برخی حرفهایی می‌زنند نمی‌دانند گاهی بیان یک جمله در کشور و دنیا آثار منفی و مخرب دارد باید با دقت کلمات را ادا کنند مسوولان بلندپایه مراقب الفاظ باشند با حرفهایشان نصرت و یاری دشمن نشوند.

امام جمعه دهدشت گفت:جریان تحریف در صدد است مقاومت عقلانی و مشروع ملت ایران را تنش آفرین و اقدامات استکبار را موجه جلوه دهد و به اسم عقلانیت بیاورد.

وی اضافه کرد : فکر می‌کنند اگر در مقابل دشمن با اقتدار صحبت نکنند نشان از عقلانیت است ، خیر این نشان از ترس و بزدلی است.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همه مشکلات به امریکا و خارج از کشور ربط داده می شود، گفت: امریکا قطعا مشکل درست کرده اما بی تدبیری‌ها عامل مهمی در مشکلات کشور است برنامه نداشتن بسیار مهم است.

وی افزود:عقلانیت انقلابی با ترس و انفعالی که برخی دارد متفاوت است؛ زیرساخت عقلانیت مبارزه با نفس است انسانی که در محاسبه ذهنی‌اش خواسته یا ناخواسته ترس راحت طلبی و قدرت طلبی را دخالت دهد اگر چه عالم باشد عاقل نیست.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه در تصمیم سازی کشور تلاش جریان تحریف بر وارونه نمایی مفهوم غقلانیت است، تأکید کرد: آقایان!اقتضای عقلانیت عدم اعتماد به دشمن است.

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت:یکی از خطاهای محاسباتی این است که عوامل معنوی و سنتهای الهی را برخی نادیده گرفته و با چرتکه های دنیا و مادی محاسبه می کنند این هم ترس و نداشتن عقلانیت است.اگر با خدا باشیم اتفاقات پیش نخواهد امد.

وی همچنین مسیله اف‌ای‌تی‌اف را یادآور شد و افزود:این معاهده بین المللی و قانونی نیست که سازمان ملل مروج کرده باشد بلکه برخی درست کردند برای اینکه بتوانند نظام مالی همه کشورها را در اختیار بگیرند با زاویه دید خود تحلیل کنند.
وحدانی‌فر در بیان خطرات پیوستن به این مسئله تصریح کرد: امنیت اقتصادی، استقلال سیاسی، امنیت نظامی ما را از بین می برند مجلس و مجمع تشخیص نظام موضع عقلانی و انقلابی در مقابل وادادگان به اف‌ای‌تی‌اف اتخاذ نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار