دادستان مرکز استان که خود از پرچمداران صدور احکام جایگزین یا تکمیلی در کشور است ادامه داد : یکی از مجازات های تکمیلی که می توان بر علیه این افراد استفاده کرد خدمات عمومی رایگان است که می توانیم این افراد متخلف را محکوم کنیم به خدمت رایگان در بخش های کرونایی ..
کد خبر: ۹۱۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۶ 20 October 2020

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در محاکم قضایی استان گفت : به دلیل کثرت مراجعات مردمی به محاکم قضایی تعداد زیادی از پرسنل به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

سید علی ملک حسینی افزود : تعطیلی محاکم قضایی یا رعایت دستورالعمل های یک سوم و دو سوم حضور کارکنان هم امکان ندارد چرا که این واحد های قضایی مستقل هستند و در صورت تعطیلی باعث انباشت و افزایش ارباب رجوع می شوند.

ملک حسینی ادامه داد : علی رغم رعایت دستورالعمل ها از جمله استفاده از مواد ضد عفونی کننده یا اجبار مراجعه کنندگان به استفاده از ماسک اما متاسفانه به دلیل مراجعات زیاد مردمی ، خطر ابتلا به کرونا هم همکاران ما و هم خود مردم را تهدید می کند .

وی افزود : خوشبختانه زیرساخت هایی در حال آماده شدن است که از ابتدای آبان ماه ارباب رجوع فقط با نوبت قبلی به محاکم مراجعه کند.

دادستان مرکز استان ادامه داد : از مردم استان می خواهیم با توجه به این نکته که زیرساخت های مذکور تا مراحل آزمون و خطای خود را پشت سر بگذارد ، از مردم می خواهیم تا کار ضروری نداشته باشند و یا اینکه دعوت نشده باشند ، به محاکم و دادگستری ها مراجعه نداشته باشند که نه جان عزیزان خود و نا جان همکاران ما را به خطر بیاندازند.

چه کسانی به خدمت اجباری در بخش های کرونایی محکوم می شوند؟

اما نکته مهمی که در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد بحث تشدید برخورد قضایی با معدود متخلفانی بود که پروتکل ها را رعایت نمی کنند ! موضوعی که وقتی با درخواست استاندار از دادستان مطرح شد ، وی گفت که این دستگاه آمادگی کامل برای برخود قاطع را دارد.

سید علی ملک حسینی گفت : نمی توانیم شاهد این باشیم که جور 10 درصد جامعه را 90 درصد دیگر بکشند.

ملک حسینی افزود : کسانی که باید در قرنطینه باشند اما در سطح جامعه بیایند و خطری را برای آحاد مردم ایجاد کنند ، یک تهدید علیه بهداشت عمومی است که قطعا قابل پیگرد قضایی است.

وی گفت :نکته ای دیگر اینکه برخی افراد علی رغم بازرسی های متعددی که صورت می گیرد و تذکرات و پلمپ هایی که انجام می شود اما همچنان بی توجه هستند که از این مسئولین می خواهیم پرونده ای بر علیه افراد متخلف تهیه و به محاکم قضایی ارسال کنند.

ملک حسینی اظهار داشت : می توانیم بر علیه این افراد علاوه بر بزه تهدید علیه بهداشت عمومی از مجازات تکمیلی هم استفاده کنیم .

دادستان مرکز استان که خود از پرچمداران صدور احکام جایگزین یا تکمیلی در کشور است ادامه داد : یکی از مجازات های تکمیلی که می توان بر علیه این افراد استفاده کرد خدمات عمومی رایگان است که می توانیم این افراد متخلف را محکوم کنیم به خدمت رایگان در بخش های کرونایی بیمارستان ها که زحمات شبانه روزی کادر درمان، پزشکان و پرستاران را درک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار