مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: در سال ۹۹ تاکنون بالغ بر ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به یک هزار و ۹۷۶ مددجوی مستعد پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۱۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴ 21 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، کریم زارع، با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و کاریابی دو برنامه محوری این نهاد برای اشتغال مددجویان است، گفت: فرآیند پرداخت این تسهیلات در سال ۹۹ از مرداد ماه آغاز شد و در این مدت تقریباً دو ماهه تا کنون بالغ بر ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به ۱۹۷۶ نفر از مددجویان مستعد و واجد شرایط پرداخت شده است.

وی در زمینه منابع پرداخت این تسهیلات، گفت: اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، اعتبارات بانکی بر اساس بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و همچنین اعتبارات اشتغال پایدار روستایی از جمله منابع اصلی پرداخت این تسهیلات هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با تشریح سایر خدمات ارائه شده توسط این نهاد در حوزه اشتغال و خودکفایی، گفت: ۷۰۱ مددجو نیز با خدمات کاریابی کمیته امداد استان در این مدت صاحب شغل مناسب با درآمد اداره کار شده‌اند.

زارع برنامه کاریابی این نهاد را دارای بسته‌های تشویقی متنوع برای کارفرمایان معرفی کرد و گفت: کارفرمایانی که مددجویان معرفی شده از سمت این نهاد را برای حداقل سه سال با رعایت قوانین اداره کار استخدام کنند می‌توانند از این بسته‌ها بهره مند شوند.

وی ادامه داد: پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجو به مدت دو سال و یا پرداخت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به کارفرما در ازای استخدام هر مددجو از مهمترین بخش‌های این بسته‌های تشویقی است.

زارع همچنین گفت: تا نیمه مهرماه امسال بیش از ۸۵۲ میلیون تومان در زمینه کاریابی مددجویان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان پرداخت وام به تنهایی را برای ایجاد اشتغال مددجویان کافی ندانست و گفت: طرح‌های اشتغال اجرا شده توسط مددجویان این نهاد تا ۵ سال تحت نظارت قرار خواهند داشت و از خدمات پشتیبانی، مشاوره، بازاریابی و فروش نیز در صورت امکان و تمایل بهره مند می‌شوند.

وی همچنین گفت: بیش از ۳۵ هزار طرح اشتغال کماکان در چرخه نظارت این نهاد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار