جانشین فرمانده انتظامی استان قم از راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در استان خبر داد و گفت: این مهم به‌منظور مبارزه با کالای قاچاق و جرائم اقتصادی انجام‌ شده است.
کد خبر: ۹۱۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 22 October 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ بهادر اسماعیلی در جمع خبرنگاران از افتتاح سایت ستاد 110 در ستاد انتظامی استان به‌ صورت تجمیعی خبر داد و اظهار داشت: در این سایت 27 خط تلفن 110 وجود دارد که عوامل نیروی انتظامی به‌صورت سیستمی پاسخگوی تماس‌های مردم هستند.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان قم تمامی تماس‌های مردم با 110 به صورت ساعت، دقیقه و ثانیه ضبط می‌شود تا عوامل بتوانند زودتر به صحنه برسند، همچنین ارزیابی و درستی آزمایی نیز از تماس‌های گرفته‌ شده از سوی عوامل وجود دارد و به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

وی استاندارد مدت‌زمان رسیدن عوامل و ماموران نیروی انتظامی سر صحنه بعد از اطلاع مردم را به دو بخش فوریت‌های پلیسی فوری و غیر فوریتی تقسیم و اظهار کرد: این انتظار را از مردم‌ داریم که از تلفن 110 در جایی که نیاز غیر فوریتی دارند کمتر استفاده کنند تا افرادی که نیاز فوری به 110 دارند بتوانند زودتر اقدام کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه استان قم به‌عنوان پایلوت کشوری هوشمندسازی فعالیت‌های پلیس قم انتخاب‌ شده است گفت: هوشمندسازی در دستور کار چند ساله نیروی انتظامی قرار دارد تا در کل کشور افتتاح شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح گشت‌های پلیس ساماندهی شده و زمان رسیدن پلیس به محل‌های مورد تقاضا به کمتر از 10 دقیقه خواهد رسید.

وی در ادامه عنوان کرد: استان قم در شاهراه مواصلاتی کشور قرار داشته به همین دلیل بخشی از قاچاق کشور در این مسیر صورت می‌گیرد، بنابراین مسئولیت وظیفه عوامل انتظامی در این زمینه سنگین‌تر شده و پلیس امنیت اقتصادی یک ضرورت به شمار می‌رفت که در چند روز گذشته، این مهم تحقق یافت.

اسماعیلی در پایان از افزایش 15 درصدی کشف کالای قاچاق در یک سال گذشته خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته بنا به تدبیر فرماندهی ناجا و پیگیری فرمانده نیروی انتظامی استان قم پلیس امنیت اقتصادی را در استان قم به‌منظور مبارزه با کالای قاچاق و جرائم اقتصادی افتتاح کرده‌ایم که شروع به فعالیت کرده و نوپا است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار