فرماندار شهرستان دنا آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 22 October 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛عبدالحمید پناهی در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان دنا که در محل فرمانداری این شهرستان با حضور جمعی از مدیران برگزار شد، اظهار کرد: ۷۰ درصد نمونه‌های کرونا در شهرستان دنا مثبت هست و این در حالی که قبلاً ۳۰ درصد مثبت می‌شدند.

وی افزود: از ۲۳۴۱ نمونه، ۵۵۲ مثبت اعلام شد. زنان خانه دار با ۳۶ درصد، ۱۸۹ مورد، بیشترین فراوانی کرونا را دارند که نشان می‌دهند دورهمی خانوادگی مهم‌ترین عامل شیوع این ویروس در دنا هست.

فرماندار شهرستان دنا تصریح کرد: مدتی است که استان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط قرمزقرار گرفته و شهرستان دنا تاکنون در وضعیت بدی نبوده ولی متاسفانه چندی است، از هر ۱۰۰ تست نزدیک به ۷۰ درصد مثبت می‌شود در حالی که این آمار قبلاً از هر ۱۰۰ تست ۲۵ درصد مثبت بود که بیشترین آمار هم در بین خانم‌های خانه دار با رقم ۳۶ درصد است.

پناهی گفت: ۶ نفر زیر ۵ سال تاکنون تست کرونا آن‌ها مثبت شده است. و این باور غلطی است که می‌گویند کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند همچنین تاکنون در سطح شهرستان دنا سه نفر برای دومین بار متوالی تست کرونای آن‌ها مثبت شده است و باز هم این باور غلطی است که می‌گویند کسی که یک بار کرونا بگیرد پس از بهبودی دیگر کرونا نخواهد گرفت.

وی در ادامه به موضوع دورکاری کارکنان پرداخت و اظهار داشت: برخی دور کاری را با مرخصی یکی می‌دانند و گوشی را خاموش و در استان همجوار پیدایشان می‌شود. بعضی کارمندان هستند که تست آنها مثبت بوده و به جای اینکه در قرنطینه باشند به مسافرت می‌روند.

وی افزود: دهیاری که ستاد کرونای روستا تشکیل ندهد توسط بخشداری از برخی خدمات محروم شود.

فرماندار شهرستان دنا تاکید کرد: در بحث آموزش و پرورش هم متاسفانه آمار کرونا بین دانش‌آموزان در حال بالا رفتن است که باید با جدیت به این مسأله پرداخته شود، از شبکه بهداشت انتظار می‌رود که نسبت به آگاه کردن مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بیشتر بر صنوف پر خطر از جمله نانوایی‌ها و رستوران‌ها که کانون اصلی کرونا هستند را در دستور کار قرار دهند.

آخرین آمار کرونا در گچساران / مرگ 47 نفر

وی گفت: از دادستان شهرستان دنا تشکر می‌کنیم که از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون پای کار بودند و از هیچ کمکی دریغ نکردند و در شرایط حساس با خاطیانی که بهداشت را رعایت نمی‌کردند برخورد قضایی شد.

پناهی گفت: تالارها و باغ‌های مجالس شهرستان دنا باید تعطیل شوند و رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و کافی شاپ ها فقط به صورت بیرون بر فعالیت کنند. نانوایی‌ها باید به صورت روزانه پایش شوند و متخلفین به مراجع قضایی معرفی گردند.

وی ادامه داد: متاسفانه ابتلا به کرونا نسبت به یک ماه قبل دو برابر شده است و این نشان دهنده، رسیدن شهرستان دنا به وضعیت قرمز است که انتظار می‌رود مردم فهیم شهرستان همچون گذشته بیشتر رعایت کنند تا شاهد کنترل این ویروس باشیم.

پناهی فرماندار دنا در پایان گفت: اداره صمت نسبت به پایش و رصد کامل بازار به خصوص نانوایی‌ها در شهرستان دنا اقدام کند تا در این شرایط حساس موضوع گرانی بیش از حد بر مشکلات مردم اضافه نشود. / برنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار