با افتخار اعلام می دارم در جهت مصالحه و برقراری آرامش، آماده ی انجام هرگونه خدمت و انجام وظیفه هستم.
کد خبر: ۹۱۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 22 October 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته خبری مبنی بر وقوع درگیری طایفه ای در شهرستان بهمئی مخابره شد " جزئیات نزاع دسته جمعی در بهمئی با ۶ کشته و مجروح ! " که موجب ناراحتی در فضای عمومی استان شده به گونه ای که تقاضاهای زیادی برای خویشتنداری طرفین و توجه به جایگاه فرهنگی این ایل بزرگ در تاریخ استان و حتی کشور شده اند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد و بنابر همین گزارش عدل هاشمی پور ، نماینده سابق کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی خطاب به مردم ایل بهمئی نوشت :
بسم الله الرحمن الرحیم

ایل بزرگ، اصیل، بافرهنگ، نامدار، تاریخ ساز، شجاع و شهیدپرور بهمئی
                                                   سلام علیکم
مایه ی بسی فخر و مباهات است که نام نیکتان در دفاع از میهن و وطن در مبارزه با طاغوت و دشمن بعثی ، زبانزد عام و خاص و دارای آوازه و شهرتی ماندگار و جهانی است و مؤید آن علاوه بر پیشینه ی سراسر افتخار ، رجعت اخیر پیکر شهیدی گرانمایه پس از 37 سال است.
بیان رشادت ها و حماسه سازی بهمئی در این مقال نمی گنجد و آنچه که اکنون اهمیت دارد پایان یافتن درگیری و بازگشت آرامش به منطقه است.
عقل و منطق ، رضای پروردگار ، آموزه های دینی ، بینش خردمندان و دلسوزان معطوف به عزم و همت عمومی خاصه علما و روحانیون ، مراجع قانونی ، نظامی ، انتظامی ، امنیتی ، دادرسی و قضایی ، حضور همه جانبه و بلادرنگ دانشگاهیان ، بزرگان ، معتمدان ، ریش سپیدان ، تحصیل کردگان ، جوانان ، اصحاب رسانه و قلم ، در پایان بخشیدن هرچه سریع تر به درگیری درون ایلی است و صد البته نگاه بدخواهان و خواست معاندان گسترش آن است.
امروز بهمئی از جهت پایان دادن به یک درگیری ناخواسته ، در معرض آزمون است . رجاء واثق دارم که سربلند بیرون می آید.
خاضعانه و مشفقانه بر دستان طرفین درگیر بوسه می زنم و تقاضای رأفت و گذشت و پذیرش حاکمیت قانون را دارم.
امروز نمایش قدرت و غیرت ، تسلط بر نفس ، فرو بردن خشم و دست کشیدن از انتقام است چراکه به فرموده حضرت علی (ع) "در عفو لذتی است که در انتقام نیست " مضاف بر اینکه بهمئی واحد است و تقسیمات درون ایلی به حکم نص صریح قرآن جهت شناخت بیشتر است.
با افتخار اعلام می دارم در جهت مصالحه و برقراری آرامش ، آماده ی انجام هرگونه خدمت و انجام وظیفه هستم.
برای درگذشتگان حادثه ، رحمت و مغفرت واسعه الهی ، برای مصدومان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و سپردن دل به مهر و رحمت خداوندی را مسئلت دارم.
ارادتمند و خادم مردم

                      عدل هاشمی پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار