معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: 777 کیلومتر مسیر ویژه، ایمن، استاندارد و پیوسته دوچرخه سواری در شهر اصفهان با دستور شهردار اصفهان در مناطق 15 گانه شهر اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ 22 October 2020

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مسعود بنده خدا با اشاره به اهمیت توسعه مسیرهای ایمن برای دوچرخه سواران اظهار کرد: با تصویب و تاکید اخیر شورای هماهنگی ترافیک استان و پیگیری های شهردار اصفهان عملیات احداث مسیرهای دوچرخه آغاز و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال اجرایی می شود.
وی ادامه داد: این مسیر ها که تقریبا تمام معابر اصلی و شریانی شهر اصفهان را در بر می گیرد توسط کارشناسان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بررسی، طراحی و تدوین شده و برای آغاز عملیات اجرایی از طرف شهردار اصفهان به مناطق 15 گانه ابلاغ خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: این اقدام با حمایت و پیگیری های شهردار اصفهان و با اولویت قراردادن فعالیت های یک ماهه اخیر معاونت حمل و نقل و ترافیک به سرانجام رسیده که امید است با همکاری مدیران مناطق تا پایان سال، اغلب مسیرها به بهره برداری برسد.
وی افزود: از این 777 کیلومتر مسیر،300 کیلومتر مسیر درجه یک با عرض 2 متر و بیشتر با جدول گذاری به صورت ایمن، جداسازی شده و در قالب مسیرهای یک طرفه و دو طرفه، 55 کیلومتر مسیر درجه دو با خط کشی و علائم ترافیکی در سمت راست خیابان و خط توقف ممنوع، 350 کیلومتر مسیر درجه سه با خط کشی در پیاده رو و سمت چپ خط پارک، 30 کیلومتر مسیر درجه چهار مجاور مسیرهای ویژه اتوبوس و 42 کیلومتر مسیرهای موجود که باید اصلاح و استانداردسازی شود.
بنده خدا ادامه داد: پیش از این نیز به منظور بررسی دقیق و عملیاتی احداث مسیرهای مصوب، مسیرهای دوچرخه در خیابان های سپه، ابن سینا، حافظ، آمادگاه و نیکبخت به صورت پایلوت در ماه های اخیر اجرا شد.
وی اضافه کرد: در کنار توسعه مسیرهای ایمن دوچرخه سواری، برنامه های آموزشی و فرهنگی به منظور ارتقا فرهنگ رعایت ایمنی در دوچرخه سواری در دستور کار قرار دارد که به زودی محتواهای متنوع برای شهروندان اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار