در نشست معاونین دانشگاه علوم پزشکی با رسانه ها مطرح شد
نشست خبری به همت مدیریت مفدا شعبه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور معاونین فرهنگی و امور دانشجویی ، آموزش و تحصیلات تکمیلی و تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 23 October 2020


نشست خبری به همت مدیریت مفدا شعبه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور معاونین فرهنگی و امور دانشجویی ، آموزش و تحصیلات تکمیلی و تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از فرسودگی ۶۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد و گفت: تنها خوابگاه استاندارد ما، خوابگاه دانشجویی سمیه است.
"سید ابوالقاسم هادی" نیا ، افزود: پیش از شیوع کرونا برنامه‌های متعدد فرهنگی در سطح دانشگاه اجرایی شد و در حال حاضر نیز با تکیه بر ظرفیت‌های مختلف ارتقای این مهم در سطح دانشگاه هدفگذاری شده است.
وی از اجرای پویش دست یاری گر در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: ستاد دانشجویی مقابله با کرونا از دل این پویش در دانشگاه علوم پزشکی استان اجرایی شد.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: با تحقق این ستاد، حول محور ضدعفونی مناطق، کمک‌های مومنانه و توسعه آگاهی بخشی بهداشت محور برنامه‌هایی اجرا کردیم.
هادی نیا با اشاره به برنامه‌های ملی و استانی در راستای کمک به شرایط ازدواج آسان، اظهار کرد: حول این محور نیز در استان اقدامات مختلفی شکل گرفته و تاکید ما بر ارائه تسهیلات دانشجویی برای تحقق ازدواج آسان است.
وی از فعالیت پنج خوابگاه ملکی در سطح دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد و عنوان کرد: سه خوابگاه مربوط به خانم‌ها و دو خوابگاه مربوط به آقایان است.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از فرسودگی ۶۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی علوم پزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها خوابگاه استاندارد ما، خوابگاه دانشجویی سمیه است.
هادی نیا بیان کرد: برنامه ریزی برای ساخت دو خوابگاه استاندارد در سطح دانشگاه انجام گرفته و تأمین تسهیلات برای ساخت آن انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت رسانه در توسعه، تاکید کرد: نقش رسانه در جامعه بی بدیل بوده و به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه عمل می‌کند.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه رسانه محور توسعه در بخش‌های مختلف است، ادامه داد: تحلیل‌های انتقادی و به جای رسانه آگاهی بخشی نسبت به کمبودها را رقم می‌زند.

۲۶ طرح تحقیقاتی در زمینه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست از در دست اقدام بودن ۲۶ طرح تحقیقاتی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد.

"حسین ماری اوریاد" ، افزود: از مجموع شرکت‌های دانش بنیان استان، سه شرکت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.
وی تصریح کرد: در کشور پنج هزار شرکت دانش بنیان و فن آور داریم که سهم استان در این محور باید پنجاه شرکت باشد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از هفت شرکت دانش بنیان در استان داریم.
ماری اوریاد ادامه داد: طی سال‌های اخیر اقدامات توسعه‌ای توسط پارک علم و فناوری شکل گرفته که شایسته تقدیر است، حضور پارک امید بخش بوده، اما باید توسعه بیش از پیش ظرفیت‌ها را داشته باشیم.
وی تاکید کرد: همچنین سه مرکز تحقیقات با محوریت دانشگاه علوم پزشکی استان فعال است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: آزمایشگاه جامع تحقیقات سلامت نیز راه اندازی شد.
ماری اوریاد تصریح کرد: مرکز مطالعات آینده نگر بالغین در شهر سی سخت راه اندازی شده و داده‌های جمعیت را ثبت و نمای کلی از سلامت جامعه هدف را تحلیل می‌کند.
وی اظهار کرد: در حالت متوسط و به شکل سالیانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ قرارداد مطالعه پژوهشی منعقد شده و اولویت گذاری حل مسئله در این مطالعات دیده شده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: همچنین در زمینه کرونا ۲۶ طرح تحقیقاتی در دست اقدام بوده و همکاری در تولید ماسک N۹۵ توسط فناور در گچساران نیز عملیاتی شد.
ماری اوریاد خاطرنشان کرد: طرح تولید آب ژاول از دیگر برنامه‌های هدفگذاری شده است.

تحصیل ۲۳۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست گفت: بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تحصیل می کنند.
شهین تاج آرامش ، افزود: با توجه به شیوع کروناویروس، ظرفیت پذیرش در رشته‌های مختلف به مرکز اعلام شده و ثبت نام غیر حضوری را در این راستا خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه ۱۳ رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی فعال است، اظهارکرد: ۲۱۰ نفر نیز عضو هیأت علمی دانشگاه هستند.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از جذب دانشجویان خارجی در استان کهگیلویه و بویراحمد با سقف ۲۵ درصد در رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی خبر داد و خاطرنشانکرد: این مهم بر اساس دستورالعمل‌های کشوری اجرا می‌شود.
آرامش با بیان اینکه پنج دانشکده در استان توسط معاونت پوشش داده می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت سازی و توسعه در تمام این محورها عملیاتی می‌شود.
وی با اشاره به شرایط کرونا، ادامه داد: تصمیمی برای برگزاری حضوری کلاس‌ها نداریم و پوشش کلاس‌های غیر عملی به شکل مجازی را خواهیم داشت.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به پایه سالیانه هیأت علمی، بیان کرد: این تخصیص از طریق آئین نامه کشوری با چندین شاخص قابل سنجش اجرایی می‌شود.
در بخش پایانی مراسم از فعالین عرصه خبر و مدیران پایگاه های خبری شرکت کننده در نشست و اعضای هیات تحریریه و شورای اطلاع رسانی پایگاه خبری مفدا شعبه یاسوج تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار