با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور :
مدیرکل راه و شهرسازی همزمان با جشن اختتامیه مسکن مهر در استان از آغاز عملیات اجرایی 16 هزار واحد مسکن در قالب طرح های مختلف در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴ 22 October 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیین اختتامیه و تکمیل شانزده هزار و 838 واحد مسکن مهر و افتتاح3489 مسکن مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویدئو کنفرانس، با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی ،کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمدو مدیر کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان برگزار شد.
در ابتدا مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با ارائه آمارگوشه ای از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود در خصوص مسکن مهر و طرح اقدام ملی را در استان تشریح کرد.
پژمان نیک اقبالی در این جلسه در خصوص پروژه مسکن مهر در استان با بیان اینکه کل تعداد واحد های مسکن مهر در استان 16 هزارو 838 واحد است گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۶۳۸ واحد در قالب مالکین بخش خصوصی ،پنج هزار و ۳۴۰ واحد مربوط به بنیاد مسکن و پنج هزار و ۱۱۵ واحد سه جانبه قرار دارند .
نیک اقبالی تاکید کرد: درصد تحقق کل مسکن مهر در دولت تدبیر و امید 61 درصدر و درصد همین شاخص در مسکن مهر سه جانبه 65 درصد است .
وی هزینه بهره برداری از این تعداد واحد مسکن در قالب های مختلف را ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ارزش به روز پروژه ۳۳ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال است.
این مسئول با اشاره به اینکه چند شاخص از جمله اینکه استان ما تنها استانی است که تمام واحد های مسکن مهر تحویل متقاضی داده شده یا در حال واگذاری است، واحد فاقد متقاضی نداریم ، هیچکدام از واحدهای مسکن مهر در استان مشکل حقوقی ندارند، واحدی با پیشرفت فیزیکی زیر50 درصد نداریم باعث تمایز استان ما نسبت به سایر استان ها در کشور شده است ، گفت: خوشبختانه امروز در استان همزمان با کل کشور جشن اختتامیه مسکن مهر را داریم.
مدیر کل راه و شهرسازی زیر بنای کل مسکن مهر استان را یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۲۰ متر مربع عنوان کرد، اخرین واحد مسکن مهر را به خانواده ای در گچساران که صاحب فرزند ۵ قلو شدند تحویل دادیم.
در ادامه نیک اقبال با اشاره به اقدام ملی مسکن گفت:کل واحد های مورد تعد طرح اقدام ملی در استان هشت هزار و ۱۳۶ واحد است که در قالب مختلف باید ساخته شود که ساخت آنها به صورت مشارکتی، ساخت توسط ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) و همچنین ساخت از طریق ظرفیت بانکی را می توان نام برد.
وی با بیان اینکه سه قطعه زمین برای ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد تحویل بنیاد مسکن و ستاد فرمان اجرایی امام به‌عنوان کارگزار اول و دوم شده است گفت : با تدبیر استاندار قرار شد ستاد فرمان حضرت امام (ره) به جای ۷۰۰ واحد عملیات اجرایی یک هزار واحد را در استان انجام دهند که خوشبختانه به 1980 واحد ارتقاء یافت .
نیک اقبالی گفت: حدود ۱۴ و نیم هکتار از زمین های مازاد دستگاه های دولتی شناسایی شده که برای این مهم در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه پروانه ساختمانی و پیش ساختمانی برای ‌واحد‌ ها ساخته شده و مشکلات زمین در چرام حل شده، بیان کرد:ما ثبت نام ۳۸۶۵ واجد شرایط داشتیم که بعد از پالایش به ۱۶۸۹ مورد تخصیص داده شد
نیک اقبال به ۱۲۲۶ واحد آماده کلنگ زنی اشاره کرد و گفت : در سی سخت، دهدشت و گچساران عملیات اجرایی آغاز شده است.
وی با بیان اینکه مبلغ آورده مردم با توجه به مبلغ ۵۰ میلیون تومانی حدود ۱۴ میلیارد تومان است، گفت: ۲۳ هزار 494 نفر جمعیت متقاضی مسکن در طرح اقدام هستند .
نیک اقبال با اشار ه به اینکه کل تسهیلات نوسازی در استان ۳ هزار واحد است که 1470 واحد ان در دست اقدام است گفت: در بحث باز افرینی شهری گچساران به عنوان پایلوت طرح بافت فرسوده در نظر گرفته شد و پروژه های احداث 2 باب کتابخانه ، پایگاه سلامت،مدرسه رینگ 20 متری خیبان شهید بلادیان و.... ازجمله اقدامات بازآفرینی شهر ی در این شهرستان بوده و خوشبختانه در بقیه شهرهای استان پروژه های مهمی در این قالب داریم .

آغاز عملیات اجرایی 16هزار  واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد + فیلم


در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه در راستای سیاست های کلان نظام در خصوص مسکن در استان اقدامات سازنده ای انجام و آماده شده است از مجموعه راه و شهرسازی استان برای عملکرد مثبتشان در این خصوص تقدیر و تشکر ویژه کرد ،و گفت: اینکه در در دولت‌های دهم و یازدهم در یک فاز ۶۵ درصد و بخشی دیگر 61 درصد اقدامات مسکن تکمیل شده کار بسیار بزرگی هست که همه ی این خدمات مربوط به نظام است.
وی با بیان اینکه یکی از مطالبات رهبر انقلاب در بحث مسکن بود، گفت: دولت در بحث مسکن ملی اقدامات خوبی داشت و در استان این روند خوب ادامه پیدا کرد و با همکاری همه ارگان ها ۱۴۱ هزار متر زمین توسط دستگاه ها در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گرفت.
کلانتری با بیان اینکه بالای ۱۶ هزار واحد تحویل داده می شود و ۱۶ هزار واحد عملیات اجرای آن شروع به کار کرده گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مسکن و شهرسازی پرونده ۱۶۸۳۸ مسکن مهر پرونده آن را تکمیل کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار