کد خبر: ۹۱۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 23 October 2020
دقایقی پیش، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان یک میلیون تن دیگر افزایش یافت و به بیش از ۴۲ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که البته کووید-۱۹ شمار کمتری از ایشان را به مرگ رهنمون می‌کند، در حالی که در کشورمان اوضاع متفاوت است!
باز هم به فاصله سه روز و چند ساعت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان یک میلیون نفر افزایش یافت؛ روندی پرشتاب و هراس آور که متوقف نشدنی به نظر می‌رسد.
به گزارش «تابناک»؛ دقایقی پیش، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان یک میلیون تن دیگر افزایش یافت و به بیش از ۴۲ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که دقت در آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۸.۶ میلیون نفر از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند و بالغ بر ۷.۷ میلیون نفرشان هندی.
بعد از این دو کشور، برزیل با بیش از ۵.۳ میلیون، روسیه با نزدیک به ۱.۵ میلیون و اسپانیا و آرژانتین با کمی بیش از یک میلیون مبتلا، چهار کشوری هستند که شمار مبتلایانشان میلیونی است و پس از آنها، فرانسه و کلمبیا در رتبه‌های هفتم و هشتم قرار گرفته اند و احتمالا ساعاتی دیگر شمار مبتلایانشان از مرز یک میلیون نفر فراتر خواهد رفت.
بر اساس آمار‌های جهانی، کشورمان از حیث تعداد مبتلایان شناسایی شده کماکان در رتبه سیزدهم است؛ رتبه‌ای که رکوردشکنی‌های اخیر کشورمان هم موجب ارتقای آن نشده، چون شیوع کرونا در بسیاری از کشور‌های جهان، به ویژه کشور‌های واقع در نیم کره شمالی زمین که در فصل پاییز قرار دارند، با شتابی زیاد ادامه دارد.
فارغ از آمار مبتلایان، شمار جان باختگان کووید ۱۹ در جهان نیز رو به افزایش است، اما با سرعتی کمتر از ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس در جهان تا جایی که می‌بینیم نرخ مرگ در جهان از بیش از ۲۰ درصد در چهار پنج ماه قبل، حالا به ۳.۵ درصد رسیده است؛ اتفاقی که کشورمان در مسیر عکس آن حرکت می‌کند و با افزایش نرخ مرگ در دو سه ماه اخیر مواجه است!
این در حالی است که بر اساس آمار‌ها، شمار جان باختگان کووید-۱۹ در جهان از یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر فراتر رفته است؛ فوت شدگانی که بالغ بر ۲۲۸ هزارتایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا و افزون بر ۱۵۵ هزار تن از ایشان از اهالی برزیل بوده‌اند. پس از این دو کشور، هند، مکزیک، بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، پرو و ایران در رتبه‌های سوم تا دهم قرار دارند.
نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که از ۳۱.۱ میلیون تن فراتر رفته است؛ آماری که رتبه اول آن در اختیار هند است که حدود ۷ میلیون بهبودیافته دارد و پس از آن آمریکا و برزیل با بیش از ۵.۶ و ۴.۷ میلیون بهبودیافته، رتبه‌های دوم و سوم را در اختیار دارند. جایگاه فعلی کشورمان در این آمار به مانند هفته‌ها و ماه‌های اخیر، رتبه یازدهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار