قابل توجه فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد
پانزدهم اردیبهشت نود و هشت بود که سید خدادوست موسوی در آیینی رسما به عنوان فرماندار لنده یکی از مناطق محروم استان کهگیلویه بویر احمد معرفی شد.
کد خبر: ۹۱۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۱ 24 October 2020

فرماندار لنده چه میزان به وعده های عمرانی که داده بود عمل کرد؟/ یک گزارش از مدیر کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری

فرماندار شهرستان لنده طی یک سال ‌حضور خود با تمرکز بر روی طرح های عمرانی، فصل نوینی از عمران و آبادانی را در این منطقه ی محروم به تصویر کشاند و این روزها پیشرفت چشمگیر پروژه‌های زیر بنایی بیش از هر زمان دیگر نمایان است.

تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ پانزدهم اردیبهشت نود و هشت بود که سید خدادوست موسوی در آیینی رسما به عنوان فرماندار لنده یکی از مناطق محروم استان کهگیلویه بویر احمد معرفی شد.

در آن روز وی خطاب به مردم لنده خود را بیش از آنکه فرمانداری سیاسی معرفی نماید از عمران و زیر ساخت ها گفت و خود را یک نیروی عمرانی معرفی کرده بود و گفت با تمام توان آمده ام تا عقب ماندگی های تاریخی در این منطقه ی محروم را جبران و راه زدودن محرومیت از سیمای لنده را توسعه پروژه های زیر ساختی عنوان کرد.

هضم این موضع گیری فرماندار در آن روزها یقینا برای آنانکه نگاهی صفر تا صد سیاسی بدین منصب داشتند ممکن نبود و بی شک با این نگاه که روزهای ابتدایی است و چنین شعار های طبیعی و لازم است به موضوع نگاه میکردند.

کمتر از یک ماه از انتصاب فرماندار جدید لنده نگذشته بود که شاهد بودیم یکی پس از دیگری مدیران کل دستگاه های اجرایی با دعوت وی به شهرستان لنده سفر میکنند و سماجت، پیگیری ها و ارتباطات موثر فرماندار و تمرکز بر روی پروژه های عمرانی در حدی بود که ظرف ۳ ماه ابتدایی ۴ بار مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل نقل جاده ای به لنده سفر داشتند و پس از آن سفرهای پی درپی معاون عمرانی، مسئولین سازمان برنامه و بودجه نشان میداد عزمی راسخ در تغییر عقب ماندگی های تاریخی این منطقه محروم وجود دارد.

سفر ها و بازدید های میدانی که سر انجام پس از چندین ماه نتیجه داد و در حوزه های مختلف راه، آب و برق و بهداشت پروژه های مهمی تعریف و عملیات اجرایی آنان آغاز شد.

اکنون و پس گذشت بیش از یک سال قطعا وقت نتیجه گیری است و مردم نیز باید در جریان آن وعده های داده شده از سوی مدیر ارشد شهرستان لنده قرار بگیرند که در این راستا بی شک گزارش دستگاه های نظارتی در هر سازمان و وزارت خانه ای می تواند مرجعی برای سنجش یک مدیر و مجموعه تحت مدیریتش باشد.

اکنون نظر شما مخاطبان را به گزارشی جامع که از سوی مدیر کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری استان در رابطه با مجموعه اقدامات توسعه ای در شهرستان لنده تنطیم گردید جلب و گوشه های از این گزارش به اطلاع شما عزیزان رسانده میشود. گزارش که پس از بررسی ها و بازدید های میدانی از پروژه های مختلف تنظیم گردید و نشان میدهد در این شرایط سخت اقتصادی کشور چه پروژه های مهمی در این منطقه محروم تعریف و عملیات اجرایی آنان شروع شد.

از نکات قابل توجه در این گزارش بخشی است که در آن اقدمات انجام گرفته اساسی، موثر و بی سابقه اعلام میشود و این حجم بی سابقه از پروژه های زیر بنایی در این منطقه  را نشانگر مدیریت منسجم و برنامه محور نماینده عالی دولت عنوان میکند.

در این گزارش آغاز بکار ۴ پروژه ملی شامل

۱-کلنگ زنی ایستگاه برق با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان

۲-کلنگ زنی فاز اول بیمارستان ۳۲  تختخوابی با اعتبار اولیه ۶ میلیارد تومان

۳-کلنگ زنی فاز اول پروژه ارتباطی لنده-تشان با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان

۴-کلنگ زنی فاز اول فاضلاب شهری با اختصاص اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از نکات برجسته در پیگیری مطالبات چندین ساله مردم لنده عنوان شده است.

فرماندار لنده چه میزان به وعده های عمرانی که داده بود عمل کرد؟/ یک گزارش از مدیر کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری

همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام با استفاده از ظرفیت بنیاد علوی و تعریف چندین پروژه عمرانی کوچک و بزرگ بخشی دیگر از اقدمات موثر در پیگیری مطالبات مردمی گزارش شد.

در یک بند دیگر از این گزارش، مدیریت صحیح، مدبرانه و اصولی بحران های مختلف از جمله آتش سوزی ها از  جمله ای اقدامات موثر عنوان شده است که باعث گردید جلوی خسارات بیشتر به طبیعت و مردم گرفته شود.

در ادامه این گزارش  برگزاری صحیح، سالم و توام با امنیت در برگزاری انتخابات مجلس یک اقدام موثر و همچنین برگزاری مستمر جلسات شوراهای سلامت و شورای تامین با رویکرد مدیریت بحران بر اساس سیاست های ستاد استانی از دیگر نکات مثبت در مدیریت شهرستان ذکر شده است.

در ادامه این گزارش برنامه ریزی و ایجاد سازکارهای منسجم در استقرار تیم پزشکی نور آوران سلامت به مدت ۲.۵ ماه در راستای خدمات رسانی به محرومین منطقه بی نظیر توصیف شده است. اقدامی که در یک مورد ۱۰۰ عمل چشم پزشکی رایگان انجام گرفت و مورد تقدیر متولیان امر قرار گرفته است.

در گزارش مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری استان آورده شده است که برنامه ریزی برای شروع  پروژه مهم و حیاتی پل تراب بعد از سالها تعطیلی و بعضا پیشرفت کند و لاک پشتی باعث گردید تا این پروژه مهم در زمره ی پروژه های افتتاحی در ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ باشد و لنده پس از سالها به جاده ی پاتاوه-دهدشت متصل گردد.

از دیگر اقدمات موثر فرمانداری لنده در این گزارش تکمیل ساختمان اداری فرمانداری بعد از قریب به ۳ سال وقفه و تعطیلی گزارش شده است.

لازم بذکر است اقدامات مذکور بخشی از فعالیتهای انجام شده در سطح شهرستان بوده لکن همین میزان اقدمات‌ آورده شده در این گزارش اساسی، موثر و بی سابقه عنوان و افزایش حجم پروژه های زیر بنایی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نشانگر  مدیریت منسجم و برنامه محور نماینده عالی دولت(شخص فرماندار) تحت هدایت مقام عالی استان باعث گردید تا لنده به یک کارگاه عمرانی تبدیل شود.

توضیح تابناک کهگیلویه و بویراحمد : انتشار مطلب فوق به معنی نبود ضعف در عملکرد فرماندار لنده نیست یا اینکه تکیه کامل بر گزارش یک نهاد نظارتی دولتی بر دیگر پرسنل خود الزاما به معنی صحت صددرصدی و یا تایید کامل نیست و بی شک وی در جای خود می تواند مورد نقد های منصفانه خصوصا از طرف شهروندان قرار گیرد و تابناک هم وظیفه خود می داند این انتقادات را منتشر کند اما در خصوص موفقیت کارگزاران هم مطمئنا این اقدامات هم منتشر و هم مورد تقدیر قرار می گیرد و البته به دیگر فرمانداران هم توصیه می شود توجه ویژه ای به دلایل موفقیت های همکاران خود داشته باشند .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
بره آمو /چهارتا کلنگ زمین زد داره گزارش میده/ شهرستان کهگیلویه کلآ ته دنیاست/لنده که هنوز هم جایگاه بخش را نداره چه به فرمانداری داشتن/
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار