سهل انگاری و جدی نگرفتن موضوع استفاده از ماسک و حضور در دورهمی ها و سفرهای غیر ضروری و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی اصلی ترین عامل افزایش آمار جان باختگان کرونا در فارس است. هر جا شیوه نامه های بهداشتی به صورت مطلوب رعایت شود میزان درگیری آن شهرستان با کرونا کمتر است ، تا کنون بارها شهرستان استهبان به وضعیت زرد و قرمز تغییر موقعیت داده است و شدت آلودگی این شهرستان به کرونا کم و زیاد شده است .
کد خبر: ۹۱۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 24 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سهل انگاری و جدی نگرفتن موضوع استفاده از ماسک و حضور در دورهمی ها و سفرهای غیر ضروری و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی اصلی ترین عامل افزایش آمار جان باختگان کرونا در فارس است. هر جا شیوه نامه های بهداشتی به صورت مطلوب رعایت شود میزان درگیری آن شهرستان با کرونا کمتر است ، تا کنون بارها شهرستان استهبان به وضعیت زرد و قرمز تغییر موقعیت داده است و شدت آلودگی این شهرستان به کرونا کم و زیاد شده است .

کارشناسان بهداشتی در شهرستان استهبان با توجه به محدودیت های جدید اعمال شده در این شهرستان و همکاری مردم تاکید بیشتر بر همکاری مردم با مجموعه سلامت دارند تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی، شاهد کاهش آمار ابتلا و فوت ناشی از کرونا باشیم.

سفر استاندار فارس به استهبان و افزایش ظرفیت های بیمارستانی

افزایش روز افزون بیماری کرونا در شهرستان استهبان و نیاز به ایجاد زیر ساخت های بیشتر برای پایش بیماری کرونا موضوعی است که در سفر مهر ماه استاندار فارس به این شهرستان مطرح گردید و مورد توجه قرار گرفت ، بهره برداری از واحد آموزشی، راه اندازی مرکز جامع سلامت و بخش مراقبت ویژه کودکان در بیمارستان این شهر از جمله طرح های بهداشتی و عمرانی بود که در قالب بیش از ۲۰ طرح عمرانی، آموزشی و درمانی با سرمایه گذاری ۲۹۰ میلیارد ریالی با ظرفیت اشتغال ۱۲۰ نفری در این شهرستان به بهره برداری رسید و بخشی از آن در اختیار مدیریت بیماری کرونا قرار گرفت.

استاندار فار سدر سفر به این شهرستان با حضور در بیمارستان استهبان بخش های NICU و اعصاب و روان را افتتاح کرد و مسئولین بیمارستان به بیان اهمیت راه اندازی این بخش ها در پذیرش و عدم اعزام بیماران به مرکز استان و تعداد اشتغال زایی در حضور استاندار پرداختند.

همچنین در سفر عنایت الله رحیمی به شهرستان استهبان کلنگ کلینیک تخصصی حکمت و با حضور دکتر حکمت نیکوکار شهرستان استهبان به زمین خورد .در این آیین دکتر حکمت در خصوص احداث این کلینیک بودجه مورد نیاز برای احداث ساختمان کلینیک تخصصی حکمت را بالغ بر ۲ میلیارد تومان برآورد کرد. استاندار فارس نیز ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه های ذیربط این طرح هر چه زودتر به بهره برداری برسد.


تاکید بر نظارت بیشتر و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استهبان

هر روز که می گذرد شمار قربانیان کرونا در استان فارس بیشتر می شود ، شهرستان استهبان نیز از جمله پهنه های درگیر با کرونا است که همه ظرفیت های بیمارستانی ویژه کرونا برای بیماران این بیماران مورد استفاده است ، توصیه های کارشناسان به بازرسی و نظارت بیشتر بر اصناف و همچنین تغییر سبک زندگی در شرایط کرونایی دراین شهرستان است.

دبیر ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونای شهرستان استهبان هم اقدام نظارتی در راستای مبارزه با بیماری کرونا در این شهرستان را لازم و ضروری دانست و گفت: تمامی صنوفی که مجوز وزارت بهداشت را برای آغاز به کار کسب کردند، متعهد به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند.

محمدحسین فدائی افزود: از تمامی صنوف انتظار می رود برای حفظ سلامتی خود و مشتریان، در رعایت تک تک دستورالعمل ها کوشا باشند، چرا که نتایج سهل انگاری آنان علاوه بر خودشان، دامن جامعه را نیز گرفته و سبب انتشار بیشتر کروناویروس می شود و نیاز است درصورت مشاهده تخلف برابر مقررات با آنها برخورد شود.

وی با تاکید بر رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی مردم، اضافه کرد: با شیوع موج جدید کرونا در شرایط فعلی، باید با رعایت نکات بهداشتی و خودمراقبتی، از خودمان محفاظت کنیم تا به همت مردم، مسوولان و سازمان های مردم نهاد کرونا را مهار کنیم.

دکتر فدائی انجام بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را در با حضور مدیران و نمایندگان نهادهای نظارتی یادآور شد و ادامه داد: مانور بهداشتی با حضور بازرسان واحد بهداشت محیط، مدیران و کارشناسان اداره ها دراین شهرستان انجام شده است و پس از حرکت وسایل نقلیه در سطح شهر، از تعدادی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید مشترک انجام شده و با توجه به وجود مشکلات بهداشتی در برخی از این مراکز، هشدارهای بهداشتی برابر مقررات به آنان داده شده است.

وی با آرزوی سلامتی برای مردم از آنان خواست تا در صورت آمد و شد در سطح شهر از ماسک استفاده کرده و با رعایت فاصله فیزیکی، رفتار بهداشتی روزانه خود را تغییر دهند.

تشکیل کمیته بحران در شهرستان استهبان

کمیته بحران مقابله با کرونا با حضور فرماندار این شهرستان ، رییس شبکه بهداشت و درمان و ریاست بیمارستان و مدیران ارشد بیمارستان امام خمینی استهبان در محل بیمارستان امام خمینی (ره) استهبان برگزار شده است ، با توجه به موج سوم شیوع کرونا و تکمیل ظرفیت بخش کرونا بیمارستان استهبان کمیته بحران کرونا تشکیل جلسه داد و تصمیمات متعددی در خصوص افزایش تعداد تخت های بستری بخش کرونا و تهیه نیازمندی های لازم جهت تجهیز این بخش گرفت.

بازگشت مجدد محدودیت های کرونایی به استهبان

همراه با بازگشت مجدد محدودیت ها استفاده از ماسک در استهبان هم الزامی شد، از جمله محدودیت های ایجاد شده در سطح این شهرستان می توان به تعطیلی مراکز آموزشی، کلاس های هنری، فرهنگی، کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و سالن های ورزشی اشاره کرد.

کمالی سروستانی فرماندار استهبان و رئیس ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان دراین زمینه گفت:با توجه به شرایطی که در استهبان داریم و بر اساس قوانین موجود، استفاده از ماسک الزامیست. تمامی اصناف، کارمندان، کارکنان بانک ها و مردم باید از ماسک استفاده نمایند و از ارائه خدمات اداری، بانکی به افراد بدون ماسک معذوریم و در صورت مشاهده با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

فرماندار استهبان در خصوص دیگر محدودیت ها در سطح شهرستان گفت:از جمله محدودیت های ایجاد شده در سطح شهرستان میتوان به تعطیلی مراکز آموزشی، کلاس های هنری ، فرهنگی، کافی شاپ ها، قهوه خانه ها و سالن های ورزشی اشاره کرد.

رئیس شورای تامین شهرستان در خصوص تعطیلی تفرجگاه ها گفت:تمامی تفرج گاه ها و پارک های استهبان در روز پنجشنبه و جمعه تعطیل است و عبور فقط برای عابران محلی ممکن خواهد بود.

فرماندار استهبان همچنین گفت:این محدودیت ها در صورتی که رعایت نشود سختگیرانه تر خواهد شد. از همه همشهریان تقاضا دارم که ضمن رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک، بخاطر خستگی کادر درمان، از سفر های غیر ضرور و دید و بازدید ها خودداری نمایند تا شاهد کاهش آمار مبتلایان در سطح شهرستان باشیم.

کمک های مومنانه در شهرستان استهبان شهرستان استهبان در روزهای کرونا

به رغم همه مشکلات و تنگناهایی که کرونا برای تامین معیشت مردم و رکود تامین درامد دراین شهرستان ایجاد کرده است موج کمک های مومنانه در یاری نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا دراین شهرستان همچنان ادامه دارد ، در نخستین روزهای شیوع کرونا دراین شهرستان هدایای استاندار فارس در قالب بسته‌های اقلام بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده در میان ۳۰۰ خانواده نیازمند و محروم این شهرستان توزیع شد.

احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار شهرستان استهبان در گفت و گو با ایرنا با قدردانی از مساعدت استاندار فارس در زمینه یاری رسانی به اقشار محروم در مقابله با بیماری کرونا افزود:‌ خیرین و نیک ‌اندیشان شهرستان استهبان در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی نیز اقلام خوراکی همچون گوشت و مواد غذایی در اختیار این خانواده‌ها قرار دادند.

وی ارزش ریالی بسته‌های اهدایی به خانوارهای نیازمند را حدود پنج میلیون ریال عنوان کرد و گفت:‌ توزیع هدایای استاندار و کمک‌های خیرین در میان محرومان این شهرستان ادامه دارد.

فرماندار استهبان ضمن قدردانی از همراهی مردم شهرستان با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: افرادی که کسب و کار آنها از شیوع کرونا دچار آسیب شده است نیز از حمایت‌هایی برخوردار خواهند شد.

کرونا و دست های بخشنده شهروندان استهبان

نیکوکاران شهرستان استهبان نیز با هدف کمک به نانوایی‌ها در شرایط شیوع کرونا ، ۸۵ کیسه آرد به این صنف کمک کردند تا نانوایان نان رایگان به مردم بدهند.

احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار استهبان دراین زمینه به ایرنا گفت: افزون بر ۸۵ کیسه آرد که بین نانوایی های شهرستان توزیع شد، ۲۵ کیسه دیگر را این نیک اندیشان به صورت جداگانه بین نیازمندان روستایی توزیع کردند.

وی ارزش ریالی این اقدام خیرخواهانه را حدود ۱۰۰ میلیون ریال برشمرد و گفت : در این طرح خداپسندانه هیات مردمی منتظران ظهور اقدام شایان توجهی صورت دادند که جای قدردانی دارد.

نانوایان استهبان با دریافت این آردها اقدام به پختن نان و عرضه رایگان آن بین نیازمندان کردند.

فرماندار استهبان در ادامه گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث بروز خسارت به تعدادی از مشاغل در این شهرستان شده است و طی رایزنی های صورت گرفته با صندوق قرض الحسنه مهدیه شهرستان مقرر شد بیش از ۱۰۰ فقره وام قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون ریال برای این کسبه پرداخت شود.

وی گفت : همکاری امام جمعه و مدیریت صندوق قرض الحسنه در این زمینه جای قدردانی دارد.

کمالی سروستانی گفت : با کمک خیرین شهرستان بیش از ۵۰۰ میلیون ریال شامل کمک های نقدی و اقلام بهداشتی بین نیازمندان کرونایی توزیع می شود که با توجه به مشکلات موجود می تواند کمک زیادی به حال این عزیزان باشد ضمن اینکه چندین راس گوسفند به ارزش ریالی ۶۰ میلیون ریال توسط خیرین خریداری و بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

وی همچنین گفت : به همت و رایزنی خیرین و از سوی موسسه خیریه کرامت ایرانیان مبلغ ۴ میلیارد ریال به منظور حمایت از نیازمندان تخصیص پیدا کرده است و استهبان به عنوان محوریت این امر و شهرستان معین تعیین شده است ضمن اینکه این مبلغ قرار است بین شهرستان های فسا، داراب، سروستان ، خرامه ، نی ریز و استهبان توزیع شود.

شهرستان استهبان در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار