استاندار در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد : تا ۱۰ آبان مدیریت کنید که دانش‌آموزان و معلمان به مدارس مراجعه نکنند.
کد خبر: ۹۱۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 26 October 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در گزارش رئیس دانشگاه رنج تعداد بستری طی ۷۲ ساعت کاهش محسوس داشته اما چشم گیر نبود بنابراین نباید فریب بخوریم زیرا تغییری در رفتار کووید ۱۹ ایجاد نشده است.

وی در خصوص وضعیت شهرستان گچساران هم گفت: برابر با تصمیم ستاد ملی کرونا تمام ایتم‌ها در گچساران رعایت شود البته بویراحمد خیلی تفاوتی با گچساران ندارد و آمادگی بحرانی شدن را دارد اوضاع آن طور که رئیس دانشگاه گفته خوشبینانه نیست که امیدواریم به شرایط خوب برسیم اما فاصله جدی با وضعیت خوب داریم.

این مسوول ارشد استانی گفت: کمیته امنیتی با حضور مسوولان برگزار و تا ۱۰ آبان مراسمات به تعویق بیفتد زیرا وجهه خوبی ندارد که از یک سو ساز عروسی کوک باشد اما از یک طرف دیگر شاهد مرگ عزیزانمان باشیم همه باید کمک کنند تا شرایط مناسب شود.

استاندار دستور داد بعد از این زمان مراسمات با هماهنگی ستاد کرونا انجام گیرد مراسمات از لحظه شروع تا ختم تحت نظارت تیمی از مرکز بهداشت باشد.اطلاعیه ترحیم چاپ نشود هیچ کسی حق دعوت به تجمعات ندارد.

وی گفت: خدمات دهی دستگاه ها اینترنتی شود و دستگاههایی که خدمات الکترونیک ارائه دهند مورد تشویق قرار گیرند بیشتر خدمات غیر حضوری شود حتی خریدها اینترنتی شود و داروخانه می‌توانند زمان خاصی برای تحویل دارو داشته و به فرد اعلام کنند.

استاندار گفت: جرائم رانندگان با همکاری راهداری و پلیس انجام شود و به جد این موضوع پیگیری شود و طرح دورکاری هم اجرا شود.

استاندار خاطرنشان کرد: ردیابی و کنترل بیماران قرنطینه کووید ۱۹ سریعا تعیین تکلیف و نهایی و اجرایی شود.

وی با بیان این که از ظرفیت اصناف استفاده شود افزود: بازرسی افزایش و هر جا نیاز به برخورد میدانی بود برخورد شود.

این مسوول گفت: تا ۱۰ آبان مدیریت کنید که دانش‌آموزان و معلمان به مدارس مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: هر جایی نیاز بود ضدعفونی شود. حوزه بهداشت از واحدهای گچساران و بویراحمد از واحدهای سطح مرکز استان تامین کنند اگر کمبودی بود کارگاه‌های ماسک خانگی تشکیل شود.

کلانتری گفت: صدا و سیما رویکرد تازه‌ای داشته باشد و از حضور پزشکان و متخصین در شبکه دنا استفاده شود تلاش‌های زیادی همه آحاد مردم و نخبگان داشته‌اند و توفیقاتی حاصل شده اما در شرایط حساسی اعضای ستاد کردنا با رهبری معظم دیدار کردند فرمایشات ایشان در کل کشور و استان اجرایی شود.

وی افزود: دنبال بستن هیچ واحد خدماتی عروسی نیستیم اما شرایط اینگونه است و اگر همکاری کنیم شرایط عادی می شود اگر غیر از این باشد جان عزیزانمان به خطر می افتد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار