تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 29 October 2020

بیمارستان شهید جلیل اشباع شد ! / استفاده از بیمارستان کرونایی در دستور کار قرار گرفت + فیلم

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پرویز یزدانپناه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد گفت : روز گذشته ظرفیت بیمارستان شهید جلیل اشباع شد و باید آمادگی استفاده از بیمارستان صحرایی را داشته باشیم .
یزدانپناه آمار کلی کرونا در استار را اعلام و افزود : روز گذشته بیش از پنجاه درصد نمونه ها مثبت بوده که وضعیت بحرانی مربوط به شهرستان بویراحمد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 210 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 5 هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود : هم اکنون 345 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 135 بيمار كرونايي قطعي بوده و ١٧ بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار و 779 نفر بهبود یافته گزارش شده است( ٨٤ درصد بهبود يافته كامل).
 وي اذعان داشت: امروز 236 نمونه از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج دريافت شد كه  45 درصد موارد مثبت بودند و بترتيب در شهرستان های گچساران (32 درصد)، كهگيلويه (30 درصد)، بويراحمد(20 درصد) و باشت (8 درصد)مي باشد و بقيه موارد مثبت در ساير شهرستانهاي استان هستند.
دکتر یزدان پناه با اشاره به عادی شدن رفتارها و کاهش رعایت شیوه‌های بهداشتی در بین مردم، خاطر نشان کرد: رفتارهای پرخطر مردم در جابجایی جمعیت، تجمعات و مراسمات بدون موازین بهداشتی از عوامل بحران زا در استان است. 
وي افزود: لازم است افرادي كه نشانه هاي باليني كرونا را دارند، تماس با بيمار كرونايي داشته اند و افرادي كه مشكوك به كرونا مي باشند به مراكز 16 ساعته در شهرستانها و يا بيمارستانهاي معين كرونايي مراجعه نمايند و در صورت لزوم با تاييد پزشك تست كرونا را انجام دهند و تا مشخص شدن نتيجه تست در  قرنطينه بمانند. 
دکتر یزدانپناه ادانه داد: چنانچه تست مثبت شد و يا پزشك از وضعيت باليني بيمار تشخيص كرونا راداد بايد تا 14 روز در قرنطينه بمانند و مواظب خانواده خود باشند كه مبتلا به كرونا نشوند و همچنين لازم است روزانه با بهورز و مراقب بهداشتي خود در ارتباط باشند و وضعيت خود را گزارش دهند. 
وی ابراز داشت: چنانچه در زمان قرنطينه دچار تنگي نفس، تب و ساير نشانه هاي باليني كه دلالت بر پيشرفت بيماري دارد بايد به بيمارستان مراجعه نمايند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: لازم است كه همه مردم رعايت كامل پروتكل هاي بهداشتي را بنمايند، در همه مكان ها حتي در خانه ماسك استفاده نمايند، رعايت فاصله فيزيكي را بنمايند، در هيچ تجمعي شركت ننمايند، بجز در موارد ضروري از خانه خارج نشوند، رعايت كامل بهداشت فردي را بنمايند، رفت و آمد به مراكز پرخطر نداشته باشند و از مراجعه به بيمارستانها بجز در موارد ضروري خودداري نمايند. 
وي افزود: با رعايت كامل دستورالعمل هاي بهداشتي مي توان از مبتلا شدن خود، خانواده و بقيه مردم به كرونا جلوگيري كرد و خطر مرگ و مير و عوارض ناشي از كرونا را به حداقل رساند و فشار هاي مضاعف را از دوش نيروهاي بهداشتي درماني كم كرد.


توضیحات کامل دکتر پرویز یزدانپناه را در فیلم زیر ببینید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار