فرماندار ایوان ؛
فرماندار ایوان گفت: مبتلایان کرونا تاکنون تنها در بیمارستان امام رضا(ع) این شهرستان بستری شده اند اما با توجه به افزایش تعداد مبتلایان، ۲ مکان دیگر نیز پیش بینی شده است و در صورت لزوم از آنها بهره گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 30 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛ امیدعلی سبزی اظهار داشت: این مکان ها به برخی زیرساخت ها نیاز دارند که در این راستا پیگیری هایی انجام شده است هر چند هنوز به مرحله استفاده از ظرفیت خارج از بیمارستان برای بستری بیماران کرونا نرسیده ایم.

وی ضمن قدردانی از پرسنل بهداشت و درمان و فعالیت بیمارستان امام رضا(ع) این شهرستان، یادآور شد: در ابتدای شیوع کرونا با کمبودهایی از جمله تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده و سایر اقلام مواجه بودیم که با حمایت استاندار ایلام، مدیران و معاونان در سطح شهرستان بسیاری از این مشکلات رفع شد و چند کارگاه نیز برای تهیه ماسک فعال است.

وی یادآور شد: اقدام خوبی که قبلا در این بیمارستان صورت گرفته در رابطه با تجهیزات و سایر اقلام مورد نیاز است که دستگاه اکسیژن ساز یکی از این اقدامات است و هم اکنون نیز با حمایت استاندار و کمک دانشگاه علوم پزشکی امکانات مورد نیاز بیمارستان تامین می شود.

فرماندار ایوان گفت: یکی از مهمترین مشکلات در زمینه کرونا جدی نگرفتن از سوی شهروندان است که با سهل انگاری این افراد با افزایش تعداد مبتلایان مواجه هستیم و رتبه دوم ابتلا در استان را داریم.

سبزی از دیگر مشکلات این شهرستان در رابطه با کرونا را اصرار بر برگزاری مراسم عزا و جشن عروسی عنوان کرد و افزود: در این خصوص جلساتی با بزرگان و ریش سفیدان این منطقه در خصوص رعایت پروتکل ها برگزار شده است اما با همه این تلاش ها برخی از مردم همچنان بیماری را نادیده می گیرند و مراسم عزاداری را حتی با تعداد کمی برگزار می کنند و برای چنین مراسماتی مداحانی را از خارج استان دعوت می کنند.

فرماندار ایوان به برگزاری مراسمات اشاره کرد و گفت: بیشتر مراسم های عروسی تعطیل شده ایت و گاهی بصورت پنهانی برگزار می شوند و مراسم تدفین نیز تا حدودی تعطیل است اما مردم در این زمینه همکاری لازم را ندارند و با وجود تعطیلی آرامستان های این شهرستان در این اماکن حضور دارند.

 

سبزی اظهار داشت: ۶ مرکز در این شهرستان از افرادی که دارای علائم هستند، نمونه گیری می کنند و همین عامل سبب شناسایی بیش از پیش بیماری شده است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات این شهرستان استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد است که با برگزاری جلسات فرهنگی اطلاع رسانی در خصوص کرونا توسط این سازمان ها در فضای مجازی صورت گرفت.

فرماندار ایوان گفت: ما در شرایطی که تعداد مبتلایان فروکش کرد نیز اقدامات خود را تعطیل نکردیم و با توجه به محدودیت های جدید در راستای مصوبات ستاد ملی واستانی کرونا، گروه های ما در حال پیگیری هستند و همزمان ۲ خودرو سیار در سطح شهر با بلندگو اطلاع رسانی می کنند و نتیجه این پیگیری ها استفاده ۹۰ درصدی شهروندان در سطح شهر از ماسک است و می تواند یک همکاری خوب باشد.

سبزی با بیان اینکه تبلیغات محیطی از طریق شهرداری ها و دهیاری ها در دستور کار قرار داده شده است، تاکید کرد: همه تلاش ها و فعالیت ها زمانی نتیجه بخش است که حمایت و کمک آحاد مردم را در کنار خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: این شهرستان از جمله شهرهای دارای آمار بالای ابتلا به کرونا در استان و کشور است و در رتبه پنجم فوتی ناشی از این بیماری در استان قرار دارد از طرفی نیز باید امکانات و تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنیم که در حال پیگیری است.

سبزی با بیان اینکه رسانه یک ابزار موثر برای اقناع و آگاهی مخاطبان است، گفت: برای جلوگیری از گسترش کرونا همه افراد جامعه و بخصوص رسانه ها باید نقش خود را ایفا کنند./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار