مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در سروآباد :
محمد علی ویسی گفت : در ابتدای سال 99 تا کنون 68 پروژه با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال در شهرستان سرو آباد صورت گرفته که بخش زیادی از این پروژه ها به بهره برداری نیز رسیده است .
کد خبر: ۹۱۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 02 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، محمد علی‌ویسی در نشست با با اصحاب رسانه در سروآباد، اظهار کرد: شهرستان سروآباد یکی از ۳۱ شهرستان منتخب در کشور برای اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی است که بنیاد علوی در سال ۹۸ فعالیت و اقدامات محرومیت‌زدایی خود را در این شهرستان شروع کرد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین بنیاد علوی با وزارت کشور در راستای محرومیت‌زدایی در این ۳۱ شهرستان کشور، عنوان کرد: بازه زمانی ۳ تا ۵ ساله برای اجرای طرح توسعه‌ای برای رفع محرومیت در شهرستان سروآباد داده شده است.
وی افزود: فعالیت اولیه بنیاد علوی در کردستان ایجاد و تقویت صندوق‌های توان‌افزایی بود که در همین راستا این صندوق‌ها در ۳۰ روستا تشکیل شد.
علی‌ویسی گفت: بنیاد هر ساله به ازای پس‌انداز خود مردم آبادی به این صندوق‌ها کمک می‌کند که تا این لحظه در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان به صندوق‌های توان‌افزایی در این روستا‌ها کمک شده است.
وی با بیان اینکه ورود به عرصه اجرای پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام و عام‌المنفعه در سروآباد را از اوایل امسال شروع کردیم، گفت: اجرای کار‌های عمرانی به عنوان یکی از برنامه‌های اعتمادساز توسط بنیاد علوی در سطح روستا‌های شهرستان سروآباد از اول امسال شروع شده است.
به گفته مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در سروآباد، در مجموع اقدامات بنیاد علوی در راستای محرومیت‌زدایی در شهرستان سروآباد در سه حوزه عمران زیرساخت، اقتصاد و اشتغال و مسائل فرهنگی تربیتی و اجتماعی در راستای توانمندسازی مردم و افزایش درآمد و بهره‌وری بوده است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۶۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در شهرستان سروآباد اجرا و بخش زیادی از این تعداد به بهره‌برداری رسیده است، گفت: پروژه‌های عمرانی در حوزه زیرساخت‌های ضروری شامل احداث کتابخانه، مدارس، احداث پارک، احداث آبشخور، احداث کانال‌های کشاورزی، آبرسانی به باغات و ... در حال انجام است.
پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت بنیاد علوی می‌باشد
علی‌ویسی اظهار کرد: تمام این پروژه‌ها با کمک مردم روستا‌ها و دستگاه‌های متولی با اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار این شهرستان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم در تمام پروژه‌ها از نیرو‌های بومی خود روستا‌ها استفاد شود و در کوتاه‌ترین زمان پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.
مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در سروآباد اذعان کرد: کار در حوزه عمرانی در شهرستان سروآباد از اواخر تیرماه شروع شده و برخی پروژه‌ها تا ۱۰۰ درصد توسط خود بنیاد علوی ساپورت و اجرا شده است.
وی گفت: در مجموع از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد در اجرای این ۶۸ پروژه مشارکت داشته‌ایم و جدای از آنها، در حوزه اشتغالزایی با پرداخت تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض ورود کرده‌ایم.
وی افزود: ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در شهرستان سروآباد ادریافت کرده‌ایم که به هر نفر متقاضی تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات ۲ درصد قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.
علی‌ویسی خاطرنشان کرد: در زمینه تسهیلات کلان کارآفرینی ۱۲ میلیارد تومان مصوب شده که توسط صندوق کارآفرین امید به صورت قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد.
وی اظهار کرد: ۳ واحد پرورش ماهی، ۳ واحد سردخانه، یک هتل، یک واحد تولید فرآوری محصولات باغی در قالب پرداخت تسهیلات کلان کارآفرینی مصوب و در شهرستان سروآباد اجرا می‌شود.
مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در سروآباد اظهار کرد: تا این لحظه ۱۰۰ نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و در حال دریافت وام هستند.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بر اساس رسته‌های مزیت‌دار در این شهرستان پرداخت می‌شود، گفت: سه رسته باغداری، شیلات و گردشگری به عنوان رسته‌های مزیت‌دار تعریف شده و تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود.
علی‌ویسی تصریح کرد: شبکه‌سازی مردمی، آموزش، ترویج کار و... در پرداخت تسهیلات ملاک است.
وی عنوان کرد: ۵ میلیارد تومان اعتبارات فنی و اعتباری نیز جذب شده که در راستای اجرای برنامه مبارزه با آفات، داربست کردن باغات انگور و ... به بهره‌بردارانی که در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده باشند پرداخت خواهد شد.
شبکه سازی مردمی، آموزش، ترویج کار و... در پرداخت تسهیلات ملاک قرار دارد

مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در سروآباد خاطرنشان کرد: به منظور به صفر رساندن ضریب خطا هم تمام پروژه‌ها توسط افراد متخصص و آشنا به فن جلو می‌رود.
وی ادامه داد: در زمینه برنامه‌های فرهنگی اجتماعی هم، تامین جهیزه برای زوج‌های نیازمند، مرمت و احداث مساجد، احداث خانه بهداشت و بیمارستان و ... انجام شده است.
علی‌ویسی گفت: در همین راستا مرکز شبانه‌روزی ۲۴ ساعته اورامان با اعتبار ۲ میلیارد تومان احداث خواهد شد.
وی تصریح کرد: احداث سه مورد خانه بهداشت در روستا‌های این شهرستان هدف‌گذاری شده که اعتبار و اجرای آن به صورت ۱۰۰ درصد توسط بنیاد علوی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه غربالگری، آموزش و ... جز برنامه‌های دیگر ما در سال جاری است، گفت: بنیاد مستضعفان بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی را در شرایط کرونایی در بین مردم نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در سروآباد توزیع کرده است.
مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در سروآباد اضافه کرد: جدای از ۱۰ هزار بسته حمایتی که بین نیازمندان سروآبادی توزیع شد، ۲ هزار بسته حمایتی نیز در شهرستان‌های مریوان و سقز در بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده است.
علی‌ویسی تصریح کرد: ۵ هزار کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی نیز در همین ایام در بین اقشار نیازمند در سطح شهرستان سروآباد توزیع شده است.
وی در پایان عنوان کرد: از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون ۲۴۰ فقره تسهیلات ۵ میلیون تومانی به افراد آسیب‌پذیر پرداخت شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار