نمایش "دست هایت کو مم حسن" تولید حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد در چهارمین جشنواره ملی آثار هنری و نمایشی دفاع مقدس(فانوس) موفق به کسب جایزه اول و دیپلم افتخار شد.
کد خبر: ۹۱۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 04 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری  در این باره گفت: آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی فانوس (ویژه تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس) که قرار بودامسال به میزبانی شهر شیراز در استان فارس برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت  مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
اکبرآیین اظهار داشت:در مراسم اختتامیه این جشنواره که همزمان با سراسر کشور با حضور سرهنگ امیرعباس آسمند مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شدنمایش دست هایت کو مم حسن تولید سال 1398 حوزه هنری استان  به نویسنده گی رضا گشتاسب و کارگردانی رضا کرمی زاده موفق شددر بخش نمایش های صحنه ای  جایزه اول و دیپلم افتخار این دوره از جشنواره را به دست آورد.
وی تصریح کرد: این نمایش پیش ازین به دعوت ازانجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد روایت فتح با هدف تجلیل از فعالان عرصه تئاتر مقاومت به مدت یک ماه در تماشا خانه سرو به اجرای عمومی پرداخت و کاندیدای دریافت ۵جایزه جشنواره سرو شده بود.
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به عوامل اجرایی این نمایش اظهار داشت: اکبر آئین، نازنین نادر پور، اردلان فنی ، پوریا نیک اقبالیان ، وحید شفیعی بازیگران و همچنین رضا کرمی زاده طراحی صحنه، حسین اصیلی موسیقی، حمید جوکار طراحی نور، عنایت صالح پور طراحی لباس در این نمایش همکاری دارند.
آیین اضافه کرد: این نمایش در سال گذشته در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر توانست ۹ جایزه را در بخش‌های مختلف کسب کند و به عنوان برترین نمایش جشنواره انتخاب شود،همچنین در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشت و ضمن کسب جایزه اثر برگزیده این جشنواره،توسط کمپانی تاتارستان جهت اجرای عمومی به کشور روسیه دعوت شد که پس از عادی شدن شرایط در این کشور به روی صحنه خواهد رفت.
وی افزود: جشنواره ملی فانوس توسط سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در 7 بخش مجزا شامل: فیلم، موسیقی و سرود، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، تولیدات رادیویی، بخش آزاد و بخش ویژه سردار دلها برگزار شد.
درخشش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار