استاندار کهگیلویه و بویراحمد
کلانتری : روز گذشته بیش از ۶۳ درصد نمونه ها در استان مثبت اعلام شده و این مهم اولین بار در استان اتفاق افتاده که زنگ خطر و بحران این بیماری را در استان به صدا درآورده است.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ 04 November 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، "حسین کلانتری" روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه در نشست ستاد کرونای استان گفت : هم اکنون حفظ سلامت مردم اولویت همه ما است که باید با انسجام و اتحاد به فکر سلامتی مردم باشیم.
کلانتری گفت: در حال حاضر همه باید مسایل حاشیه ای و منطقه ای را کنار بگذارند و به فکر حفظ سلامت مردم باشیم و با همدلی و وحدت با این بیماری مقابله کنیم.
افزایش محدودیت ها به سه شهرستان سیاه
وی اظهار داشت : روز گذشته بیش از ۶۳ درصد نمونه ها در استان مثبت اعلام شده و این مهم اولین بار در استان اتفاق افتاده که زنگ خطر و بحران این بیماری را در استان به صدا درآورده است.
استاندار افزود: برای نخستین بار در استان تعداد بیماران بستری به طور روزانه از ۴۰۰ نفر عبور کرده و میزان ابتلا به این بیماری به طور چشمگیری افزایش یافته است.
کلانتری تاکید کرد: افزایش شمار مبتلایان و افراد بستری در بیمارستان های استان خروجی بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بخشی از مردم است که بی مهابا در تجمعات حضور می یابند و جان خود و بقیه افراد را به خطر می اندازند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود سه شهرستان سیاه استان و شهر های قرمز باید محدودیت ها را افزایش دهیم.
برخورد با گرانفروشان ماسک
کلانتری تاکید کرد: باید با داروخانه هایی که ماسک بیشتر از قیمت هزار و ۳۰۰ تومان می فروشند طبق قانون از طریق مراجع قضایی برخورد شود و داروخانه هایی که به قیمت یک هزار و ۳۰۰ تومان یا پایین تر می فروشند نیز مورد تجلیل قرار گیرند.
وی افزود : شهرداری ها می توانند ماسک را با قیمت ۱۲۰۰ تومان و پایین تر از قیمت مصوب خریداری کرده و در اختیار شهروندان قرار دهند.
لزوم توجه به بیمارستان ها
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در هفته جاری ۲ اکیپ از بیمارستان های دهدشت و گچساران بازدید داشته اند و مصمم هستند مشکلات آن ها را رفع کنند و به عنوان نمونه ۳۰۴ تخت بستری در بیمارستان گچساران آماده بوده که هم اینک ۱۵۲ مورد ان اشغال است و ۴ تخت به تخت های آی سی یو آن افزوده می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سه بیمارستان در شهرستان گچساران با ۳۰۴ تخت بستری آماده است که از این تعداد تخت ۱۵۲ تخت هم اکنون اشغال است.
کلانتری تاکید کرد: بیمارستان نرگسی گچساران ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۸۰ درصد تجهیزات این بیمارستان خریداری شده که باید به سرعت نصب و تکمیل شوند همچنین بیمارستان لیکک در حال پیگیری است که باید در راه اندازی آن سرعت داده شود.
افزایش 100 درصدی نسبت به ماه گذشته
وی ادامه داد: ابتلا، مراجعه و بستری به کرونا در سطح کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته که این وضعیت میزان مرگ و میر را طی یک و دوهفته آینده بیش از پیش افزایش خواهد داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی یک ماه اخیر نسبت به یک ماه گذشته ۱۰۰ درصد افزایش ابتلا به کروناویروس در سطح استان داشته ایم که باید محدودیت هایی اعمال شود و باید جلسات کمتر و با تعداد حاضرین کم برگزار شود تا زمانی که همه پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنیم مشکلاتمان بیشتر خواهد شد.
کلانتری تصریح کرد: با این وضع طی دو هفته آینده مرگ و میر کرونایی در سطح کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از میزانی خواهد بود که تاکنون بوده است.
وی اظهار کرد: باید محدودیت های کرونایی را در سطح استان حداقل طی دو هفته افزایش دهیم و مردم نیز مشارکت و همکاری کنند و در صورتی که کسی همراهی نکند و دستورالعمل ها را رعایت نکند طبق قانون با متخلفان کرونایی برخورد می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید امکانات و تجهیزات استان را افزایش دهیم و با این وضع در صورتی که رعایت نکنیم جوابگوی این موج از کرونا در سطح استان نخواهد بود و باید همه مراکز و مشاغل دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و جلسات را کاهش دهیم.
اولویت اکسیژن تولید با استان است
کلانتری در خصوص وضعیت اکسیژن بیمارستان های استان بیان کرد: دو خط تولید اکسیژن در استان داریم که یک خط در حال فعالیت است که به طور ۱۰۰ درصد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است و با تامین اعتبار به زودی خط دوم تولید اکسیژن نیز در سطح استان راه اندازی خواهد شد که تامین نیاز ۱۰۰ درصدی استان در اولویت این واحد است پس از تامین ۱۰۰ درصدی نیاز این استان اگر تولید مازادی داشت می تواند به سایر نقاط کشور بفروشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار