مدیر امور آبفا کامیاران از حل مشکلات کمبود آب و تأمین آب پایدار ۶ روستای بخش مرکزی این شهرستان با جمعیت مجموع ۱۵۰۰ نفر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 11 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، جمشید مظفریان اظهار کرد: در روستای یاخله با ۴۲ خانوار و ۱۳۷ نفر جمعیت مشکل کمبود شدید آب وجود داشت به گونه‌ای که در شبانه روز کمتر از ۲ ساعت ساکنان این روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند بودند.
وی افزود: یک دهنه چشمه با آبدهی مناسب شناسایی شد و با رفع مشکلات خط انتقال به منابع تأمین کننده آب روستا اضافه گردید و در حال حاضر در ۲۴ ساعت شبانه روز آب کافی در شبکه برای اهالی روستای یاخله توزیع می‌شود.
مدیر امور آبفا کامیاران تصریح کرد: در روستای پشته با ۲۴۷  نفر جمعیت،  مخزن قدیمی روستا در حال تخریب بود که موجب هدررفت شدید آب و آلودگی آب شرب روستا می‌گردید؛ با تکمیل مخزن تازه ساخت ۱۰۰ مترمکعبی و با همکاری سپاه پاسداران و مشارکت مردمی مشکل هدررفت و آلودگی آب شرب برطرف شد.
مظفریان خاطرنشان کرد: در این پروژه ۲۷۰ میلیون ریال توسط آبفا و ۱۵۰ میلیون ریال توسط سپاه پاسداران هزینه شد؛ ضمن آنکه اهالی روستا نیز به صورت خودیاری برای تکمیل مخزن کمک کردند.
وی ادامه داد: در روستای بلوجه با ۱۱۱ نفر جمعیت، کمبود شدید آب به دلیل غیر پوشش بودن روستا و تقسیم نادرست آب مصرفی روستا وجود داشت؛ برای برطرف نمودن این معضل با همکاری سپاه پاسداران و مشارکت مردم روستا، ضمن بهسازی یک دهنه چشمه، اجرای ۱۴۰۰ متر خط انتقال، ۱۵۰۰ متر شبکه و نصب ۳۴ انشعاب خصوصی با استفاده از لوله و اتصالات و کنتور و حوضچه کنتور، روستا تحت پوشش امور آبفا قرار گرفت و مشکل حل و فصل شد.
مدیر امور آبفا کامیاران یادآور شد: در این پروژه ۵۶۰ میلیون ریال توسط آبفا و ۱۵۰ میلیون ریال نیز توسط سپاه پاسداران هزینه شد و در این زمینه هم از مشارکت اهالی روستا استفاده گردید.
مظفریان افزود: روستای زرینجوب با ۴۷۳ نفر جمعیت به علت نزدیکی روستا به شهر با افزایش جمعیت مواجه بود  که این مسئله منجر به کمبود آب شده بود و با اخذ مجوز اتصال آب شهری به شبکه روستا با اختصاص ۹۰۰ متر لوله و اجرای لوله گذاری با مشارکت مردمی آب پایدار برای روستائیان زرینجوب نیز فراهم شد که اعتبار این پروژه ۳۰۰ میلیون ریال توسط آبفا و ۱۰۰ میلیون ریال از طریق دهیاری روستا تأمین شد.
وی تصریح کرد: در روستای کومائین با ۲۷۴ نفر جمعیت مشکل کمبود شدید آب وجود داشت به گونه‌ای که در شبانه روز کمتر از ۲ ساعت ساکنان این روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند بودند.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کامیاران ادامه داد: برای حل این مشکل شناسایی یک دهنه چشمه با آبدهی مناسب انجام شد که ضمن اخذ مجوز بهره برداری با اختصاص ۵۵۰ متر لوله و مشارکت مردمی خط انتقال آن اجرا و به منابع تامین کننده آب روستا اضافه گردید که اعتبار این پروژه ۸۵ میلیون ریال توسط آبفا و ۵۰ میلیون ریال از طریق خودیاری اهالی روستا تأمین شد.
مظفریان گفت: در روستای مروارید با ۲۶۳ نفر جمعیت، کمبود آب به صورت کمتر از ۱ ساعت در شبکه وجود داشت که حفر یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال تا مخزن روستا با استفاده از منابع داخلی به مناقصه گذاشته شده و هم اکنون در دست اجرا است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار