با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لارستان ۶ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.
کد خبر: ۹۱۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲ 12 November 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان ، گفت: حکم رفع تصرف عدوانی در این اراضی به استناد ماده ٦٩٠ قانون مجازات اسلامی و ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و با حضور قاضی دادگاه، عوامل انتظامی، یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی لارستان و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اجرا شد.

او، با اشاره به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی جزو ثروت‌های عمومی و انفال محسوب می‌شوند، بیان کرد: حفظ و صیانت از این عرصه‌های منابع طبیعی وظیفه ملی و همگانی به شمار می‌آید و پیشگیری از وقوع جرم در این عرصه‌ها، مهم‌ترین اصل در امر حفاظت از آن‌ها است.

رضایی، با تاکید بر سوء استفاده برخی افراد سود جو و فرصت طلب در تخریب و تصرف این عرصه‌ها تصریح کرد: عرصه‌های منابع طبیعی بخش مهمی از سرمایه ملی و متعلق به همه نسل‌ها است و حفاظت مستمر و دایمی از این عرصه‌ها از وظایف و تکالیف ذاتی منابع طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، ادامه داد: شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴ به عنوان خط ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری با مردم آماده دریافت گزارشات مردمی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی است و مردم می‌توانند هرگونه وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، و تخریب و تصرف اراضی ملی نظیر قطع درختان، بوته کنی، ساخت و ساز و برداشت غیر مجاز در این عرصه‌ها را از این طریق اطلاع دهند.

او، از مردم و نهاد‌های مسئول شهرستان درخواست کرد قبل از شروع به هرگونه ساخت و ساز، از طریق دهیاری‌ها، شورا‌های اسلامی روستا‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر نهاد‌های مسئول برای اطلاع از وضعیت ملی بودن اراضی مورد نظر خود و جلوگیری از مشکلات پیش رو، استعلامات لازم را اخذ کنند.

 

برچسب ها: رفع تصرف ، اراضی ملی ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار