رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونایی استان به ۲۶۴ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ٢ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۱۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 17 November 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا، دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۳۱ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۰ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٢ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ هزار و ۴۱۳ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از ۳۶۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، ۶۰ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد (٥٠ درصد)، کهگیلویه (٢١درصد)، بهمئی (٧ درصد)، چرام (٥ درصد)، گچساران (٥ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.

یزدان پناه عنوان کرد: ابتلا به ویروس کرونا کاملا به رفتار اجتماعی ما بستگی دارد و به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست. این ویروس خود را هماهنگ با رفتار جامعه بروز می‌دهد و هرچه میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم باشد، میزان ابتلا و بستری به این ویروس افزایش خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ وی خاطر نشان کرد: با توجه به جهش‌هایی در ویروس کرونا، سرایت پذیری و کشندگی آن افزایش یافته است و در شرایط فعلی رعایت پروتکل ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و رعایت بهداشتی فردی کمک بزرگی به فرد، جامعه و کادر بهداشت و درمان است و تنها راه عبور از شرایط قرمز فعلی رعایت کامل پروتکل ها، فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از حضور در اجتماعات و مکان‌های شلوغ و پرتردد و پرخطر، عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری و همچنین عدم شرکت در نشست‌های خانوادگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار