امام جمعه دهدشت گفت: با وجود ظرفیت‌های فراوان در بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه، اما اجازه برداشت آب برای مصارف در این حوزه فراهم نیست.
کد خبر: ۹۱۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 17 November 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت ‌الاسلام علی وحدانی‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری«حوزه» با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان، گفت: بنا به محرومیت‌هایی که در استان وجود دارد کهگیلویه و بویراحمد در اولویت سفرهای استانی دکتر قالیباف قرار گرفت.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: توقع داریم رئیس مجلس برنامه کلان کوتاه مدت و بلندمدت برای برون رفت شهرستان از بن‌بست ارائه دهد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه ظرفیت‌های مغفول مانده بسیاری در حوزه‌های کشاورزی، صنایع دستی، میراث فرهنگی و ...دارد، گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها کمک خوبی به توسعه خواهد کرد، با این حال به خاطر مشکلات و موانعی که وجود داشته آن طور که باید مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد: اتصال راه های دهدشت به خوزستان و اصفهان در خروج از بن بست اهمیت ویژه‌ای دارد.

وحدانی‌فر تصریح کرد: دشت‌های حاصلخیر شهرستان در حالی تشنه مانده‌اند که آب‌های جاری از رودخانه‌ها به دیگر شهرها سرازیر می‌شود و اجازه برداشت آب به کشاورزان داده نشده است.

وی اضافه کرد: حق‌آبه از سدهای کوثر و مارون از مطالبات به حق و فراموش شده مردم این دیار است که سالهاست به نتیجه نرسیده است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر، بافت تاریخی بلادشاپور را مورد اشاره قرار داد و افزود: بناهای تاریخی در این مجموعه عظیم و ارزشمند نیازمند توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه وضعیت نامطلوب سایت دفن زباله دهدشت، معضلاتی به وجود آورده که اگر برای رفع آن چاره‌اندیشی نشود فاجعه زیست محیطی در پیش خواهد داشت، گفت: ساماندهی جایگاه دپوی زباله در انتظار اعتبار است.

وی با بیان اینکه با بی‌تدبیری‌های مسؤولان عدم اجرای طرح تتفصیلی، مالکان چندین هکتار زمین را دچار سردرگمی کرده است، ادامه داد: چنانچه طرح‌های ولایت، بسیجیان، پرستاران و کمربندی ۳ در طرح تفصیلی گنجانده شوند شهر توسعه و به تبع آن رونق پیدا می‌کند.

وحدانی‌فر گفت: نبود کارخانجات و فرصت شغلی در شهرستان جوانان تحصیل کرده این دیار را کارگر استان‌های همجوار بوشهر و خوزستان کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار