فرماندار دالاهو گفت: دهیار یکی از روستاهای این شهرستان و برگزارکننده یک مراسم ترحیم که منجر به تجمع ده‌ها نفری در این روستا شده بود با شکایت رییس بهداشت و درمان این شهرستان تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۱۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 17 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،کرم محمدی افزود: برگزار کننده این مراسم ترحیم بدون توجه به هشدارهای مسوولان بهداشت و درمان و ستاد کرونا با توجه به ممنوعیت و محدودیت در برگزاری آیین های تجمعی اقدام به برگزاری این مراسم کرده بود که با شکایت رییس بهداشت و درمان به دستگاه قضا به دلیل اهمال کاری در رابطه با سلامت مردم معرفی شد.

وی اظهار داشت: همچنین دهیار این روستا به عنوان مدیر بحران و نماینده ستاد کرونا در این روستا به دلیل اجرا نکردن محدودیت های کرونایی در رابطه با ممنوعیت تجمع، تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و این سرنوشت در انتظار دیگر افرادی است که در رابطه با سلامت مردم و عدم اجرای مصوبه های ستاد کرونا اهمال کاری کنند.

نماینده عالی دولت در دالاهو، وضعیت این شهرستان را قرمز اعلام کرد و گفت: هر تهدیدی علیه سلامت مردم جرم است و با افرادی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند طبق قانون و توسط دستگاه قضا برخورد می شود.

محمدی ادامه داد: از ابتدای همه گیری بیماری کرونا تاکنون در شهرستان دالاهو از مجموع ۶۵۳ مورد نمونه گیری انجام شده، ۳۰۶ تن کرونایشان مثبت و از این تعداد ۱۵۹ تن بستری و تحت مراقبت قرار گرفتند که متاسفانه ۱۹ تن فوت شده اند.

وی ادامه داد: همچنین طبق مصوبه ستاد کرونا تاکنون از مجموع ۲ هزار و ۵۲۵ مورد بازرسی از سطح اصناف و اماکن عمومی ۱۶۳ مورد پلمب به دلیل تخلفات بهداشتی صورت گرفته است.

او گفت: با اجرای طرح غربالگری کرونا نیز تاکنون ۳۶ هزار تن جمعیت این شهرستان در زمینه ابتلا به کرونا پایش شده اند.

وی از اجرای محدودیت های کرونایی در شهرستان دالاهو از ابتدای آذرماه با توجه به قرمز بودن شهرستان توسط اعلام ستاد کرونا استان کرمانشاه خبرداد و گفت: از مردم می خواهیم مشارکت لازم را برای اجرای این محدودیت ها داشته باشند و کماکان موازین بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند تا شاهد ریشه کنی و قطع زنجیره انتقال این بیماری باشیم.

وی همچنین از کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت و دستگاه قضا و اعضای ستاد کرونا در اجرای مصوبه ها و سیانت از سلامت مردم قدردانی کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار