عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جلسات متعددی برگزار کردیم در جلسه امروز یکی از اعضای شورای نگهبان در جلسه کمیسیون حضور داشتند و مطرح کردند که براساس قانون باید ردیفی تعریف شود.
کد خبر: ۹۱۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 17 November 2020
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جلسات متعددی برگزار کردیم در جلسه امروز یکی از اعضای شورای نگهبان در جلسه کمیسیون حضور داشتند و مطرح کردند که براساس قانون باید ردیفی تعریف شود. دولت در قالب طرح‌های مختلف کمک می‌کند، اما شرایط مردم مقداری سخت‌تر شده است. می‌توان در تخصیص یارانه کالا‌های اساسی کمک به قشر حقوق‌بگیر را حذف کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از نامه نیوز ، «بهروز محلی نجم‌آبادی» ، نماینده سبزوار در مجلس ، در رابطه با مأموریت قالیباف به کمیسیون برنامه و بودجه برای رفع ایرادات طرح تامین کالا‌های اساسی گفت : حدود دو ماه کمیسیون برنامه و بودجه به همراه مجموعه دولت و کارشناسان طرح تامین کالای اساسی را پیگیری می‌کند ، نکته‌های متفاوتی در این رابطه وجود داشت ، شرایط بودجه‌ای کشور مقداری نیاز به شفافیت بیشتری دارد. مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات هم در این رابطه مباحثی را مطرح کرده اند. او ادامه داد: براساس اتفاقات رخ داده در کشور و بحران و مشکلات اقداماتی باید صورت بگیرد. مجموعه هدف برای طرح مجلس ۶۰میلیون بود، ولی قضیه به گونه دیگری پیش می‌رود و اشکالاتی به آن، مطرح شده است. باید کمیسیون شفاف مطرح کند که از کجا قرار است این منابع تأمین شود.
بیشتر بخوانید: علت رد طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالا‌های اساسی از سوی شورای نگهبان
محبی نجم‌آبادی مطرح کرد: نظر کمیسیون بر این است که با همراهی دولت این طرح عملیاتی شود. یک موضوعی که برای تامین منابع این طرح وجود دارد، کارت به کارت‌هایی با ارقام بالایی است، که برای آن‌ها مبالغی در نظر گرفته نشده است این هم یک منبع پیش بینی شده است. دولت و مجلس برای حل این طرح باید همکاری کنند. بنا نداریم مشکلات مردم افزایش پیدا کند.
او در پایان گفت: جلسات متعددی برگزار کردیم. در جلسه اخیر یکی از اعضای شورای نگهبان در کمیسیون حضور داشتند و مطرح کردند که براساس قانون باید ردیفی تعریف شود. دولت در قالب طرح‌های مختلف کمک می‌کند، اما شرایط مردم مقداری سخت‌تر شده است. می‌توان یارانه کالاهای اساسی به قشر حقوق بگیر را حذف کرد، ولی فعلا اعضای کمیسیون اصرار بر اجرای این مصوبه‌ای دارند و دولت را مجاب کرده تا این طرح را بپذیرد. موارد جایگزین منابع را در طی جلسات بررسی می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار