رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به روند افزایشی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بیمارستان شهید رجایی شهر یاسوج در چند روز آینده به عنوان مرکز درمانی پشتیبان راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 18 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پرویز یزدان پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین مشکلات بستری بیماران کرونایی مربوط به شهر یاسوج است.
هم اکنون سه بیمارستان شهید جلیل، شهید رجایی و امام خمینی (ره) در سه شهر بزرگ کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج، دوگنبدان و دهدشت به بیماران کرونایی خدمات رسانی می کنند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان گچساران دارای سه بیمارستان است تاکید کرد: در صورت نیاز یک بیمارستان معین در این شهرستان راه اندازی می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با یادآوری سیر صعودی بیماری ویروس کرونا در شهرستان کهگیلویه گفت: احتمال پر شدن تخت های موجود و نیاز به بیمارستان کرونایی معین در این شهرستان وجود دارد.
وی افزود: هم اینک ۴۵۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵۶ بیمار کرونایی قطعی بوده و٢٣ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
یزدان پناه عنوان کرد: تا زمان حاضر تست کرونای ۱۶ هزار و۹۰۰ نفر در کهگیلویه وبویراحمد مثبت شده است که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر بهبود یافته اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک وضعیت ویروس کرونا در شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه قرمز است.
وی عنوان کرد: همچنین وضعیت ویروس کرونا در شهرستان های گچساران، باشت و چرام نارنجی و درسایر شهرستان های استان زرد است.
یزدان پناه  ابراز داشت: برای کنترل ویروس کرونا براساس نوع رنگ در شهرستان های مختلف کهگیلویه وبویراحمد محدودیت های تازه ای پیش بینی شده که از ابتدای آذر ماه اجرا می شود.
وی اظهار داشت: شمار جانباختگان ویروس کرونا در استان به ۲۶۸ نفر رسیده است که از این تعداد چهار نفرآنان در شبانه روز گزارش شده است.
 یزدان پناه ابراز داشت: از ۴۴۹ نمونه دریافت شده در روز بیست و هفتم آبان از حدود ٥٨ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد(٥٣درصد)، کهگیلویه (١٧ درصد)، باشت (١٣درصد)، چرام (٨درصد)، گچساران (٦ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بوده است.  
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بااشاره به اینکه بخش عمده ای از مهار ویروس کرونا نیازمند مشارکت مردم است تاکید کرد: شهروندانی که با افراد دارای علامت و یا کسانی که تست کرونا آنان مثبت تماس داشته اند باید به مدت ۲ هفته در قرنطینه باشند تا بتوان جلوی سرایت بیماری به دیگران را گرفت.
یزدان پناه عنوان کرد: برای مهار بحران کرونا رعایت دستورالعمل هایی مانند استفاده همه مردم از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات، خودداری از حضور در مکان های شلوغ، سربسته و پرخطر ضروری است.   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار