گذشت و بخشش خانواده مقتول، جان یک زندانی محکوم به قصاص نفس را نجات داد.
کد خبر: ۹۱۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 18 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از صبح زاگرس ، گذشت یک خانواده در  روستای شوش در شهر بوستان از توابع شهرستان باشت ،یک شهروند باشتی را حیات دوباره بخشید.
حجت السلام والمسلیمن عبودی امام جمعه شهرستان باشت گفت: این حادثه در چند سال پیش اتفاق افتاده، ویک جوان  در روستای شوش از توابع شهر بوستان در شهرستان باشت به قتل رسید، بعد از اینکه متوجه شدیم  که خانواده ها درگیر این ماجرا با هم نسبت فامیلی دارند، با حضور خیلی از معتمدین و ریش سفیدان شهر ستان باشت طی درخواست های متعددو جلسات مختلف با ریزاینی های که انجام شد ، بالخره خانواده مقتول  که یک خانواده بزرگوار و محترمی هم هستند، تصمیم برآن داشتند که حکم را اجرا کنند.
امام جمعه شهرستان باشت  در ادامه افزود:زمان اجرای حکم قصاص  نیز مشخص شده بود،و توسط مسئولین مربوطه و همچنین شورای تامین شهرستان د تمام نامه نگاریها و مقدمات آن نیز صورت گرفته بود،اما به لطف خداوند متعال و عنایتی که این خانواده بزرگوار  از خودشان نشان دادند، و تلاش های بی وقفه دادستان محترم  شهرستان باشت آقای علی حسینی  این قضیه تبدیل به صلح وسازش شد.
حجت السلام  والمسلمین عبودی در بخش دیگری از گفتگوی خود گفت: در این زمینه  تعدادی زیادی  از معتمدین در شهرستان باشت ، با ما همراه بودند  که در مسجد روستای شوش در شهر بوستان  که یک جلسه مفصلی هم بود، مباحث مختلفی مطرح شد  و نهایتا ما هم در خواست داشتیم و آبرو گذاشتیم  و به لطف خدا خا نواده محترم سید ظاهر حسینی  نیز از خودشان گذشت و ایثار ارزشمندی به جا گذاشته اند و جا دارد  که من از همه فامیل و بستگان و کسانی که پا پیش گذاشتند تشکر و سپاسگذاری کنم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی  شهرستان باشت در ادامه ابراز داشت: از داد ستان محترم شهر ستان باشت آقای حسینی  که سنگ تمام گذاشتند که بعنوان یک انسان مومن  و متعهد و مخاص ، مطالب  را  خوب مطرح میکرد، و هم از جایگاه حقوقی خودش آنچه را باید قانونی انجام می داد به وظیفه قانونی خود عمل می کرد تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشم. و برای وی در تمام مراحل زندگی آرزوی موفقیت کنم.
امام جمعه شهر باشت  افزود: یک زمانی نیز برای پرداخت دیه  نیز مقرر گردیده است  که امیدواریم در موعد به مقرر به یک جمع بندی برسیم و این مسلیه نیز خاتمه پیدا کند،و امیدواریم که هیچگاه شاهد چنین اتفاقات ناگواری در سطح شهرستان نباشیم  و نباید فراموش کنیم که ایثار و گذشت خانواده سید ظاهر حسینی  کار کمی نیست ،چون بالاخره یک جوان را از دست داده اند و برای آن هزاران آرزو در سر داشته اند، و کاری که امروزه اقای حسینی انجام داده است جزآ موزه های دینی ما بوده چرا که قران کریم در کنار قصاص عفو گذشت  را به ما گوشزد کرده است.
عبودی در پایان گفت: نقش معتمدین در چنین مسائلی بسیار مهم است  و این بزرگان هدفی  جز صلح و سازش  و قدم خیر در منطقه ندارند، و این عزیزان یک سرمایه اجتماعی برای استان ما محسوب می شوند که نباید نقش آنها نادیده گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار