رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس استان به ٢٧٦نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ٨ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۱۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 18 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس استان به ٢٧٦نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ٨ هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۴۵۶ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۶۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٨ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
وی اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۷۹۴ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ۳۶۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٦٥ درصد نمونه ها  مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های کهگیلویه ( ٣٢درصد)، گچساران( ٢٨ درصد) و بویراحمد ( ١٨درصد)، دنا(٧درصد)، باشت و لنده هرکدام ٦درصد و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بودند. 
دکتر یزدان پناه با اشاره به اینکه برای به نتیجه رسیدن یک واکسن مراحل متعدد و زمانبری لازم است، تصریح کرد: بهترین راه درمان تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب پیشگیری است و مردم تا زمان توزیع یک واکسن قطعی باید رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار دهند. 
وی ادامه داد: هر وقت تجمعات و مراسمات زیاد شوند معمولا حدود یک هفته بعد شاهد افزایش مراجعات و در پی آن افزایش تعداد بستری‌ها، موارد مثبت، موارد بستری در آی.سی.یو و حدود ٢ تا ٤ هفته بعد افزایش مرگ و میرها روی می دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: بی شک با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم استان، افزایش بیماریابی، کنترل و همکاری افراد قرنطینه ای، ردیابی افراد مبتلا و افراد مشکوک، حمایت از افراد مسن و بیماران خاص و دارای بیماری زمینه ای، حمایت از اقشار آسیب پذیر و بهبود کیفیت مراقبت های درمانی شاهد کنترل بیماری در استان خواهیم بود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر یزدان پناه بیان کرد: لازم است که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک توسط همه افراد در سنین مختلف، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات توسط مردم رعایت شود و خودشان کسانی را که رعایت نمی کنند به آنها تذکر دهند تا شاهد روند نزولی این بیماری در استان باشیم. حمایت های مادی و معنوی توسط افراد خیر، همسایه ها و سایر افراد خانواده از کسانیکه در قرنطینه می باشند باعث تحمل بیماری، عدم خروج از قرنطینه، آلوده نشدن سایر افراد جامعه، کاهش بستری ها و... می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار