کارشناس بیماری‌های غیرواگیر معاونت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۷ درصد جمعیت استان به دیابت مبتلا هستند، گفت: نیاز است بیمار‌یابی دقیقی صورت گیرد.
کد خبر: ۹۱۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ 18 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسن عسکرپور در گفت‌وگو با فارس ، گفت :  دیابت شایع‌ترین بیماری ناشی از اختلالات متابولیک است که شیوع آن به افزایش است و  هزینه‌های درمان این بیماری بسیار بالا است.
کارشناس بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تغییر شیوه زندگی به سوی بی‌تحرکی و تغذیه نامناسب در بیماری دیابت تاثیر دارد، اظهار کرد: غلظت قندخون بالاتر از ۱۸۰ میلی‌گرم باعث بیماری دیابت می‌شود.
وی تصریح کرد: افزایش تعداد حجم و دفعات ادرار، تشنگی، ضعف و خستگی، گرسنگی، وله غذا خوردن، تاری دید و خارش پوست و واژن از شایع‌ترین عوامل بیماری دیابت است.
این کارشناس بیماری‌های غیرواگیر با بیان اینکه ۱۱ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال کشور و ۷ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد به دیابت مبتلا هستند، گفت: نیاز است بیماریابی دقیقی در سطح استان انجام شود.
عسکرپور با بیان اینکه جهان مدتی است درگیر پاندمی کووید ۱۹ شده افزود:  دیابتی‌ها به دلیل اختلال در سیستم ایمنی مستعد ابتلا به عفونت‌ها هستند و مبتلایان به دیابت از جمله گروه‌های پرخطر هستند که در صورت ابتلا به ویروس کرونا وضعیت بدتری خواهند داشت.
وی بیان کرد: مبتلایان به دیابت و فشار خون بالا در معرض خطر بیشتری از این ویروس هستند و مشکل در تنفس از عوارض مشترک در این بیماران است.
کارشناس معاونت بهداشت کهگیلویه و بویراحمد توصیه‌هایی هم برای مبتلایان به دیابت برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ داشت و اینکه بیماران قند خون را چک و در صورت علائم سرفه، تب و مشکل تنفسی به پزشک مراجعه کنند.
این کارشناس بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی اطمینان حاصل کنند که به اندازه کافی دارو در اختیار دارند، ضمن اینکه تغذیه سالم بخش اصلی مدیریت دیابت است و مبتلایان در این ایام رژیم غذایی متعادل و متنوعی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار