سوال اساسی که اینجا به ذهن متبادر می شود این است که براستی چرا؟؟ چرا جامعه ما به اینجا رسیده؟ در واکاوی دلایل این چراها به یک کلمه میرسیم،کلمه ای که نه بصورت کامل بلکه میتوان گفت بخش مهمی از این چراها را پاسخ می دهد.
کد خبر: ۹۱۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 20 November 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امیر محبی فر ، بی شک بخشی از جامعه امروز ما بویژه جامعه مدیریتی، چهره ی عریانی از ابتذال سیاسی،فرهنگی و اقتصادی است،تا جایی که هنجارها و ارزش ها دچار وا رفتگی و ضد ارزشها و ناهنجاریها نماد مقبولیت و عقلانیت به شمار می رود.
امروزه در تمام لایه های زندگی اجتماعی تظاهر،تملق،تقدس گرایی و تزویر از اهرمهای لازم برای رسیدن به سعادت و پیشرفت است و در کنار آن صداقت،شفافیت ،پاکدستی به عنوان نوعی از واپسگرایی و بی عرضگی قلمداد میشود.
سوال اساسی که اینجا به ذهن متبادر می شود این است که براستی چرا؟؟ چرا جامعه ما به اینجا رسیده؟
در واکاوی دلایل این چراها به یک کلمه میرسیم،کلمه ای که نه بصورت کامل بلکه میتوان گفت بخش مهمی از این چراها را پاسخ میدهد.
اما کلمه مورد نظر :لمپن ها
لمپن ها، یا همان کسانی که از طبقه فرودست و بی ریشه(اراذل و اوباش) ، برای نیل به قله ی سعادت و پیشرفت، استفاده از همه ابزارها را جایز میدانند،و در این بین برای آنها، نوع این ابزار فرقی ندارد،مهم برا آنها رسیدن به منافع و مقاصد هست،راه رسیدن مهم نیست،اینکه این راه بر مبنای اصول انسانی و اخلاقی باشد یا نه برای آنها فرقی ندارد.
چنین افرادی که اصالتا و بصورت بنیادین دچار سست بنیانی و بی اصالتی بوده اند، در صورت بدست گرفتن کرسی ها قدرت ،ثروت و سیاست ،موجبات ابتذال سیاسی،اقتصادی و فرهنگی جامعه را فراهم نموده تا از این مسیر آرزوها و امیال خود را جامعه عمل پوشیده و از طرفی مروج پلشتی و کژی در جامعه شوند.
در واقع لمپنیزم آفت امروز ابتذال سیاسی،اقتصادی و فرهنگی جامعه ماست و راه برون رفت از این معضل پاکسازی سطوح مدیریتی از لمپن ها و سپردن امور به شایستگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار