آنگونه که مسئولان کشوری این ستاد توضیح داده اند این طرح شامل سه مرحله است که توسط مراکز بهداشت، خانه بهداشت، هلال احمر، بسیج، معتمدین محله، اعضای شورای شهر و روستا، خیرین و سمن ها اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 21 November 2020

«طرح محله محور » جدیدترین طرح مصوب ستاد مقابله با کرونا برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس است که در سطح شهرها و روستاهای کشور اجرا می‌شود. آنگونه که مسئولان کشوری این ستاد توضیح داده اند این طرح شامل سه مرحله است که توسط مراکز بهداشت، خانه بهداشت، هلال احمر، بسیج، معتمدین محله، اعضای شورای شهر و روستا، خیرین و سمن ها اجرا می شود.
در تشریح این طرح آمده است " مرحله اول این طرح مراقبت شامل تشخیص سریع افراد مبتلا، گرفتن تست کرونا و قرنطینه است و همچنین مرحله دوم نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی محله، خانواده و روستا و مرحله سوم؛ حمایت از افراد مبتلا به کرونا اقشار ضعیف توسط نهادهای کمیته امداد، بهزیستی، بسیج، بنیاد ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرد.
جزئیات اجرای طرح در کهگیلویه و بویراحمد 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در تشریح جزدیات اجرای این طرح در استان اظهار داشت: طرح محله محور مقابله با کرونا با نام شهید حاج قاسم سلیمانی بوده و استاندار به عنوان رییس طرح، رییس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان معاون طرح و فرمانده سپاه هر استان به عنوان فرمانده عملیات طرح در نظر گرفته شده‌اند.
احد جمالی افزود: در موضوع عملیات مقابله با کرونا در محلات و مناطق با مشارکت سپاه پاسداران و بسیج، باید محلات متناسب با جمعیت تقسیم‌بندی شود تا در اجرای کار دچار پراکندگی نشویم.
جمالی خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که کادر مراکز بهداشت و نیروهای بسیج و سپاه از مناطق دارند، در اجرای طرح مقابله محله محور با ویروس کرونا از تمام ظرفیت‌ها نظیر حضور متنفذین و معتمدین محلی استفاده شود.
جزدیات اجرای کامل این طرح را در فیلم ببینید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار