"داروی مایفورتیک و سلسپت" بیماران پیوند کلیه در داروخانه‌ها وجود ندارد و همین امر بیماران پیوندی را با مشکلاتی مواجه کرده است.
کد خبر: ۹۱۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 23 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نبود برخی داروها از جمله داروی بیماران پیوند کلیه موجب شده که بیماران دست به دامن رسانه‌ها شوند و از آنها بخواهند این موضوع را به گوش مسئولان علوم پزشکی خصوصا معاونت غذا و دارو "آقای دکتر قائدی" برسانند.
سید سعید راستگو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: بعد از  چهارسال دیالیز که جفت کلیه‌هایم به خاطر سنگساز بودن از کار افتادند چند وقت پیش تنها خواهرم یکی از کلیه‌هایش را به من داد تا به زندگی برگردم اما دو سه ماهی است داروهای پیوند کلیه "مایفورتیک و سلسپت "موجود نیست.
این شهروند که از منطقه سوق شهرستان کهگیلویه مشکل خود را با خبرگزاری فارس مطرح کرد، گفت: اگر این داروها به بیمار نرسد بدن،  کلیه پیوندی را پس می‌زند و کلیه‌ام از کار می‌افتد، ما بیماران خاص همیشه مورد کم‌لطفی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو استان بودیم حالا هم دارویمان را تهیه نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه زندگی ما بیماران خاص به این داروها بستگی دارد، گفت: متاسفانه مسئولان مربوطه برای تهیه داروهای "سلسپت و مایفورتیک" کم‌کاری می‌کنند.
وی ادامه داد: تنها مسئله خودم نیست، زندگی خواهرم هم در معرض خطر است از داروخانه‌های دهدشت و یاسوج تا رئیس بیمارستان دهدشت، رئیس شبکه غذا دارو،  آقای سعیدی مسئول بیماران خاص همه پیگیر شدم اما خبری از دارو نیست.
وی تصریح کرد: استان‌های دیگر هم پیگیری کردیم اما به ما گفتند سهمیه بیمارانمان را به شما نمی‌دهیم دارو را از استان خودتان دریافت کنید.
راستگو عنوان کرد: دو سه ماهی است که گرفتار این وضعیت هستیم این روزها فشارم بالا می‌رود و ما همچنان معطل قول‌ها و وعده‌های پوچ متولیان هستیم، بیماران خاص مورد کم لطفی قرار می‌گیرند ما عضو این جامعه و اجتماع هستیم خانواده داریم تقاضا می‌کنیم مسئولان به ما رسیدگی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار