مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴ عملیات امداد و نجات آبگرفتگی در سامانه بارشی اخیر استان از سوی امدادگران این نهاد انجام شد.
کد خبر: ۹۱۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 28 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،سیدامان‌الله  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:۱۲ مورد از این حوادث در شهرستان باشت و ۲ مورد  نیز در شهرستان دنا انجام شده است.  
وی از ریزش آوار و خسارت به سه خانه روستایی به دلیل بارش های اخیر و آبگرفتگی در شهرستان باشت خبر داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این حوادث با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC مبنی بر ریزش آوار در روستای کوشک ظفر شهرستان باشت بلافاصله ۲ تیم امدادی به محل وقوع حادثه اعزام و ضمن ایمن سازی ارزیابی صحنه حادثه انجام شد.
وی عنوان کرد: بر اثر بارندگی در شهرستان باشت سقف خانه های  قدیمی و کاهگلی روستایی دچار شکاف شده بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:در این حوادث خوشبختانه به کسی آسیب نرسید و نجاتگران جمعیت هلال احمر پس از خارج سازی وسایل و لوازم خانه های مذکور نکات و توصیه های ایمنی را یاد آوری و اقلام امدادی مورد نیاز در اختیار حادثه دیدگان قرار دادند.
وی اضافه کرد؛ همه توان امدادی این جمعیت آماده خدمت رسانی در صورت نیاز است و علاوه بر پایگاه‌های ثابت و سیار هلال‌ احمر، ۳۱ تیم امداد و نجات متشکل از۱۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر نیز در آماده‌باش هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳۱ خودروی کمک‌دار، ۳۵ موتورلجن کش و کف کش برای تخلیه آب واحدهای مسکونی حادثه دیده احتمالی آماده خدمات رسانی است.
وی تاکیدکرد:اطلاعات جامع جمعیتی  هر یک از شهرستان های استان دریافت شده و محلی مناسب و کارشناسی شده برای اسکان اضطراری آماده شده تا در صورت وقوع سیلاب افراد حادثه دیده اسکان داده شوند.
جهان بین به شهروندان توصیه کرد در صورت لزوم برای دریافت خدمات امداد و نجات با شماره تلفن ۱۱۲ ارتباط برقرار کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار