در برخی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شیب زیاد زمین های زراعی، کشت بصورت سنتی و با استفاده از چهارپایان بخصوص الاغ انجام می شود.
کد خبر: ۹۱۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 30 November 2020

کشت سنتی در کهگیلویه و بویراحمد هنوز در برخی نقاط مشاهده می شود البته این شیوه از کشت معمولا در نقاطی که استفاده از ابزارآلات مکانیزه وجود ندارند انجام می شود و شاید عده ای معدود هم وجود داشته باشند که بنابر دلایلی خاص اقدام به کشت سنتی نمایند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کشت سنتی با استفاده از حیوانات ، کاری است طاقت فرسا و طولانی به گونه ای که از نظر زمانی شاید زمینی که با صرف چند روز به صورت سنتی کشت شود تنها در یک یا دو ساعت توسط ادوات مکانیزه کشاورزی انجام شود اما همانگونه که گفته شد کشت سنتی در کهگیلویه و بویراحمد معمولا در زمین هایی که عملا امکان ورود ادواتی مانند تراکتور وجود ندارد ، صورت می گیرد .
کشت این زمین ها توجیه اقتصادی ندارد ضمن اینکه میزان برداشت محصول آن ها با توجه به شرایط زمین و دیم کاری بستگی زیادی به میزان بارش ها و ترسالی دارد و معممولا با کوچکترین وقفه بین دو بارش ، عملا محصولی برداشت نخواهد شد یا کم بازده و بی کیفیت خواهد بود!
در برخی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شیب زیاد زمین های زراعی، کشت بصورت سنتی و با استفاده از چهارپایان بخصوص الاغ انجام می شود.
در ادامه گزارش تصویری از یک کشت سنتی در یکی از شهرستان های کهگیلویه که ایرنا منتشر کرده است  ، آمده است .
برای دیدن در اندازه واقعی روی تصاویر کلیک کنید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار