کد خبر: ۹۲۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 30 November 2020

مدیر آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از برگزاری کلاس‌های حضوری برای دانش‌آموزان در 830 روستای زیر 15 نفر دانش‌آموز استان خبر داد.


جعفر پاشایی اظهار کرد: با توجه به شیوع پاندمی کرونا از شیوه‌های متعددی برای آموزش به دانش‌آموزان در قالب «اطلس دسترسی دانش آموزان به خدمات آموزشی و پرورشی در زمان بیماری کرونا» استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه قطعا مطلوب‌ترین روش برای آموزش برگزاری کلاس‎های حضوری است، تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا طبق تصویب ستاد ملی کرونا مدارس استان باز هستند، اما آموزش‎ها به شکل غیرحضوری ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‎شرقی ابراز داشت: یکی از روش‌های آموزش دانش‌آموزان در این شرایط کرونایی، استفاده از شبکه شاد است و در استان آذربایجان‌شرقی 88 درصد دانش آموزان از طریق این شبکه از خدمات آموزشی و پرورشی بهره‌مند می‌شوند.

پاشایی ادامه داد: روش دوم آموزش تلویزیونی است و تمام دروس مقاطع مختلف تحصیلی توسط معلمان مجرب در شبکه‌های تلویزیونی در اوقات تعیین شده تدریس و چند روز قبل جدول پخش آموزش دروس در شبکه‌های تعیین شده به دانش‌آموزان اطلاع رسانی می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: روش سوم برگزاری کلاس‌های حضوری در مناطقی است که زیر 15 نفر دانش آموز دارند که در 830 روستای استان آموزش‎ها به شکل حضوری البته با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

این مسوول اضافه کرد: روش چهارم ارائه مطالب آموزشی به شکل درسنامه است؛ در این روش گروه‌های آموزشی در ادارات آموزش و پرورش، خلاصه دروس را تدوین کرده و بصورت محتوای الکترونیکی یا مکتوب توسط راهنمایان تعلیمات و یاوران آموزشی به دانش‌آموزانی که به هر دلیل به اینترنت، تبلت، گوشی و تلویزیون دسترسی ندارند ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی توضیح داد: در این روش پس از مطالعه محتوای ارائه شده توسط دانش آموزان، این مطالب از آنها پس گرفته شده و مطالب جدیدی به آنها تحویل داده می‌شود.

پاشایی افزود: روش پنجم هم روش یاریگران آموزش است؛ در این روش اگر دانش آموزی به هر دلیلی نتوانست از چهار شیوه قبلی بهره مند شود، معلمانی را به عنوان یاریگر آموزش مامور کرده‌ایم تا از طرقی مثل تماس تلفنی یا حضور مستقیم در روستا آموزش‌های لازم را به دانش آموزان محروم ارائه دهند.

این مسوول با بیان اینکه هدف ما این است که هیچ دانش آموزی از سیستم تعلیم و تربیت خارج نشود، یادآور شد: تلاش می‌کنیم حمایت های خیران را نیز برای خرید تبلت، تلویزیون و گوشی هوشمند برای دانش آموزان محروم جلب کنیم، بهرحال هنوز به حالت ایده آل نرسیده‎ایم و دانش آموزان بسیاری هستند که تبلت یا گوشی ندارند.فترس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :