معاون دانشگاه علوم پزشکی
بانشی : اطلاع رسانی در خصوص طرح شهید سلیمانی باید به گونه ای باشد که یک انقلاب در سطح جامعه ایجاد کند .
کد خبر: ۹۲۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ 01 December 2020

اولین نشست هماهنگی کمیته آموزشی طرح شهید سلیمانی به ریاست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص عملکرد این دانشگاه در مقابله با کوئید ۱۹ گفت : شاخص نمونه گیری در استان ما بالا و هدفمند بوده است .
محمد مهدی بانشی افزود : ما در خصوص موضوعات بهداشتی موارد را از نگاه فنی می بینیم .
بانشی ادامه داد : در شهرستانی یکی از سیاسیون با انتقاد خطاب به من گفت «بیمارستان ما کشتارگاه است» وقتی از وی پرسیدم که چرا چنین حرفی می زنید پاسخ می دهد که بیا در فلان رسانه چنین موضوعی نوشته شده است ! که به این چهره سیاسی گفتم ، من روی مقاله کار نمی کنم ، کار من فنی است و از نظر من عملکرد بیمارستان شما طبق آمار نسبت به حتی کشور از بهترین ها است.
بانشی افزود : هر گاه موضوعات فنی باشد من ساعت ها بحث می کنم اما در خصوص گزارشات رسانه ای که مبتنی بر برداشت های شخصی یا دیگر موارد و هدف تخریب باشد ، خیلی دخالت نمی کنم!
وی گفت : در خصوص مسائل فنی مرتب جلسه داریم ، ما حتی برای دلیل تعداد مرگ و میر کم هم چندین جلسه گذاشتیم و پیگیر بودیم که چرا اینقدر مرگ و میر کرونایی در استان نسبت به دیگر مناطق کشور کم است با این فرض که نکند ما از مرگ هایی غافل بوده باشیم چرا که نرخ مرگ و میر کشوری بالای ۵ درصد اما در استان بیش از ۱ درصد است.
بانشی ضمن انتقاد از انتشار برخی تخریب ها ، گفت : برداشت های شخصی با تیترهای بزرگ و روحیه خورد کن برای دقایق نود مبارزه با کرونا که پرسنل خسته هستند ، مفید نیست.

انقلاب شهید سلیمانی در استان / بانشی : به مباحث غیر فنی پاسخ نمی دهم / بیمارستانی که کشتارگاه نبود !


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در بخش دیگری از سخنانش گفت : در حالی که بیماری در حال گسترش بود و صعود ، شیب تند پیدا کرد ، جنگ ‌با کرونا هم خانه به خانه و به قول نظامیان جنگ شهری شد ، طرح شهید سلیمانی تصویب شد.
وی ادامه داد : این طرح چند هدف بزرگ از جمله کاهش بستری و مرگ را پیگیری می کند که مستلزم بیماریابی و کنترل شیوع است .
بانشی گفت : در طرح شهید سلیمانی تلاش شده با استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها و بسیج مردم ، کار مقابله با بیماری انجام گیرد که در این طرح راهبرد فرهنگ سازی و آموزش است.
وی گفت : خوشبختانه با کاهش آمار در ابتدای مطرح شدن این طرح امیدواریم با اجرای کامل ، کاهش مبتلایان را به کف برسانیم .
وی گفت : در طرح شهید سلیمانی ، فرهنگ‌سازی عمومی برای ماندن در خانه ، آموزش فاصله گذاری اجتماعی و چگونگی مقابله با این ویروس در خانه ، محله و اجتماع مد نظر است.
بانشی با اشاره به لزوم ماندن در خانه ، ادامه داد : با توجه به وجود ظرفیت های فضای مجازی ، می توان بسیاری از کارها و دید و بازدیدها را از طریق مجازی انجام داد.
وی افزود : در حالی که جلوگیری از تجمعات مهمترین شاخص در کنترل بیماری بود ، دیدیم که اتفاقاتی در این چند مدت رخ داد مانند ثبت نام خودرو ، هجوم به بانک ها ، صف های خرید مرغ ، دورهمی های خانوادگی ، تشییع و عروسی ها که همگی باعث افزایش گسترده بیماری شد.
بانشی ادامه داد : آموزش و اطلاع رسانی برای حضور در اماکن باید مورد نظر باشد ضمن اینکه باید سبک زندگی برای دوران کرونا تغییر کند .
وی ادامه داد : به نظر می رسد ، باید بسیاری از فرهنگ های غیر ضرور را برای آینده کنار بگذاریم .

بانشی به لزوم برنامه ریزی برای موفقیت طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت : اطلاع رسانی در خصوص طرح شهید سلیمانی باید به گونه ای باشد که یک انقلاب در سطح جامعه ایجاد کند .
وی با اشاره به اختصاص ۱۶ مرکز مقابله با کرونا در سطح استان ، ادامه داد : نباید همه مراکز بهداشتی در خصوص مقابله با ویروس آلوده شوند . مراجعات تنها به این ۱۶ مرکز باشد که در صورت لزوم می توانیم آن ها را افزایش دهیم.
بانشی افزود : در ورودی ادارات و مراکز تجاری مانند پاساژها افرادی باید کد ملی ارباب رجوع را کنترل کنند تا بتوانیم مبتلایان را شناسایی و از ورود آن ها جلوگیری کنیم .
معاون دانشگاه علوم پزشکی در پایان گفت : سه تیم نظارتی با عضویت نیروهای بهداشت و حمایتی هم با کمک نیروهای بسیج ، نظارت بر پروتکل ها با توجه به رنگ مناطق را در طرح شهید سلیمانی بر عهده خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار