حسنی معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان های کهگیلویه وبویراحمد:
سید عیسی حسنی :مقوله تربیت و برنامه های فرهنگی در زندان های استان شالوده امنیت و انضباط در زندان هاست.
کد خبر: ۹۲۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 05 December 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ازبرگزاری مستمر اقدامات و فعالیتهای فرهنگی در مراکز تأمینی و تربتیی استان با رعایت اصول بهداشتی خبر داد.
بر اساس این گزارش سید عیسی حسنی با اعلام این خبر افزود:مقوله تربیت و برنامه های فرهنگی در زندان های استان شالوده امنیت و انضباط در زندان هاست.
وی اظهار داشت:سیاست سازمان زندان ها از پیاده سازی برنامه و فعالیتهای فرهنگی ، تربیتی و اصلاحی در زندان ها تغییر نگرش زندانیان، پذیرش هناجارهای جامعه و مشارکت آنان در فعالیتهای اجتماعی و پایه گذاری زندگی شراقتمندانه است.
این مقام مسؤل خاطر نشان کرد: توسعه فعالیتهای فرهنگی در زندان های استان که بر پایه تقیدات مذهبی، آموزه های و برنامه های دینی است باعث آرامش روحی زندانیان همراه با ارتقاء امنیت در این مراکز بازپروری است.
حسنی با بیان اینکه فعالیتهای فرهنگی تربیتی در زندان ها حتی در این ایام کرونا تعطیل نیست افزود:با رعایت پروتکل های بهداشتی و اصل رعایت اجتماعی به طور مستمر اقدامات و فعالیتهای فرهنگی و تربیتی از جمله کلاسهای قرآنی، جلسات احکام، محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری و استانی، دعوت از روحانیون و اساتید برجسته اخلاق،کلاسهای اعتقادات، مناسبتهای ملی و مذهبی ، مهارتهای اساسی زندگی،کتاب و کتابخوانی، مسابقات فرهنگی، برنامه های ورزشی و تربیت بدنی و...برگزار می گردد.
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه اصل امنیت درزندان ها بر پایه برنامه های فرهنگی نیز استوار است خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در زندان ها و ترغیب و تشویق زندانیان در برنامه های فرهنگی و تربیتی ، ضمن پر کردن اوقات فراغت آنان به باز اجتماعی کردن، توجه به ارزش ها، بازگشت به سرشت و کردار پاک خویشتن ، دوری از هر گونه ناهنجاری، آسیب ها و اقدامات بزهکارانه و بالاخره بازگشت به زندگی سالم در جامعه و حضور در خانواده با همکاری همکاران دلسوز خود در امور زندانبانی اهتمام زیادی صورت گرفته است.
سید عیسی حسنی در ادامه به تشکیل کارگروههای آسیبهای اجتماعی از سوی معاونت فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگسری کل استان برای زندانیان و خانواده های آنان اشاره نمود و مهمترین مباحث مطرح شده در این کارگاه ها را اعتیاد، علل گرایش به اعتیاد، تبعات و پیامدهای مصرف مواد مخدر، عوامل زمینه ساز گرایش فرد به مواد مخدر، ازدواج‌های ناموفق و طلاق و مفاسد اجتماعی برشمرد و گفت: این کارگاه‌ها گام مثبتی در راستای واکسینه کردن زندانیاو خانواده‌های آنان خواهد داشت.
وی افزود: این کارگاه ها با حضور اساتید مجرب در زمینه های مختلف و با هدف حفظ ارتقاء سلامت جامعه و پیگشیری از آسیب های اجتماعی در مسیر توانمندسازی زندانیان و خانواده آنان برگزار شده که نتایج خوبی در باز جتماعی شدن و نگاه خوبی به زدگی در آنها ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار