فرماندار شهرستان لنده در گفتگوی اختصاصی با تابناک؛
متاسفانه باید بگویم تا چند ماه پیش آماری اگر بخواستیم ارایه بدادیم باید میگفتیم ۹۵ درصد از روستاهای لنده محروم از شبکه های اینترنت پرسرعت و برخی از مناطق حتی آنتن دهی تلفن همراه در آنها به سختی انجام می گرفت.
کد خبر: ۹۲۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹ 09 December 2020

رشد و توسعه زیر ساخت های مخابراتی در لنده طی یک سال گذشته+تصاویر

تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ توسعه زیرساخت های مخابراتی در این سالها یکی از مولفه های اساسی رشد و ارتقا سطح زندگی عنوان می شود. در واقع میزان رشد و پیشرفت متوازن به میزان کارآمدی زیر ساخت های این بخش بستگی دارد.

هر چه توان مناطق مختلف کشور در زمینه استحکام زیرساخت های توسعه ای بخصوص مخابرات تقویت شود قطعا می توان انتظار بهبود و تسهیل شرایط زندگی را نیز داشت.
رشد و توسعه زیرساخت های ارتباطی بویژه آی تی در کشور و حتی روستاها قریب به ۱۵ سال است که جهش ویژه ای داشت امّا متاسفانه اینجا در شهرستان لنده همچنان روستاهای زیادی داریم که منتظر اقدام مسئولین هستند.

جدایی از نیاز روزانه مردم به شبکه های اینترنت این روزها بخش پر جمیعتی از جامعه یعنی معلمان و دانش آموزان نیازمند این شبکه ی ارتباطی هستند. نیازی ضروری که اگر محقق نشود خسارات جبران ناپذیری به خانواده ها وارد خواهد شد.

کرونا همچنان در جهان می تازد و راهی جز فاصله گذاری اجتماعی در وضعیت فعلی وجود ندارد. فاصله گذاری که باعث شد فرزندان ما از مدرسه و معلم دور شوند و تنها راه پیش رو  و کمتر کردن این دوری اینترنت است.

با نگاهی به شهرستان لنده و بررسی زیر ساخت های مخابراتی کاملا مشهود است که روند توسعه ای در این حوزه بسیار ضعیف و متاسفانه در سالهای گذشته اقدامات خاصی در این شهرستان خصوصا روستاها صورت نگرفت و حتی بخش های از شهر و شهرک های چهارگانه لنده نیز محروم از پوشش شبکه های مخابراتی هستند.

در همین راستا به سراغ فرماندار لنده رفتیم تا آخرین اقدامات توسعه ای و برنامه های در دستور کار دولت در بخش زیر ساخت های مخابراتی شهرستان لنده را جویا شدیم.

رشد و توسعه زیر ساخت های مخابراتی در لنده طی یک سال گذشته+تصاویر

سید خدادوست موسوی فرماندار لنده در این گفتگو با تایید اینکه در سال های گذشته شهرستان نتوانست در حوزه مخابرات و شبکه های ارتباطی به توسعه لازم برسد گفت؛ متاسفانه باید بگویم تا چند ماه پیش آماری اگر بخواستیم ارائه بدادیم باید میگفتیم که ۹۵ درصد از روستاهای لنده محروم از شبکه های اینترنت پرسرعت هستند و برخی از مناطق حتی آنتن دهی تلفن همراه به سختی انجام می گرفت.

فرماندار لنده گفت؛ سبک زندگی تحت تاثیر رشد روزافزون شبکه های ارتباطی تغییر و همه میدانیم سالهاست روند بسیاری از امورات مردم به برکت این نعمت تسهیل گردید اما متاسفانه شهرستان لنده علی رغم نیاز نتوانست همپای بسیاری از مناطق در این حوزه رشدی داشته باشد.

وی افزود؛ طی یک سال اخیر به جد همان اندازه که پیگیر پروژه های مهمی چون راه و آب و برق بودیم توسعه زیر ساخت های مخابراتی را نیز در دستور کار قرار دادیم و با پیگیری های مستمر تعامل و همکاری قابل تقدیر استاندار محترم، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی و مجموعه مخابرات استان در راس مدیر کل محترم این مجموعه توانستیم بسیاری از روستاهایمان را زیر پوشش شبکه های نسل جدید اینترنت پرسرعت ببریم.

فرماندار لنده با ارائه آماری در این حوزه و آنچه در دستور کار است بیان داشت؛ ۹۵ درصد مناطق این شهرستان تا پیش از سال ۹۸ محروم از شبکه های اینترنت پرسرعت بودند و خوشبختانه امروز با نصب دکل های مستقل در چندین نقطه بخش عظیمی از مردم ما در روستاهای پرجمعیت  از نعمت اینترنت پرسرعت بهرمند شدند.

سید خدادوست موسوی گفت؛ در ماه های گذشته مناطق همجوار شهر (شهرک های سرآسیاب و فجر، و بخش های از شهر لنده ارتقا یافتند و یک سایت سیار همراه اول به شهر لنده اختصاص یافت.

وی گفت؛ در دو روستای بزرگ قیام و مالملا اینترنت این روستاها ارتقا و بزودی مشکل اینترنت دیگر روستای بزرگ ما یعنی ایدنک حل میشود.

فرماندار لنده به دیگر روستاهای حومه غربی نیز اشاره و گفت؛ نصب دکل در  روستای صفی خانی در دست اجراست که با بهره برداری از آن بیش از ۱۰ روستای کوچک و بزرگ از جمله منطقه چهار راه آل طیب زیر پوشش اینترنت پرسرعت 3j می روند.

سید خدادوست موسوی به مناطق عشایری هم اشاره و گفت؛ در ادامه پیگیری ها مناطق عشایری نیز در دستور کار قرار گرفت و مجوز یک سایت ایرانسل از وزیر محترم گرفته شد.

ایشان با اشاره به منطقه ی گردشگری موگرمون و لزوم توسعه زیر ساخت های مخابراتی در این منطقه نیز گفت؛ با توجه به گستردگی منطقه رفع مشکل آن از طریق های وب و ایرانسل در دستور کار است.

فرماندار لنده در ادامه تشریح مجموعه اقدمات توسعه ای در حوزه مخابرات شهرستان به روستاهای بزرگ مونه، شیتاب و دم اشکفت اشاره و گفت؛ روز گذشته از عملیات اجرایی نصب دکل این مناطق بازدید داشتیم که انشالله بزودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

سید خدادوست موسوی در پایان با اشاره به بهرمندی بیش از ۸ هزار نفر جمعیت این شهرستان در سال ۹۸-۹۹ از شبکه پرسرعت اینترنت یادآور شد؛ نباید فراموش شود که این همه اقدمات با همه مشکلات پیش رو و وضعیت سخت اقتصادی کشور انجام گرفت که نشانگر نگاه ویژه دولت به توسعه زیر ساخت های مخابراتی در مناطق روستایی و بهرمندی آحاد جامعه از نعمت نسل جدید شبکه های ارتباطی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار