شاید شما هم قصه ی تشنگی برخی روستاهای لنده را شنیده باشید. روستاهای که در زمستان از آب باران و تابستان منتظر تانکر های آبرسان هستند و مدیری که همچنان از نبود منابع مالی مینآلد!
کد خبر: ۹۲۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵ 13 December 2020

جیب این مدیر کی پر میشود!

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد؛ برخی روستاهای حومه غربی لنده سالهاست در تامین آب شرب مشکل دارند.

روستایی مانند دم تنگ عروه که به گفته ی یک عضو شورای شهر در زمستان آب باران را استفاده میکنند و تابستان روزها منتظر می مانند تا بلکه تانکرهای آبرسان به فریاد آنان برسند.
این مشکل البته به روستای دم تنگ در این شهرستان تنها مربوط نمیشود و در چند صد متری این روستا اهالی روستای گگ احمد و سه روستای دیگر نیز چنین مشکلی دارند.

آنچه برای همه قابل درک است وضعیت اقتصادی فعلی دولت است امّا جای سوال است وقتی نهادی حاضر میشود به یک اداره و دستگاه دولتی کمک کند و در طرحی مانند آبرسانی حاضر به مشارکت میشود چرا از این موقعیت استفاده نمیشود.

براساس آنچه در ماه های گذشته اعلام شد طی تفاهم نامه ای در راستای آبرسانی به روستاهای حومه غربی لنده مقرر گردید تا با مشارکت بنیاد و آبفا مشکل آب شرب ۸ روستای حومه ی غربی لنده رفع گردد.

پروژه ی آبرسانی به حومه ی غربی لنده شامل روستاهای دره بنگ، صفی خانی، نرگسی و گندم زار آغاز میشود و اما خبری از آبفا نیست.

شش کلیو متر خط انتقال کار و با احداث یک مخزن چند هزار لیتری برای همیشه مشکل آب شرب این ۴ روستا رفع خواهد شد.

اما تکلیف ۴ روستایی دیگر چه میشود! جای سوال است در طرف مقابل نقش آبفا که متولی اصلی است چه میشود!؟

جیب این مدیر کی پر میشود!

آنچه قابل تامل است حضور پررنگ مدیر آبفای لنده در بازدید های میدانی از روستاهاست! حضوری تا اینجای کار فیزیکی امّا با جیبی خالی که حتی توان مشارکت در یک طرح آبرسانی شش کیلومتری را ندارد.

باید اشاره شود که در کنار مشکل آب شرب روستاهای بخش مرکزی که در این گزارش از آنها گفته شد روستاهای مانند گرده کلات در بخش موگرمون نیز سالهاست مشکل آب دارند و پروژه بزرگ مخزن آب در قسمت غربی شهر لنده سالهاست به دلیل عدم تامین بموقع منابع مالی روند تکمیل و بهره برداری از آن به درازا کشیده شد و همچنین آبدارانی که حقوق آنها بموقع پرداخت نمیشود.

لنگی کار و نبود منابع مالی در آبفا برای لنده تا جایی پیش رفت که کارهای خوب در دیگر حوزه ها تحت و شعاع قرار گرفته و می بینیم بیشتر نقدها و مطالبه گری ها در همین حوزه آبفا است.

باید منتظر ماند و دید در مدت باقی مانده از حضور بنیاد مستضعفان-علوی در لنده مجموعه آبفای استان کی و چه زمان میخواهند از مدیر و مجموعه خود در لنده حمایت کنند و این روند کند خدمت رسانی چه وقت سرعت میگیرد!؟

جیب این مدیر کی پر میشود!

جیب این مدیر کی پر میشود!

جیب این مدیر کی پر میشود!

جیب این مدیر کی پر میشود!

جیب این مدیر کی پر میشود!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار