سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی از صبح چهارشنبه (۲۶ آذرماه)‌ تا اواخر وقت پنج‌شنبه (۲۷ آذرماه) در ۱۰ استان کشورهشدار داد.
کد خبر: ۹۲۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 14 December 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: بارش باران در مناطق جنوبی، گاهی وقوع رعد و برق، وزش باد و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف چهارشنبه (۲۶ آذرماه) برای استان‌های لرستان، نیمه شمالی خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب اصفهان، جنوب مرکزی، جنوب همدان، شمال چهارمحال و بختیاری و پنج‌شنبه (۲۷ آذرماه) برای جنوب شرق لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر پیش‌بینی می‌شود.
در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، سختی تردد در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به بازگشایی آبروهای درون شهری و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های برف‌روبی برای جاده‌های کوهستانی و مناطق سردسیر، انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها و غیره، پرهیز از رفت وآمدهای غیر ضروری به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، امتناع از هر گونه تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و آمادگی سازمان‌های امداد رسان توصیه می‌کند.
به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار