گزارش ویژه تابناک کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز ضمن بازدید از دانشگاه علوم پزشکی طی نشستی با رئیس ، معاونین و کارشناسان این دانشگاه ، آخرین وضعیت مدیریت کرونا ، اقدامات ، کمبودها و موفقیت های دستگاه پیشانی مقابله با کوئید 19 را مورد بررسی قرار داد و پس از آن هم از پروژه یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج بازدید کرد.
کد خبر: ۹۲۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 14 December 2020

استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز ضمن بازدید از دانشگاه علوم پزشکی طی نشستی با رئیس ، معاونین و کارشناسان این دانشگاه ، آخرین وضعیت مدیریت کرونا ، اقدامات ، کمبودها و موفقیت های دستگاه پیشانی مقابله با کوئید 19 را مورد بررسی قرار داد و پس از آن هم از پروژه یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج بازدید کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در نشست دانشگاه علوم پزشکی رئیس ، معاونین و کارشناسان دانشگاه گزارشی از عملکرد ، اقدامات ، مشکلات و برنامه های آینده بخش تحت مدیریت خود را بیان کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت : کهگیلویه و بویراحمد ، در سطح کشور و پس از استان فارس ، دومین استان برتر در زمینه مقابله با کرونا بوده است این در حالی است که استانی مانند فارس یکی از قطب های پزشکی منطقه است و بسیاری از بیماران کشورهای خارجی به این استان مراجعه می کنند اما کهگیلویه و بویراحمد ، کمترین امکانات پزشکی را دارد.
حسین کلانتری با اشاره شاخص های موفقیت مدیریت کرونا در استان افزود : در آمارها میزان کشندگی در جهان 2.3، در کشور 4.9 و در استان 1.7 بوده که نه تنها از میانگین کشوری بلکه به مراتب از میانگین جهانی نیز کمتر هستیم و این نشان می دهد که استان در مدیریت کرونا موفق بوده است .

کلانتری با اشاره به گذشت حدود 10 ماه از شروع کار ستاد مقابله با کرونا در استان افزود : استان ما به صورت ، گسترده ، پراکنده ، فراگیر اما هدفمند اقدام به بیماریابی می کرد به گونه ای که همزمان همه شهرها ، بخش ها و روستاها تحت مدیریت ستاد مقابله با کرونا بود .

وی مهمترین رکن موفقیت در مقابله با کرونا را مردم دانست و ادامه داد : خوشبختانه علیرغم برخی سهل انگاری ها از جمله در خصوص مراسمات عروسی ، عزا و دورهمی ها ، اما موفقیت های خوبی داشتیم که این موفقیت ها مرهون همکاری مردم است.

کلانتری افزود : همیشه وزیر بهداشت اعلام می کرد که بسیار نگران وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم چرا که این استان در مجاورت استان هایی با شیوع بسیار بالا قرار دارد اما خوشبختانه استان ما با وجود امکانات کم از همان ابتدا با از خودگذشتگی پرسنل درمانی و مدیریت خوب دستگاه های مسئول و از همه مهمتر همکاری مردم ، حتی پیک 1 و 2 شیوع که در خیلی از استان ها بود را نداشتیم .

وی در ستایش از عملکرد استان در مقابله با کرونا به این نکته اشاره کرد در حالی که زنجان استان پایلوت کشور برای مقابله با کرونا است و بی شک امکانات برای آن گسیل می شد و یا فارس که قطب پزشکی کشور و منطقه با آن همه امکانات است اما ما در کنار این دو استان برخوردار جز 3 استان برتر مقابله با کرونا هستیم که جای تقدیر از همه پرسنل درمانی و دانشگاه علوم پزشکی دارد . ضمن اینکه نباید فراموش کنیم اگر مردم همکاری نمی کردند ما هیچ توفیقی به دست نمی آوردیم و به شدت به این همکاری برای آینده پیش رو و کنترل بیماری نیاز داریم.

استاندار با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان گفت : از همین حالا هم برکات این طرح در استان مشاهده می شود اما همه باید تلاش کنیم تا این طرح به طور کامل اجرا شود.

کلانتری افزود : این طرح می تواند ما را در مسیر موفقیت کامل قرار دهد اما در بخش های حمایتی به خصوص برای خانواده هایی که درگیر کرونا یا قرنطیه بودند نیاز به تلاش و حمایت بیشتری وجود دارد.

حسین کلانتری در ادامه از پروژه یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج بازدید کرد و در بخش اول سخنان خود در محل این یادمان گفت : امروز می خواهم خبر خوش کرونایی برای شما داشته باشم و آن اینکه طی این مدت توانستیم میزان شیوع در استان و بستری ها را 50 درصد کاهش دهیم .

کلانتری در بخش دوم سخنان خود در محل یادمان شهدای گمنام یاسوج گفت : فاز اول این یادمان در سالگرد شهادت سردار سلیمانی در استان افتتاح خواهد شد .

کلانتری با اشاره به 13 در ماه سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به دستگاه های متعهد در تکمیل پروژه اظهار داشت : 12 دی ماه فاز اول را تکمیل شده تحویل می گیرم و هیج بهانه ای را از هیچ مسئولی نمی پذیرم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار