معاونت دعاوی بانک تجارت کشور با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آینده این واحد تولیدی صنعتی با آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج تبادل نظر کرد.
کد خبر: ۹۲۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 15 December 2020

یکی از موضوعاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌های اخیر مورد مطالبه‌گری اقشار محتلف قرار گرفته بحث واگذاری‌های مساله‌دار است که سر و صدای زیادی در سطح استانی و ملی به پا کرد و یکی از این واگذاری‌ها مربوط به کارخانه قند یاسوج قدیمی‌ترین واحد صنعتی در استان است.

کارخانه قند یاسوج که نماد صنعت استان و به ویژه شهر یاسوج است قدمتی چند دهه‌ای دارد و مردم در شرایط سخت اقتصادی امروزی چشم به ایجاد اشتغال در چنین واحدهایی دارند.

در همین خصوص بعد از کش و قوس‌های فراوان و بررسی پرونده این واگذاری در مجامع قضایی استانی و کشوری حکم ابطال واگذاری به صورت رسمی صادر شده و اکنون همه چشم انتظار بازگشت آن به چرخه تولید و اشتغال هستند.

به همین منظور اویسی معاونت دعاوی بانک تجارت کشور با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آینده این واحد تولیدی صنعتی با آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج تبادل نظر کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نماینده بانک تجارت با قدردانی از رئیس کل دادگستری و مجموعه قضایی استان به دلیل همکاری گسترده در تعیین تکلیف این واحد راکد تولیدی اظهار کرد: خریدارهای مختلفی تاکنون بر خرید این واحد صنعتی با بانک تجارت وارد مذاکره شده‌اند اما دیدگاه کلی بانک تجارت این است که کارخانه به مجموعه‌ای واگذار شود که به دنبال منفعت عمومی باشد و این چراغ برای همیشه روشن بماند.

اویسی اظهار کرد: هدف بانک تجارت بعد از مشکلاتی که برای این واحد صنعتی پیش آمد صرفا سود نیست بلکه به دنبال آن هستیم که نماد صنعت یک استان دوباره زنده و پویا در خدمت تولید در سال جهش تولید قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس با مجموعه‌ها و سازمان‌های مختلفی وارد مذاکره شده‌ایم و در همین راستا استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به جد پی‌گیر موضوع بوده و به دنبال راه‌ا‌ندازی مجدد کارخانه و پیوستن به چرخه تولید است.

اویسی گفت: هر چند خط تولید کارخانه به 50 تا 60 سال پیش باز می‌گردد اما با این اوصاف قابلیت‌‌های بالایی دارد که در کمتر واحد تولیدی از این دست چنین ظرفیتی وجود دارد و استان نیز تشنه چنین ظرفیتی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال جوانان جویای کار است.

این مسوول در بانک تجارت با درخواست از نماینده ولی‌فقیه برای ورود به این موضوع و ایجاد آینده‌ای روشن جهت پیوستن کارخانه قند یاسوج به تولید و اشتغال تصریح کرد: مجوز مهر شرکت را گرفته‌ایم که به نام بانک ثبت شود و کارهای ثبتی آن نیز عن قریب انجام می‌شود.

معاونت دعاوی بانک تجارت در این نشست با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج هم ظرفیتی عالی برای تولید دارد و هم می‌توان از اراضی آن به خوبی برای کمک به توسعه و رونق شهر یاسوج استفاده کرد افزود: با این املاک می‌توان مجتمع‌های تجاری بسیار خوب و درآمدزا ایجاد کرد در حالی که در مرکز استان از این دست مجتمع‌ها به چشم ندیدم تا با ایجاد 100 تا 200 واحد صنفی 400 تا 500 خانوار از این محل ارتزاق کنند.

اویسی ادامه داد: در صحبت‌هایی که با برخی مجموعه‌ها و سازمان‌ها داشتیم به آن‌ها گفته‌ایم که در صورت خرید کارخانه قند یاسوج اینجا صرفا یک واحد تولیدی نیست بلکه می‌توان از اراضی آزاد آن جهت ایجاد مجتمع مسکونی جهت محرومان و نیازمندان هم استفاده کرد به نحوی که می‌توان تا 200 واحد آپارتمانی برای قشر جوان در آن پیش‌بینی کرد.

این مسوول در بانک تجارت در ادامه اظهارات خود با اشاره به این که بانک تجارت برای چنین اهدافی وام و تسهیلات خوب و ارزان قیمت هم در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد افزود: بانک همه بسترها را برای سرمایه‌گذاری آماده می کند و در اختیار خریدار قرار می‌دهد در سال‌هایی که مردم در تنگنای معیشتی قرار دارند باید در استان از چنین ظرفیت بزرگی به خوبی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در رایزنی‌ و نشست با برخی افراد خریدار کارخانه به این موضع پی بردیم که عده‌ای با هدف خرید کارخانه به دنبال اهدافی غیر از ایجاد اشتغال و تولید و تنها به دنبال دست یافتن به اراضی و قطعه‌بندی و فروش آن هستند که بانک تجارت با چنین خریدارانی و با چنین نیاتی وارد معامله نشد.

سرانجام تلخ تولید و اشتغال در کارخانه قند یاسوج/برخی به نام سرمایه‌گذار دنبال فریب هستند

در ادامه این نشست آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از پی‌گیری‌های خوب بانک تجارت جهت به سرانجام رسیدن وضعیت کارخانه قند یاسوج اظهار کرد: این واحد تولیدی نماد صنعت در مرکز استان به شمار می‌رود که مردم همواره انتظار فعال شدن آن را داشته و رکود آن را برنمی‌تابند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهداف و نیات برخی افراد از دستیابی به چنین واحدهایی گفت: عده‌ای تنها به دنبال چنگ انداختن به روی نقاط حساس و اراضی چنین واحدهایی هستند و نیت تنها تصرف است که چنین اهدافی به اشتغال و تولید در کشور و استان ضربه مهلک وارد می‌کند.

امام جمعه مرکز استان با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی با حضور در راس قوه قضاییه مردم را امیدوار کرده و اقدامات بسیار خوبی جهت باز پس گیری این واحدها انجام داده است افزود: سرمایه‌گذار نیابد به دنبال فریب باشد و امروز گزارشات ارزشمندی از بانک تجارت شنیدیم که جای امیدواری برای بازگشت تولید و اشتغال به این واحد صنعتی داریم.

حسینی با بیان این که کارخانه قند یاسوج محل امید بسیاری از جوانان بیکار در استان است افزود: تعداد زیادی کارگر در این کارخانه کار می‌کردند اما تولید و اشتغال جلوی آن‌ها پرپر شد و همین موجب گردید که آستانه تحمل خود را از دست داده و مطالبه‌گری کنند تا این که دستگاه قضا وارد میدان عمل شود.

نماینده رهبری در استان با این که به جد مشکل واحدهای تولیدی صنعتی در استان را پی‌گیری می‌کنیم و از استاندار و معاون اقتصادی وی جهت کمک به رونق تولید قدردانی می‌شود افزود: چنین کارهایی مردم را خوشحال و از همه مهم‌تر امیدوار می‌کند که تا حصول نتیجه نهایی واگذاری آن به متقاضیانی که تنها به دنبال رونق تولید هستند به سهم خود از هرگونه کمکی دریغ نخواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار