رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک از انتقال موزه سنگ و گوهر شهر اراک به خانه تاریخی با همکاری شهرداری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 15 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمدعلی آقازیارتی در جلسه کارگروه مهر و میراث که به میزبانی این اداره کل برگزار شد افزود: این موزه با همکاری شهرداری اراک به زودی به خانه تاریخی و مکانی مناسب انتقال داده می شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک یادآورشد: موزه سنگ و گوهر اراک از موزه‌های خصوصی این شهر و اولین موزه با آلبوم متنوعی است که بیش از ۳۵۰گونه ارزشمند انواع سنگ‌های تزئینی شامل گرانیت،مرمریت، تراورتن، مرمر و مجموعه کانی‌های کم نظیری از کانی‌های کرومیت، منیزیت، آزبست، هونتیت در کنار ذخایر فلزی مس، طلا، سرب، قلع و تنگستن … و خاکهای صنعتی ارزش منطقه را به وضوع نشان می‌دهد و از آنجائیکه در این موزه سنگهای بسیار باارزشی نگهداری می‌شود این موزه نیازمند مکانی مناسب، درخور و امن انتقال داده شود.
آقازیارتی افزود: مجموعه تخصصی سنگ و گوهر اراک به همت علی غفاری يکي از هنرمندان صنايع‌دستی استان مرکزي که موفق به دريافت مهر اصالت شده در سال۱۳۹۰ راه‌اندازی شده است و حاصل بیش از ۲۰سال فعالیت حرفه‌ای او است و تاکنون در منزل مسکونی این شخص نگهداری و مورد بازدید گردشگران بوده و از این پس با همکاری شهرداری اراک در یک مکان مناسب، در معرض دید بازدید کنندگان و گردشگران قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان اراک تاکید کرد : در جلسه کارگروه مهر و میراث شهرستان اراک همچنین پیشنهاداتی برای ساماندهی وضعیت زیرساختهای گردشگری در تالاب میقان ارائه و تصمیم بر این شد با همکاری شهرداری اراک و دهیاری روستای ترمز و اداره کل میراث فرهنگی با در نظر گرفتن محافظت و نکات محیط زیست، کمپ گردشگری احداث شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار