معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
صمیمی دوست گفت: پتروشیمی دهدشت به طور کامل و بدون هیچ مشکلی روی ریل کار قرار گرفته و هیچ گونه محدودیت مالی در مسیر پروژه وجود ندارد.
کد خبر: ۹۲۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲ 16 December 2020
به گزارشتابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲۶ آذر) به همراه نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس، فرماندار شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولان کشوری و استانی، مدیرعامل پتروشیمی و نمایندگان مسئولان شرکت پترو پارس از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد.
«سید حشمت الله صمیمی دوست» در این بازدید بر اهمیت این پروژه تاکید کرد و گفت: پتروشیمی دهدشت به طور کامل و بدون هیچ مشکلی روی ریل کار قرار گرفته و هیچ گونه محدودیت مالی در مسیر پروژه وجود ندارد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخی قاطعانه به اما و اگرهای پتروشیمی دهدشت، تصریح کرد: پتروشیمی در شرایط فعلی هیچ گونه مشکلی ندارد.
وی پیشرفت فیزیکی پروژه را ۲۲ درصد و حجم سرمایه گذاری ریالی و ارزشی این پروژه را بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و ۱۴۰ میلیون یورو دانست و اظهار کرد: به لحاظ تامین مالی در بخش ارزی و ریالی هیچ گونه مشکلی در اجرای این پروژه وجود ندارد.
صمیمی دوست با بیان اینکه در این پروژه در بخش های مختلف برای ۲۷۰ نفر اشتغال زایی شده، خاطرنشان کرد: پیش بینی شده با تلاش پیمانکار جدید (شرکت پترو پارس) تا پایان سال میزان اشتغال به ۷۰۰ نفر برسد که جهش خوبی برای ایجاد اشتغال در منطقه محروم کهگیلویه است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار اعلام نیاز نیرو از سوی پتروشیمی دهدشت شد و گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان براساس آمار بیکاری های استان برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.
وی افزود: پتروشیمی تخصص های و رشته هایی که نیازمند آموزش هستند و یا افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند و باید به صورت فنی آموزش ببینند را احصا کرده و به سازمان فنی و حرفه ای معرفی کند تا این سازمان متناسب با آن نیازها آموزش های لازم را ارائه دهد.
صمیمی دوست بر استفاده از ظرفیت نیروهای بومی استان تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی مدیران پتروشیمی تمام تلاش را انجام دهند و هرجا که احساس کردند با کمبود نیرو رو به رو هستند، اعلام نیاز کرده تا با آموزش های لازم این خلاها پرشود.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی های دهدشت و گچساران وظیفه دارند همانند یک دانشگاه فرزندان این استان را با کمک نیروهای متخصص که دارای سابقه کار طولانی در جای دیگر کشور بودند آموزش دهند تا به محض به بهره برداری رسیدن این طرح ها، از تحصیل کردگان و جوانان جویای کار منطقه استفاده کنند .
وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی ایجاد حتی یک شغل بسیار برای ما حائز اهمیت است، خطاب به مسئولان پتروشیمی دهدشت، گفت: نیازهای خود را اعلام کنید تا براساس ظرفیت های موجود استان و سایر واحدهای تولیدی که در استان و شهرستان کهگیلویه وجود دارد، بتوان از آن ظرفیت ها استفاده شود تا با توجه به وجود کارخانه هایی که در سطح استان داریم بخشی از نیازهای پتروشیمی را برطرف کنیم.
صمیمی دوست اظهار کرد: ما در بحث سوله سازی واحدهای خوبی در سطح استان داریم که می توانند کمک کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سایر واحدهای پتروشیمی باید نیازهای خود را اعلام کنند تا در این زمینه نیز سایر واحدهای تولیدی استان فعال تر شده و وقتی این واحدها فعال شوند، زمینه ایجاد اشتغال در آنها هم بیشتر شود.
وی یادآور شد: موانع عریض کردن جاده دسترسی به پتروشیمی و جاده ارتباطی پتروشیمی به جاده پاتاوه به دهدشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
صمیمی دوست گفت: از همین حالا باید اداره کل راه و شهرسازی استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای باید به فکر استاندارسازی جاده های منتهی به پترو شیمی ها و اتصال آنها به جاده های اصلی باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار